یک فضاپیمای جدید پرتاب شد

به گزارش هیو بلاگ، شرکت بلو اورجین ساعتی پیش یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد را به مدار زمین ارسال کرد تا تازه ترین مأموریت خود را عملیاتی کند.

یک فضاپیمای جدید پرتاب شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اسپیس، شرکت بلو اورجین ساعتی پیش یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد به مدار زمین ارسال کرد.

این شرکت که توسط بنیانگذار آمازون جف بزوس راه اندازی شد و دفتر مرکزی آن در کنت ایالت واشینگتن قرار گرفته است، قرار بود روز گذشته به فضا ارسال گردد که به دلیل مسائل آب و هوا به تأخیر افتاد و در نهایت امروز برای پرتاب آن انتخاب شد.

این فضاپیمای جدید ساعت 8 صبح به وقت ایران پرتاب شد تا در مدار زمین قرار بگیرد؛ بلو اورجین روز گذشته در به روزرسانی ماموریت نوشت: شرایط آب و هوایی فعلی به اندازه دلخواه ما مطلوب نیست، اما ما همچنان به پیش بینی توجه می کنیم

مأموریت NS-12 دوازدهمین پرتاب New Shepard Blue Origin بود؛ این وسیله نقلیه نخستین پرواز خود را در دسامبر سال 2017 انجام داد.

قرار است این فضاپیما به یک فضاپیمای سرنشین دار تبدیل گردد و برای مأموریت های ناسا مورد استفاده قرار بگیرد؛ تاکنون شرکت فضایی بلو اورجین از سرنشین دار کردن این فضاپیما صحبتی نکرده و قرار است به زودی از جدیدترین عملیات خود پرده بردارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1077

به "یک فضاپیمای جدید پرتاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک فضاپیمای جدید پرتاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید