طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در خانه

به گزارش هیو بلاگ، شیرینی ناپلئونی هرچند درست کردن و خوردنش سخت است، اما مجذوب کننده است؛ پس دست به کار شوید.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در خانه

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شیرینی ناپلئونی هم مثل شیرینی دانمارکی از شیرینی های محبوب مجالس ایرانی هاست. البته این شیرینی خوشمزه و قدیمی تنها منحصر به کشور ما نیست و در کل جهان پرطرفدار است. اما ظاهرا اصلیت آن به فرانسه برمی گردد.

هر چند از علت نام گذاری شیرینی ناپلئونی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ با وجود این، ممکن است هنوز کسی بخواهد به طور دقیق تر بداند که شیرینی ناپلئونی چیست؛ شیرینی ناپلئونی در واقع نوعی شیرینی چند لایه است که با خمیر هزارلا و کرم کاستارد یا خامه زده شده تهیه می گردد و سطح بالایی آن را معمولا با آجیل پودر شده یا کاکائو پر می نمایند.

همه می دانند تهیه شیرینی در منزل لذت خاص خودش را دارد پس اگر تمایل دارید صفر تا صد این شیرینی را خودتان انجام دهید. البته می توانید خمیر هزارلا را به صورت آماده بخرید و پیچیدن عطر شیرینی ناپلئونی در خانه را از دست ندهید.

بعلاوه به شما پیشنهاد می کنیم شیرینی ناپلئونی توت فرنگی و شکلات و بعلاوه کیک ناپلئونی را هم که بسیار خوش طعم و وسوسه انگیز هستند، امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی

خمیر هزارلای آماده: یک بسته

پودر شکر: 3 قاشق غذاخوری

خامه: یک پیمانه و نصفی

سفیده تخم مرغ: یک عدد

وانیل مایع:1/2 قاشق چای خوری

پودر شکر یا پودر قند برای روی شیرینی

پودر پسته برای تزیین به مقدار لازم

1. قبل درست کردن خمیر شیرینی ناپلئونی باید ابتدا فر را روشن کنید تا گرم گردد.

2. اگر خمیر هزارلا را خودتان در خانه تهیه کردید که خودش یک دستور خاص دارد. باید با وردنه آن را به طول نیم سانت صاف کنید و با کاتر دور آن را ببرید. اگر هم از خمیر آماده که در بیشتر سوپر مارکت ها عظیم وجود دارد استفاده کردید لازم نیست با وردنه صافش کنید، ولی دور تا دور آن را با کاتر ببرید.

3. در مرحله بعد خمیر شیرینی ناپلئونی را با کاتر از وسط دو نصف کنید و هر دو قسمت خمیر را به همراه خمیر هایی که از کنارش بریدیم داخل سینی فر با دمای 400 درجه فارنهایت که از قبل گرم شده به مدت 7 الی 10 دقیقه قرار می دهیم تا خمیر کاملا بالا بیاد و لایه به لایه بگردد.

بعد از 10 دقیقه دمای فر را پایین می آوریم و به مدت 20 تا 25 دقیقه با دمای فر 185 درجه فارنهایت قرار می دهیم تا روی خمیر یکم طلایی گردد. وقتی که از فر بیرون آوردیم صبر می کنیم تا کاملا خنک شوند. نان این شیرینی خیلی ترد و شنماینده است. در این فاصله خامه وسط و روی شیرینی را آماده می کنیم.

4. خامه را با پودر شکر و وانیل مخلوط می کنیم و با هم زن برقی هم می زنیم. بهتر است ظرف و سر همزن را به مدت 10 دقیقه در فریزر قرار دهید تا موقع هم زدن خامه سرما باعث زودتر فرم گرفتن خامه گردد.

5. یک عدد سفیده تخم مرغ هم در مواد این شیرینی ذکر شد که ریختن آن دل به خواهی است و اگر بخواهید از آن بهره ببرید باید جداگانه آن را هم بزنید تا پف کند و موقع فرم گرفتن خامه به آن اضافه کنید.

6. برای درست کردن شیرینی هر دو تیکه خمیر پخته شده و آماده شده را به وسیله چاقو به دو لایه تقسیم می کنیم. لایه رویی را که پف بیشتری دارد با فشار ضربه های چاقو پفش را می خوابانیم و از خرده های ایجاد شده به وسیله ضربه چاقو برای تزیین خود شیرینی استفاده می کنیم.

این شیرینی را می توانید دو لایه، سه لایه و حتی چهار لایه درست کنید. ولی من به علت تردی زیاد این شیرینی و متلاشی نشدنش هنگام میل کردن ترجیح دادم دو لایه استفاده کنم. حتی می توانید برای لایه میانی این شیرینی به جای خامه از کرم وانیلی هم بهره ببرید.

7. حالا روی لایه اول نان را با یاری چاقو با خامه می پوشانیم و بعد لایه دوم را روی آن می گذاریم و با کمی فشار دست جایش را ثابت می کنیم دوباره خامه را روی لایه دوم می پوشانیم تا هر چند لایه ای که بخواهید بهره ببرید این مراحل را تکرار کنید.

نهایتا روی لایه آخر را با خامه می پوشانیم و از لایه هایی خمیری که بریده شده بودند و در کنار لایه اصلی نان در فر پخته شدند را با دست پودر می کنیم و روی سطح خامه ها می ریزیم و با مقداری پودر قند و پودر پسته تزیین می کنیم.

قبل از اینکه شیرینی ناپلئونی آماده شده را برش بزنید توصیه می کنم شیرینی را به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال نگه دارید تا نان آن با وجود خامه رویش نرم تر گردد و از حالت شنمایندگی در بیاید و بعد به مقدار دلخواه شیرینی را برش بزنید.

منابع: ایران کوک، ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8863

به "طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید