مراکز تفریحی اصفهان ، شهری برای همه سلیقه ها

به گزارش هیو بلاگ، این شهر می تواند بسته کاملی از زیبایی های طبیعی، تاریخی و تفریحی را به گردشگران ارائه کند. مراکز تفریحی اصفهان سال ها است که با کیفیتی بالا در حال توسعه است و با بازدید از آن ها می توانید خاطره ای تکرار نشدنی در تقویم سفر به اصفهان خود ثبت کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا برترین تفریحات اصفهان را بیشتر بشناسید.

مراکز تفریحی اصفهان ، شهری برای همه سلیقه ها

با مهم ترین مراکز سرگرمیی اصفهان آشنا شوید

برای گشت و گذار در مراکز سرگرمیی باید علاقه و سلیقه خود را اولویت بندی کنید. با بازدید از مراکز سرگرمیی اصفهان متوجه می شوید که علت نام گذاری این شهر به نصف جهان چیست.

پارک جنگلی ناژوان، مجموعه ای از سرگرمیات اصفهان

پارک جنگلی ناژوان،زیبایی محض طبیعت

پارک جنگلی ناژوان جایی است که می توانید برای پیک نیک های خانوادگی، پیاده روی، دوچرخه سواری و سرگرمیات دیگر آن را انتخاب کنید. اصفهان به علت وجود کارخانه ها و صنایع حومه آن، یکی از شهرهای آلوده ایران به شمار میرود. پارک جنگلی ناژوان ریه های شهر و دومین میراث طبیعی اصفهان بعد از زاینده رود است. به همین علت از محبوب ترین جاهای سرگرمیی برای شهروندان اصفهانی و گردشگران است. پارک ناژوان بخش های مختلفی مانند تله سیژ ناژوان ، شهربازی، پارک آبی و موزه های طبیعی تماشای دارد.

شاید تصور نکنید که در شهر مرکزی و تقریبا کویری ایران می توانید شاهد بخشی از اقیانوس باشید. آکواریوم یکی از مراکز سرگرمیی اصفهان است که اگرچه مرکزی نو به شمار میرود اما هواداران بسیاری دارد و یکی از متفاوت ترین سرگرمیات در شهر است. این مجموعه که در پارک جنگلی ناژوان قرار گرفته است، شامل یک تونل زیر زمینی است که با قدم گذاشتن به آن خود را در پهنه وسیعی از دریا تصور می کنید. برای رسیدن به تونل باید حدود 7 متر زیر زمین بروید تا محفظه های غول پیکر و آبی آکواریوم ها با 6500 موجود زنده را ببینید.

33 آکواریوم به طول های 5 تا 10 متری در آن وجود دارد.هر بخش از این آکواریوم، میزبان ماهی هایی از اقیانوس های مختلف جهان با شرایط خاص زندگی خودشان است. اسب دریایی، خرچنگ آبی، عقرب ماهی، ماهی خاویار و کمانگیر نمونه ای از ماهیان نادر جهان هستند که در آن نگهداری می شوند.

آکواریوم های لمسی می توانند برشی واقعی از رودخانه آمازون را به شما نشان دهند. باورنکردنی است که در قلب اصفهان ایران و در عمق زمین می توانید 6 نوع کوسه را از فاصله ای چند سانتی متری از پشت شیشه های آکواریوم ببینید.

این مجموعه همه روزه از 9 صبح تا 7 شب قابل بازدید و هزینه ورودی آن 21000 تومان است.

یکی از پرهوادارترین مراکز سرگرمیی اصفهان و یکی از بخش های مهم پارک جنگلی ناژوان است. این باغ در سال 1375 ساخته شده و از همان زمان تا امروز رونق زیادی دارد. با بازدید از این مجموعه می توانید در منطقه ای وسیع قدم بزنید و 4 هزار پرنده از 130 گونه مختلف را تماشا کنید.

در بخشی از این باغ، آلاچیق هایی برای رفاه گردشگران وجود دارد. علاوه بر آن می توانید از کافه باغ چای و قهوه سفارش دهید و در این منطقه سبز اصفهان وقت بگذرانید. هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 شب می توانید از باغ پرندگان تماشا کنید. هزینه ورود به آن 10 هزار تومان است.

در خبرنگاران بخوانید

تله سیژ ناژوان، سفر بر فراز اصفهان

تله سیژ از مهم ترین مراکز سرگرمیی اصفهان است

در ابتدای جاده الفت و ورودی پارک جنگلی ناژوان سبز، ایستگاه تله سیژ پارک قرار گرفته است. اگر می خواهید طبیعت زیبای پارک را تا سرانجام از ارتفاع 24 متری ببینید و از بالای سرسبزی های اصفهان سلفی بگیرید، می توانید این وسیله را برای سرگرمی انتخاب کنید. تله سیژ هر روز از 10 صبح تا غروب آفتاب در حال انتقال گردشگران است و هزینه رفت و برگشت آن 18 هزار تومان است.

شهر رویاها ، بزرگ ترین شهر بازی خاورمیانه

متفاوت ترین در بین مراکز سرگرمیی اصفهان

شهربازی همواره یکی از گزینه های سرگرمی خانواده ها و به خصوص بچه ها است. اما شهر رویاها علاوه بر آنکه مکانی سراسر لذت را برای بچه ها فراهم نموده است، سرگرمیات بی نظیری برای بزرگسالان هم دارد. این شهربازی بزرگ ترین شهربازی خاورمیانه است که در ساخت آن از پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده شده. بنابراین عجیب نیست که امن ترین وسایل بازی و سرگرمی را می توانید در آن پیدا کنید.

پر هوادارترین های مجموعه شهر رویاها

امکانات تازه و هیجان انگیز این شهربازی شگفت انگیز بسیار زیاد است. تنوع از ویژگی های بازی های مجموعه است و می تواند هر سلیقه ای را راضی کند. اما در این میان برخی از سرگرمیات مجموعه پر هوادار تر هستند.

ترن هوایی ، تجربه هیجان در شهر رویاها

ترن هوایی معلق وسیله ای غول پیکر است. اگر می خواهید آدرنالین با سرعت زیاد به رگ های شما وارد گردد حتما ترن سواری در این مجموعه را تجربه کنید.

شهر واژگون اصفهان

شهر واژگون ساختمانی فانتزی و زیباست که با ورود به آن به جهانی وحشت 9 بعدی پا می گذارید. واگن هایی شما را به دل ماجراجویی راهنمایی می نماید. بازدیدکنندگان باید تا سرانجامی راستا، مراحل مختلف مبارزه با دایناسورها را با هیجان بسیار زیاد بگذرانند.

تجربه فضانوردی در شهر رویاها

سفر به فضا اگرچه دیگر از ناممکن ها نیست، اما هنوز سخت و دست نیافتنی به نظر می رسد. امروزه گشت و گذارهای مجازی و شبیه سازی های پیشرفته رویاهای انسان را روی زمین آورده است. سفر به فضا بخشی از شهر رویاها است که با آن می توانید حدود 7 دقیقه در جهانی مجازی و در جایی بسیار دورتر از سیاره خود بچرخید و از شگفتی های آن لذت ببرید

لمس جهانی زیر آب

جهانی زیر آب جایی در اعماق اقیانوس هاست. با ورود به این مجموعه و با استفاده از فناوری های پیشرفته می توانید تجربه حضور در زیر آب های سیاه اقیانوس ها داشته باشید. این سینمای 4 بعدی افکت هایی را برای واقعی شدن فضا ارائه می دهد و تجربه ای نو از سفر به اصفهان را برای شما ثبت می نماید.

در خبرنگاران بخوانید

باغ گلها ، منظره بهشتی

صحنه ای رنگارنگ از زیباترین منظره ها طبیعی را می توانید در باغ گلهای اصفهان ببینید. باغ گلها یکی از مراکز سرگرمیی اصفهان است که با ورود به آن پهنه ای سراسر رنگ و زیبایی از انواع گیاهان و گل ها را می بینید.

این باغ شامل بخش های متفاوتی مانند گلخانه، باغ صخره ای، برکه و باغ زیبای رز است. آمفی تئاتر روباز باغ با ظرفیت 250 نفر در مناسبت های خاص برنامه های جشن، سخنرانی و نمایشگاه های مختلف برگزار می نماید.

موزه موسیقی ، سرگرمی طرب انگیز

موزه گردی اگرچه در دسته گردش های تاریخی است، اما اگر می خواهید متفاوت ترین موزه گردی خود را تجربه کنید ساده از آن نگذرید. موزه موسیقی اصفهان تنها یک بنا با اطلاعات تاریخی نیست. زیبایی، تنوع و وجود شور زندگی و ریتم از ویژگی های مهم آن است.

در تالار سازهای ملی و محلی با انواع ساز، پیشینه و نکات مهم مربوط به آنها آشنا می شوید. بخشی از موزه مربوط به آشنایی با اساتید برجسته سازهای مختلف موسیقی است. اما مهیج ترین بخش موزه سالن موسیقی است. می توانید پس از بازدید کامل از موزه در این سالن شاهد اجرای موسیقی زنده سنتی باشید. در کارگاه ساز هم می توانید با نحوه ساخت سازها آشنا شوید.

بازدید از این موزه هرروز از ساعت 9 صبح تا 9 شب امکان پذیر است و برای ورود به آن باید 15 هزار تومان بپردازید.

تماشای فیلم در سالن های اصفهان

سینما یکی از مهم ترین مراکز سرگرمیی در هر شهر است. اگر می خواهید لحظات متفاوتی را در اصفهان تجربه کنید سینما مکان مناسبی برای گذران وقت است. سینما سپاهان ، مجتمع سینمایی چهارباغ ، پردیس سینمایی ساحل و سینما قدس محبوب ترین سالن های سینما در این شهر است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11662

به "مراکز تفریحی اصفهان ، شهری برای همه سلیقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز تفریحی اصفهان ، شهری برای همه سلیقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید