چاه تور؛ حفره ای بی پایان در اقیانوس آرام

به گزارش هیو بلاگ، حفره ای بی سرانجام در اقیانوس آرام، آب را به درون خود می بلعد. برای آشنایی با این پدیده با خبرنگاران همراه شوید.

چاه تور؛ حفره ای بی پایان در اقیانوس آرام

وقتی در سواحل زیبای اورگن نشسته اید، حفره بی پایانیی، جریان آب اقیانوس اطراف خود را به تمامی در خود فرو می برد. نام این چاه دریایی، تور است.

نزدیک یک منطقه بی نهایت زیبا در اتوبان ساحلی اورگن، یک گودال بدون پایان وجود دارد. چاه تور (Thor`s Well) یک شکاف غول پیکر است که آب اقیانوس را تا عمق تمام نشدنی ای می بلعد. نگاه کردن به آن بسیار جالب است، اما مراقب باشید خیلی نزدیک نشوید.

یک خیال بی پایان

چاه تور در کیپ پرپتوا (Cape Perpetua)، بخشی از جنگل ملی سیسلاو است. اگر به سمت کپتین کوک تریل (Captain Cook Trail) قدم بزنید، بقایای 6 هزار ساله توده هایی از صدف و مردمی را پیدا می کنید که قبل از اروپایی ها، آنجا را خانه می نامیدند.

بعضی این حفره را حفره غرق نماینده، لوله تخلیه نماینده اقیانوس آرام و حتی دروازه جهنم می خوانند.

بر خلاف ظاهر آن، حفره تور فقط 6 متر عمق دارد و فقط به خاطر اینکه شما پایانیش را نمی بینید بی پایان نامیده می گردد. با اینکه این حفره به مقدار ای که فکر می کنید جادویی نیست اما منظره ها خارق العاده ای ایجاد می نماید. عمق آن پر از آب دریا است. موج ها به درون آن می ریزند و این حفره بی پایان را ایجاد می نمایند که تمام منطق ها را به مبارزه می طلبد.

هشدار

بی پایان یا با وجود پایان، موج ها خطرناک هستند. جهانگرد ها باید فاصله ایمن را از آن رعایت نمایند. اگر موجی شما را به درون این حفره ببرد، با وجود حمله پی درپی موج های قدرتمند هیچ راه فراری نیست. با این حال هنوز عکاسان و افراد ماجراجو حتی در زمان طوفان و موج های شدید به آن نزدیک می شوند. تماشا آن در زمان جزر نسبتا امن است ولی اگر از ما می پرسید، در زمان مد و با فاصله ایمن یک فرصت طلایی برای تماشا این پدیده است. بعلاوه در زمان طوفان وقتی آب به صورت وحشیانه به سنگ ها می کوبد و مثل قیف به درون حفره می ریزد.

قبل از رفتن بدانیم

در بخش مرکزی بازتماشامایندگان جنوب کیپ پرپتوا در اورگن، در بخش غربی اتوبان 101 پارک کنید و آن را در پایین خود ببینید.

موقعیت چاه تور روی نقشه
منبع: کجارو / oregonlive.com / atlasobscura.com / curiosity.com
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10776

به "چاه تور؛ حفره ای بی پایان در اقیانوس آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاه تور؛ حفره ای بی پایان در اقیانوس آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید