ضرورت مطالعه عسل لرستان از فراوری تا بازار فروش

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به دلیل اهمیت عسل لرستان مطالعه در مورد افزایش فراوری عسل، برندسازی، کیفیت، بسته بندی همچنین افزایش فرآورده های عسل لازم است.

ضرورت مطالعه عسل لرستان از فراوری تا بازار فروش

اسفندیار حسنی مقدم در ملاقات با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان که 12 مردادماه صورت گرفت با اشاره به اهمیت راه اندازی خوشه عسل، اظهار کرد: لرستان به دلیل زیرساخت های لازم از ظرفیت مناسبی برای پرورش زنبورعسل برخوردار است.

وی با بیان اینکه توجه به خوشه عسل می تواند علاوه بر اشتغال زایی، درآمدزایی قابل توجهی هم به دنبال داشته باشد، مطرح نمود: مشکل ما نه در استان بلکه در بخش های دیگر از کشور جزیره ای عمل کردن دستگاه ها است و می توان گفت همین موضوع توسعه نیافتگی استان را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به میزان فراوری عسل در استان اضافه نمود: در امسال 2724 تن عسل از حدود 300 هزار کندوی عسل در استان فراوری شده است، همچنین 3100 بهره بردار در این عرصه فعالیت می نمایند.

حسنی مقدم در این ملاقات بر مطالعه و راهکارهای افزایش فراوری عسل، افزایش کیفیت، بسته بندی، برندسازی و افزایش فرآورده های عسل لرستان تأکید و اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف هم افزایی جهاد کشاورزی، شرکت شهرک های صنعتی و بهره برداران لازم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه نمود: در جلسات و برنامه ریزی ها برای توسعه صنعت عسل از نگاه منطقه ای پرهیز و به جای آن عسل لرستان به کشور و دنیا معرفی گردد؛ همچنین ظرفیت مراتع کشور برای افزایش میزان فراوری عسل نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

بختیار رازانی، مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی نیز در این ملاقات اظهار کرد: این شرکت دو وظیفه اصلی بر عهده دارد یکی شهرک سازی جهت کارگاه ها و صنایع به منظور جلوگیری از پراکندگی آن ها و دیگری حمایت از صنایع کوچکی است که زیر 50 نفر اشتغال دارند.

وی اضافه نمود: بر اساس دستورالعمل یونیدو ما به عنوان سازمان کارگزار جهت انجام کارهای پژوهشی در زمینه عسل نیاز به حمایت مادی و معنوی سازمان پشتیبان که در خوشه عسل سازمان جهاد کشاورزی است، داریم و طی این پژوهش هدف این است که در یک بازه زمانی سه ساله فراوری، کیفیت، صادرات و ... عسل رشد پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4700

به "ضرورت مطالعه عسل لرستان از فراوری تا بازار فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مطالعه عسل لرستان از فراوری تا بازار فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید