استعلام شرایط بیمه عمر سامان

به گزارش هیو بلاگ، بیمه سامان یکی از شرکت های بیمه خوش نام است که در زمینه بیمه های درمان و عمر به صورت تخصصی فعالیت می نمایند. در حال حاضر هم بیمه عمر سامان جزو بیمه های عمر پرفروش محسوب می گردد که شرایط مناسبی را برای خرید بیمه عمر سامان فراهم نموده است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم پوشش ها، مزایا، طرح ها، نحوه استعلام بیمه عمر سامان و ... را آنالیز کنیم.

استعلام شرایط بیمه عمر سامان

طرح های بیمه عمر سامان

بیمه عمر سامان چند طرح با عنوان های بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه عمر زمانی، بیمه بازنشستگی تکمیلی و بیمه عمر و سرمایه گذاری ارائه نموده است. از میان این طرح ها، بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه سامان کاربردی ترین و پرطرفدارترین طرح بیمه عمر این شرکت است؛ چون این طرح از مزایای بیشتری برخوردار است و افراد مختلف، با شرایط، نیازها و گروه سنی مختلف می توانند از آن استفاده نمایند.

اگر به دنبال آگاهی از مزایا، پوشش ها و سود بیمه عمر و سرمایه گذاری سامان هستید، در ادامه این متن با ما همراه باشید.

پوشش های بیمه عمر سامان

در بیمه عمر و سرمایه گذاری سامان که با نام بیمه عمر سامان معروف است، پوشش های زیر ارائه می گردد:

  • سرمایه فوت: در این پوشش در صورت فوت بیمه شده به صورت طبیعی، حداکثر تا سقف 500 میلیون تومان و در صورت فوت بیمه شده در اثر حادثه، حداکثر تا سقف 400 میلیون تومان به ذی نفعان او پرداخت می گردد.
  • هزینه های پزشکی ناشی از حادثه: در این پوشش در صورت وقوع حادثه برای بیمه شده، هزینه های درمانی او تا سقف 20 میلیون تومان توسط بیمه عمر سامان پرداخت می گردد.
  • غرامت نقص عضو ناشی از حادثه: در این پوشش در صورت ایجاد نقص عضو دائم ناشی از حادثه، بیمه شده می تواند تا سقف سرمایه فوت بیمه نامه خود را دریافت کند.
  • از کار افتادگی: در صورت ازکارافتادگی بیمه شده در مدت بیمه نامه، تا سقف سرمایه فوت عادی به او پرداخت می گردد.
  • امراض خاص: پوشش امراض خاص یکی از مهم ترین پوشش های بیمه عمر است که در حال حاضر با شرایط ویژه ای در بیمه عمر سامان ارائه می گردد. در طرح امراض خاص بیمه سامان عمر، این پوشش در قالب سه طرح مختلف و برای دو گروه سنی بچه ها و بزرگسالان قابل خریداری است. مزیت اصلی پوشش امراض خاص در بیمه سامان این است که هزینه 30 بیماری (مثل سرطان، پیوند مغز استخوان، پیوند قلب و کلیه، سکته مغزی، جراحی آئورت، جراحی دریچه قلب، کما، آلزایمر و ...) تا سقف 1 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت می گردد.

شرایط و مزایای بیمه عمر سامان

همانطور که گفتیم یکی از مزایای ویژه بیمه عمر سامان، پوشش امراض خاص آن است. چون در سایر شرکت های بیمه، این پوشش برای تعداد کمتری از بیماری ها (معمولا 5 بیماری) و تا سقف کمتری قابل پرداخت است.

به جز پوشش امراض خاص، سایر مزایای بیمه عمر سامان شامل موارد زیر است:

  • ارائه پوشش بستری و جراحی تا سقف 20 میلیون تومان
  • ارائه بیمه ساختمان، تأسیسات و اثاثیه منزل بیمه شده در مقابل آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، سرقت با شکست حرز و… در طرح پوشش خانه سبز (یا بیمه جامع اموال)
  • امکان استفاده از پوشش امراض خاص از 2 سالگی

سایر مزایای مشترک در بیمه عمر سامان و بقیه شرکت های بیمه:

  • امکان دریافت وام تا 90% اندوخته بیمه نامه از سرانجام سال اول
  • امکان دریافت مستمری بازنشستگی در سرانجام مدت بیمه نامه
  • پرداخت سود تضمینی و سود مشارکت در منافع تا سرانجام مدت قرارداد
  • انعطاف پذیری در میزان حق بیمه پرداختی و نحوه پرداخت آن (ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه)

معایب بیمه عمر سامان

بعد از آنالیز مزایای بیمه عمر سامان، قصد داریم معایب این بیمه را هم آنالیز کنیم. معایب بیمه عمر سامان نسبت به سایر شرکت های بیمه شامل موارد زیر است:

  • اگر به دنبال خرید بیمه عمر با مبالغ پایین، مثلا 50 یا 100 هزار تومان در ماه هستید، بهتر است بیمه عمر سامان را انتخاب نکنید. چون پوشش ها و سوددهی این بیمه برای حق بیمه های بالاتر، مناسب تر است؛ مثلا برای حق بیمه ماهیانه 200 هزار تومان به بالا.
  • در بیمه سامان عمر، حداقل سن برای خرید بیمه 2 سال است و نمی توان از بدو تولد برای بچه ها بیمه عمر خریداری کرد.
  • بیمه سامان برای صدور بیمه عمر خود، نسبت به سایر شرکت های بیمه، سخت گیری های بیشتری دارد؛ به خصوص در خصوص سوابق بیماری افراد.

سود بیمه عمر سامان

همانطور که گفتیم با خرید بیمه های عمر، دو نوع سود به اندوخته بیمه نامه شما تعلق می گیرد؛ سود تضمینی و سود مشارکت در منافع. سود تضمینی همان سودی است که بیمه مرکزی شرکت های بیمه را ملزم به پرداخت آن نموده است.

اما سود مشارکت در منافع، سود متغیری است که میزان آن در شرکت های مختلف بیمه قابل پیش بینی نیست و فقط می توان سود پرداختی شرکت های بیمه در سال های قبل را آنالیز کرد.

در طرح های قدیمی بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه سامان، سود بیمه عمر در قالب سه سبد کم ریسک، ریسک متوسط، و پر ریسک قابل انتخاب است.

اما در طرح جدید بیمه عمر سامان با نام طرح امراض خاص، سود تضمینی مطابق با صندوق رشد 1 محاسبه می گردد؛ یعنی تا سرانجام قرارداد سود تضمینی 8.5 درصد است. البته سود قطعی بیمه عمر سامان، یعنی مجموع سود تضمینی و سود مشارکت در منافع، در سال های گذشته بسیار خوب بوده است. به این صورت که سود قطعی صندوق رشد 1 در سال 97، 30 درصد و در سال 96، 25 درصد به بیمه گذاران بیمه سامان عمر، پرداخت شده است.

جدول محاسبه بیمه عمر سامان

قبل از خرید بیمه های عمر از جمله بیمه سامان عمر، جدولی به فرد ارائه می گردد که به آن جدول بیمه عمر می گویند. شما می توانید با توجه به سن، مدت بیمه نامه، مبلغ حق بیمه و پوشش های انتخابی، جدول بیمه عمر سامان را دریافت کنید که در آن اطلاعات مختلفی مثل ذخیره ریاضی، سرمایه پوشش های مختلف و ارزش بازخریدی در سال های مختلف بیمه ای قابل مشاهده است. در این جدول معمولا سرمایه بیمه عمر بر اساس سود تضمینی محاسبه می گردد.

استعلام بیمه عمر سامان

همانطور که گفتیم، بیشتر افراد قبل از خرید بیمه عمر به دنبال دریافت جدول بیمه عمر و یا استعلام بیمه عمر از شرکت های مختلف بیمه هستند تا بتوانند با آنالیز شرکت های مختلف، بهترین بیمه عمر را انتخاب و خریداری نمایند.

بهتر است بدانید که در حال حاضر برای این کار نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی های مختلف و صرف زمان و انرژی زیادی نیست؛ چون شما می توانید به صورت آنلاین و به وسیله سایت ازکی، استعلام بیمه عمر سامان و سایر شرکت های بیمه را دریافت کنید. به این صورت که فقط کافی است در سایت azki.com درخواست خود را ثبت کنید یا با کارشناسان بیمه عمر ازکی تماس بگیرید.

کارشناسان متخصص و باتجربه ازکی، بعد از آنالیز نیازها و شرایط شما برای خرید بیمه عمر، بهترین بیمه عمر را به صورت بی طرفانه به شما پیشنهاد می دهند. در ازکی تمام مراحل خرید بیمه عمر هم به صورت غیر حضوری در انجام می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5463

به "استعلام شرایط بیمه عمر سامان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعلام شرایط بیمه عمر سامان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید