گلایه علی دارابی نسبت به بودجه 1402 وزارتخانه میراث فرهنگی

به گزارش هیو بلاگ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر شده، گلایه علی دارابی نسبت به بودجه 1402 وزارتخانه میراث فرهنگی مطرح شد.

گلایه علی دارابی نسبت به بودجه 1402 وزارتخانه میراث فرهنگی

علی دارابی، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی در صفحه مجازی خود نوشت: لایحه بودجه 5261 هزار میلیارد تومانی دولت که نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش دارد، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

سهم دستگاه های فرهنگی، رسانه ای، ارتباطی چون ارشاد، تربیت بدنی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 31 هزار و 291 میلیارد تومان برآورد شده که سرجمع 13 درصد رشد را نشان می دهد.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اگر مورد توجه ویژه قرار گیرد، می تواند هزینه اداره کشور را به جای نفت بر عهده گیرد به شرط آنکه یکبار همه امکانات، ظرفیت ها، زیرساخت ها و اعتبارات و بودجه لازم را به آن اختصاص دهند.

در برنامه توسعه هفتم در سیاست های کلی نظام، بند 17 آن از توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع دستی سخن به میان آمده است. دولت و مجلس چگونه می خواهند این سیاست های بالا دستی را عملی نمایند؟ جایگاه آن در نظام برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات کجاست؟

معاونت میراث فرهنگی که همه وظایف و مأموریت های آن حاکمیتی است. در حال حاضر 8 هزار میلیارد تومان برای تملک بناها، 1,000 میلیارد تومان برای بافت های تاریخی یزد جهت بازسازی و آسیب های سیل، 5 هزار میلیارد تومان بابت بازسازی آثار تاریخی که 2 هزار میلیارد تومان آن بدهی معوقه است.

بالغ بر 1,000 میلیارد تومان تعهدات سفر هیأت محترم دولت و مطالبات نمایندگان محترم مجلس و مقامات و مسئولان استانی در حوزه میراث فرهنگی را پیش روی خود دارد. این سیاهه خودش می گردد 15 هزار میلیارد تومان!

واقعاً با بودجه 31,773,862 میلیون ریال که برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته اند، در صورت تخصیص 100 درصد آن از عهده معاونت میراث چه کاری ساخته است؟

از دولت و مجلس محترم شورای اسلامی انتظار تخصیص بودجه و اعتبارات ویژه برای میراث فرهنگی داریم. ما امانت دار و حافظ میراث فرهنگی ایران بزرگ هستیم. این اعتبارات بیانگر مهجوریت میراث فرهنگی است و این در شأن، جایگاه و تاریخ و تمدن کهن ایران نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 12892

به "گلایه علی دارابی نسبت به بودجه 1402 وزارتخانه میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه علی دارابی نسبت به بودجه 1402 وزارتخانه میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید