وزارت خارجه ایران: آمریکا در صندلی طرح موضوعات برجام نیست

به گزارش هیو بلاگ، وزارت امور خارجه ایران در دومین سالگرد خروج آمریکا از برجام توضیح داد: ایالات متحده اصلا در جایگاهی نیست که موضوعات برجام را مطرح کند.

وزارت خارجه ایران: آمریکا در صندلی طرح موضوعات برجام نیست

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) و در دومین سالگرد خروج آمریکا از توافق وین (برجام) در صفحه توئیترش با برشمردن هشت مورد عهدشکنی دولت ترامپ مطرح کرد: ایالات متحده (آمریکا) از برجام نفرت دارد، از آن خارج شده و آن را نقض می نماید و همه آنانی را که به برجام پایبند هستند، تنبیه می نماید.

در این توئیت آمده است: ایالات متحده اصلا در جایگاهی نیست که موضوعات برجام را مطرح کند.

به گزارش فارس، 18 اردیبهشت ماه 1397 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیش از این چندین بار ضمن انتقاد از برجام از تصمیم خود برای خروج از این توافق خبر داده بود، این تصمیم را عملی و رسما خروج آمریکا از این توافق را اعلام و پس از آن در بازه های زمانی تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد.

یک سال بعد یعنی 18 اردیبهشت ماه 1398 شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه ای ضمن اعلام کاهش بعضی تعهدات برجامی، فرصت 60 روزه ای را به طرف های به جامانده در برجام از جمله سه کشور اروپایی داد تا تعهدات بانکی و نفتی خود در قبال ایران را عملیاتی نمایند و گفت که اگر کماکان این فرایند ادامه یابد و شاهد پایبندی طرف مقابل به تعهداتش نباشیم، ایران گام های دیگری را در این راستا برخواهد داشت. در پی آن ایران پنج گام کاهش تعهدات برجامی برداشت. (اینجا بخوانید)

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3444

به "وزارت خارجه ایران: آمریکا در صندلی طرح موضوعات برجام نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه ایران: آمریکا در صندلی طرح موضوعات برجام نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید