لبنان یا با ایران باشد یا منتظر دیکته های یانکی ها بماند

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، عدنان منصور وزیر خارجه اسبق لبنان در مقاله ای که در روزنامه البناء منتشر شد نوشت: ایران همیشه از لبنان حمایت نموده و به دنبال تقویت روابط خود با این کشور بوده است.

لبنان یا با ایران باشد یا منتظر دیکته های یانکی ها بماند

در ادامه این مقاله نوشته شده است: پیشنهاد اخیر ایران برای ارسال یاری های نفتی به لبنان نخستین پیشنهاد و یا آخرین پیشنهاد ایران به لبنان به شمار نمی رود. ایران طی 25 سال گذشته بدون هیچ قید و شرطی پیشنهادات خود را برای یاری به لبنان به سمت این کشور روانه نموده است. ایران با ارائه این پیشنهادات کوشش می نماید در فرایند تقویت زیر ساختهای لبنان در زمینه های فراوری، خدماتی و بهداشتی مشارکت داشته باشد.

بر اساس این مقاله، از سال 1997 تا به امروز بیش از 32 توافقنامه و پروتکل و یادداشت تفاهم میان مسئولان لبنانی و ایرانی در زمینه های مالی، کشاورزی، علمی، بهداشت، حمل و نقل، انرژی و نفت امضا شده است.

در این مقاله آمده است: متأسفانه طرف لبنانی توجه و جدیت لازم را برای اجرای این توافقنامه ها از خود نشان نداده و احترامی به موعد مشخص شده برای برگزاری نشست های دوره ای سالانه با طرف ایرانی نمی گذارد. دلایل این امر نیز کاملا آشکار بوده و از کسی پنهان نیست؛ گرچه بعضی افراد به دنبال بهانه تراشی در این خصوص هستند. چه طور است که ایران نشست های مالی خود را با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای دنیا به صورت منظم برگزار می نماید اما به لبنان که می رسد، طرف لبنانی مانع تراشی می نماید؟

عدنان منصور در این مقاله نوشت: طی 8 سال کار به عنوان سفیر لبنان در جمهوری اسلامی ایران متوجه شدم که مسئولان لبنانی هیچ جدیتی برای تقویت روابط دو جانبه با ایران ندارند. ایران همیشه از لبنان در زمینه های مختلف حمایت نموده است. در جریان تمام سفرهای مسئولان لبنانی به ایران متوجه این پیغام تهران خطاب به بیروت شدم؛ ما از لبنان بدون قید و شرط حمایت می کنیم. اما قشر سیاسی در لبنان فاسد بوده و تنها به دنبال اجرای معاملات خود است. این مسأله زبان زد خاص و عام در دنیا است.

وی ادامه داد: از تمام کسانی که در برابر پیشنهادات ایران ایستاده اند می پرسیم، دلایل واهی و منافقانه آنها چیست؟ شما به دنبال منافع کشورتان نیستید. لبنان دیگر تاب شکست های بیشتر را ندارد. لبنان یا باید به خود احترام بگذارد یا مانند دیگر جمهوری های موز در قاره آمریکا عمل نموده و منتظر باشیم ببینیم یانکی ها چه چیزی را به ما دیکته می نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4303

به "لبنان یا با ایران باشد یا منتظر دیکته های یانکی ها بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان یا با ایران باشد یا منتظر دیکته های یانکی ها بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید