ماهی تازه جنوب را به ماهی دریا سفارش بده

به گزارش هیو بلاگ، آبزیان دریایی با وجود ارزش غذایی بالا در سفره ما ایرانی ها سهم زیادی ندارند. یکی از دلیل های این موضوع احتمالا رواج عرضه از ماهی ها و آبزیان منجمد است که باعث می گردد طعم خوب آن احساس نگردد، ریسک کهنگی و فساد بالایی داشته باشد و همه اینها سبب گردد آبزیان با وجود مزای غذایی بالا به مقدار گوشت و مرغ در سبد خرید خانواده ها قرار نگیرد.

ماهی تازه جنوب را به ماهی دریا سفارش بده

با توجه به این که محصولات دریایی، تامین نماینده بسیاری از ویتامین ها و مواد مورد احتیاج بدن انسان است، حذف شدن آنها از سفره غذایی می تواند برای سلامت ما خطراتی در پی داشته باشد.

در کنار این موارد قیمت به نسبت بالای محصولات دریایی از عواملی است که خرید ماهی های با کیفیت را از دسترس بسیاری از هموطنان خارج می نماید.

شرکت خلاق و نوآور ایده پردازان جوان هرمزگان از سال 95 با دقت این احتیاج بازار ایران را شناسایی و سعی نموده است راه حلی برای اصلاح تامین زنجیره غذایی کشور بیابد.

این شرکت که در سال 97 مجوز واحد فناور را دریافت نموده است با توجه به موقعیت استراتژیکی که در بندرعباس دارد به انواع ماهی های دریای جنوب دسترسی داشته و بر همین اساس توانسته از آن برای راه اندازی کسب و کار ماهی دریا استفاده کند.

محمد امین صالحی، مدیر اجرایی شرکت ایده پردازان جوان هرمزگان درباره استارت آپ ماهی دریا به جام جم می گوید: ایده شکل گیری این استارت آپ زمانی در فکر گروه ما شکل گرفت که می دیدیم عید نوروز مردمی که به شهر ما می آمدند به اسم سوغاتی برای آشنایان شان ماهی می بردند در حالی که این کار سختی های زیادی داشت و ممکن بود ماهی ها در جهت بازگشت فاسد بشوند. همین موضوع و دغدغه ای که برای رساندن ماهی تازه به کل کشور داشتیم باعث شد تا شرکت ماهی دریا را تأسیس کنیم. ماهی دریا اولین فروشگاه اینرتنتی محصولات دریایی در ایران است که ماهی تازه را حداکثر تا 48 ساعت به نقاط مختلف ایران می فرستد. در صورتی که شهرهای سفارش دهنده خطوط هوایی به بندرعباس داشته باشند ارسال به وسیله هواپیما صورت گرفته و در صورتی که خط هوایی وجود نداشته باشد به وسیله حمل ونقل زمینی بسته های ماهی و آّزیان ارسال می گردد.

مزیت های خرید از ماهی دریا

صالحی شش مزیت مهم خرید ماهی و آبزیان جنوب به وسیله استارت آپ ماهی دریا را این طور توضیح می دهد:

منجمد نبودن محصولات و تازگی آنها

بیشتر ماهی های موجود در بازار روز با شناورهای صیادی و لنج های عظیم که در دریا بین یک هفته تا یک ماه شناورند صید می گردد. وقتی شناور یا لنج به ساحل می رسد، ماهی به مقدار یک هفته تا یک ماه از مدت صید آن ممکن است گذشته باشد که البته در یخچال کشتی منجمد شده است. این ماهی ها را یک فروشنده عمده می خرد و سپس ماهی ها را به عمده فروشان و خرده فروشان در شهرهای مختف ارسال می نمایند. به همین علت است آبزیانی که در شهرهای مختلف فروخته می گردد ممکن است لزوما تازه و با کیفیت نباشد. تازه بودن محصولات از مهم ترین اولویت های مجموعه ماهی دریا است و تمام فرآیند آماده سازی محصول بر اساس این اولویت انجام می گردد. بر اساس استانداردهای رایج در جهان برای نگهداری و تازه ماندن ماهی از یخ ژله ای استفاده می گردد ماهی دریا هم به یاری همین یخ ها محصولات دریایی را بدون این که منجمد گردد به دست مشتری هایش در سراسر ایران می رساند.

تنوع محصولات دریایی

تنوع در عرضه محصولات دریایی از مزیت های ماهی دریا است؛ به طوری که مشتری هر ماهی و میگویی را که بخواهد می تواند از لیست کامل و متنوع سایت انتخاب نموده و سفارش دهد. حلوا سفید، حلوا سیاه، سرخو، سنگسر، شوریده، شیر، تن (هوور)، کفشک، هامور، بیاح، کوتر (باراکودا یا دوولمی)، طلال، شورت، شهری، راشگو، صبیتی، گاریز، میش ماهی و انواع ماهی های دیگر در لیست محصولات ماهی دریا موجود است.

ضمانت کیفیت محصول

بیشتر تامین نمایندگان ماهی در ایران، به صورت معمول از مواد شیمیایی و نگه دارنده مانند آمونیاک، کلر و فرمالین برای نگه داری بیشتر ماهی و جلوگیری از فساد آن استفاده می نمایند، در حالی که محصولات ماهی دریا به طور دقیق تحت آزمایش های سلامت و کیفیت قرار می گیرد و پس از آن بدون افزودن هیچ گونه مواد شیمیایی آماده و ارسال می گردد.

تحویل 48 ساعته در سراسر ایران

محصولات پس از ثبت سفارش حداکثر تا 48 ساعت پس از تامین از سوی تیم تخصصی جلوی منزل تحویل داده می گردد.

برای اطمینان از زمان تحویل، امکان ارتباط با اپراتورهای ماهی دریا میسر است و مشتریان می توانند از زمان دقیق تحویل آگاه شوند.

هزینه یکسان برای تمام نقاط کشور

مشتری می تواند با هزینه 59 هزارتومان در هر جای ایران که باشد ماهی تازه مد نظرش را دریافت کند. لازم به ذکر است سفارش های با مبلغ فاکتور بالاتر از 590 هزار تومان رایگان ارسال می گردد.

هزینه کمتر به علت حذف واسطه ها

با حذف واسطه هایی که در خرید و فروش ماهی نقش دارند، قیمت خرید ماهی ها کاهش می یابد و این هم یکی دیگر از محاسن محصولات ماهی دریا است. به طور کلی یکی از علل بالا بودن قیمت ماهی همین تعدد واسطه هاست که هر کدام حدود 10 درصد قیمت ماهی را بالا می برند و گاهی می بینیم ماهی ها پنج شش واسطه خرید و فروش دارند تا به دست مصرف نماینده برسند و چون ماهی دریا مستقیما از صیادها ماهی را دریافت می نماید با هزینه کمتری آن را عرضه می نماید.

آشنایی با روش های مختلف طبخ انواع ماهی ها

هر ماهی سبک و سیاق مشخصی برای طبخ دارد و به طور کلی بسته به این که چه نوع ماهی را برای وعده غذایی انتخاب نموده اید باید روش پخت و پز آن را هم بدانید تا بتوانید از طعم واقعی اش لذت ببرید.

ماهی دریا برای کسانی که درباره روش طبخ ماهی ها اطلاعات کافی ندارند بخش معینی را در وبگاه شرکت قرار داده که راهنمای خوبی برای آشپزی است. از اشپل ماهی گرفته تا انواع ماهی های جنوب در این بخش معرفی شده و روش های طعم دار کردن و پخت آن ذکر شده است.

برای کسانی که مایل هستند ماهی ها را در فر و به حالت کبابی بپزند یا کسانی که ماهی سرخ شده را بیشتر می پسندند، توضیحات مجذوب کننده و کاملی وجود دارد که می توانند با یاری آن به برنامه غذایی خود تنوع ببخشند.

این قسمت از وبگاه اطلاعات خوبی درباره رژیم های مختلف غذایی و وابستگی هرکدام به انواع ماهی ها دارد و به مخاطب این امکان را می دهد که ماهی مناسب برای رژیم غذایی خود را شناسایی نموده و روش پخت آن را هم یاد بگیرند.

راه های ارتباط با ماهی دریا

وبسایت: mahidarya.com

اینستاگرام:mahidaryacom

تماس:07631012222

آدرس: بندرعباس، برج فناوری هرمز طبقه سوم، واحد 305

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8532

به "ماهی تازه جنوب را به ماهی دریا سفارش بده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهی تازه جنوب را به ماهی دریا سفارش بده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید