رژیم غذایی ضدسرطان پروستات

به گزارش هیو بلاگ، تحقیقات نشان می دهد که سرطان پروستات در کشورهایی که مصرف غذاهای چرب در آنها متداول تر است، شیوع بیشتری دارد. گوشت قرمز به علت محتوای بالای چربی اش افزایش دهنده خطر سرطان پروستات است. در عوض، سلنیوم و ویتامین E می توانند از بروز این بیماری جلوگیری نمایند. مصرف سبزیجات هم می تواند از بروز این سرطان پیشگیری کند.

رژیم غذایی ضدسرطان پروستات

رژیم غذایی ضدسرطان پروستات

نویسنده: یاسمین ثریا

تحقیقات نشان می دهد که سرطان پروستات در کشورهایی که مصرف غذاهای چرب در آنها متداول تر است، شیوع بیشتری دارد. گوشت قرمز به علت محتوای بالای چربی اش افزایش دهنده خطر سرطان پروستات است. در عوض، سلنیوم و ویتامین E می توانند از بروز این بیماری جلوگیری نمایند. مصرف سبزیجات هم می تواند از بروز این سرطان پیشگیری کند.

در جلوگیری از سرطان پروستات، رژیم های سنتی ژاپنی و مدیترانه ای نتایج مثبتی را نشان داده اند. رژیم غذایی ژاپنی غنی از چای سبز، غلات، سبزیجات و ماهی است، در حالی که مقادیر کالری و چربی اندکی دارد و رژیم مدیترانه ای سرشار از ماهی، میوه و سبزیجات تازه، سیر، گوجه فرنگی، روغن زیتون و ماهی بوده و هر دوی آنها گوشت قرمز اندکی دارند. و اما توصیه های 14گانه:

1 کالری مصرفی خود را محدود کنید. انرژی اضافی در بدن به رشد سرطان یاری می نماید. سعی کنید تا وعده بعدی چیزی نخورید. فرصت خوردن از شما سلب نخواهد شد!

2 مصرف روغن های حیوانی را کاهش دهید. چربی به خصوص چربی موجود در گوشت قرمز و لبنیات پرچرب سبب تحریک رشد سرطان پروستات خواهد شد.

3 از اسیدهای چرب ترانس پرهیز کنید. یادتان باشد که در مارگارین، غذاهای سرخ شده و سوخاری بیش از هر غذای دیگری این اسیدهای چرب وجود دارند.

4 مصرف ماهی تازه را افزایش دهید. ماهی تازه سرشار از اسیدهای چرب مفید امگا 3 است. حداقل هفته ای 2 تا 3 بار ماهی میل کنید. توجه داشته باشید که ماهی را پخته، آبپز و یا گریل نموده و هرگز سرخ نکنید.

5 مصرف روزانه میوه و سبزیجات را افزایش دهید. مواد مغذی ضد سرطان در میوه های رنگی و سبزیجات تازه، انواع توت ها، آجیل و دانه ها یافت می شوند.

6 از افراط در مصرف غذاهای پرکلسیم اجتناب کنید.

7 روزانه مولتی ویتامین ب کمپلکس و فولیک اسید مصرف کنید؛ البته زیر نظر متخصص تغذیه.

8 از مصرف مکمل های حاوی میزان زیاد روی بپرهیزید.

9 ویتامین C طبیعی بیشتر مصرف کنید. ویتامینC طبیعی به وفور در مرکبات، انواع توت، اسفناج، گرمک، طالبی، فلفل شیرین و انبه وجود دارد.

10 در هفته چند مرتبه چای سبز بنوشید. نوشیدن چند فنجان چای سبز در روز، به پیشگیری از توسعه سرطان پروستات یاری می نماید. کسانی که روزی 5 فنجان یا بیشتر چای سبز نوشیده اند، 50 درصد کمتر از افرادی که روزی یک فنجان یا کمتر چای سبز نوشیده اند، در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار گرفته اند.

11 مصرف غذاهای مانده و ترشی و نمک سود را محدود کنید.

12 از گوجه فرنگی غافل نشوید. گوجه فرنگی منبع غنی لیکوپن، ماده قوی ضد سرطان است. کچاپ، رب گوجه فرنگی و دیگر سس های گوجه فرنگی را البته از نوع خانگی آن توصیه می کنیم.

13 روغن زیتون مصرف کنید. روغن زیتون روغنی سالم است و آنتی اکسیدان و ویتامین E فراوانی دارد. از روغن های دارای حلقه های اشباع نشده از جمله روغن کانولا، ذرت و سویا اجتناب کنید.

14 سلنیوم فراموش نشود. سلنیوم هسته مرکزی در مولکول های سیستم ایمنی بدن شما است. ماهی تازه، نان های سبوس دار، جو از منابع آن به حساب می آیند.

منبع:http://www.salamat.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9331

به "رژیم غذایی ضدسرطان پروستات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی ضدسرطان پروستات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید