استراتژی اسنپ تریپ برای ارزان کردن سفر به مشهد مقدس

به گزارش هیو بلاگ، گردهمایی اسنپ تریپ، روز گذشته با حضور فعالان گردشگری مشهد برگزار گردید. هدف از برگزاری این مراسم، ارزان کردن سفر به مشهد مقدس برای تمام ایرانیان بود.

استراتژی اسنپ تریپ برای ارزان کردن سفر به مشهد مقدس

گردهمایی صمیمانه اسنپ تریپ با فعالان صنعت گردشگری مشهد عصر روز گذشته، 25 تیرماه 1397، با موضوع همفکری برای ارزان کردن سفر به شهر مقدس مشهد برای تمام ایرانیان برگزار گردید. این گردهمایی با حضور مسئولان شهر، نمایندگان مجلس و فعالان گردشگری چون سید امیرحسین قاضی زاده، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، پروانه مافی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس، حیدر خوش نیت، سرپرست معاونت استانداری خراسان رضوی و فرماندار مشهد، ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، مهدی فروزان، مدیر امور رفاهی زائران استان خراسان رضوی، مسعود منتجبی فر، معاونت سابق گردشگری استان خراسان رضوی و مشاور عالی جامعه هتلداران کل کشور، فرید جواهرزاده، مشاور و رییس حوزه مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان و البته مدیران ارشد استارتاپ های اسنپ و اسنپ تریپ برگزار گردید. در این گردهمایی دستاوردها و خدمات این مجموعه ها در راستای توسعه رزرو آنلاین هتل و یاری به گردشگری کشور با موضوع افزایش سفرهای داخلی تشریح و آنالیز شدند.

در ابتدای این نشست، ژوبین علاقبند، نایب رییس هیئت مدیره اسنپ، درباره گروه اینترنتی ایران و شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ توضیحاتی را ارائه کرد:

گروه اینترنتی ایران دارای 6 شرکت جداگانه و تعیین است: اسنپ که 700 هزار راننده دارد و 85 درصد از سیستم حمل و نقل اینترنتی را بر دوش می کشد. اسنپ باکس، اسنپ تریب، اسنپ فود، بامیلو و هیت. حدود 15 میلیون نفر از سامانه اسنپ استفاده می نمایند و هشت هزار فروشگاه نیز با بامیلو در حال همکاری هستند.

در ادامه این نشست، امیرعلی مهاجر، مدیر ارشد عملیاتی اسنپ تریپ، با بیان اینکه گردشگری آنلاین ایران بازاری با ظرفیت های بالا است، گفت:

همواره برای مردم مهم ترین عامل تاثیرگذار در انتخاب خدمات سفر، قیمت بوده و مطالعات ما نشان داده بیش از 70 درصد از کاربران، قیمت بالا را مانع اصلی اقامت در هتل ها می دانند. اگرچه ممکن است عوامل مختلفی در این موضوع تاثیرگذار باشد؛ اما زمانی که مردم به لحاظ مالی تحت فشار هستند، ترجیح می دهند مسافرت ننمایند یا به علت عدم توان پرداخت هزینه های هتل، به گزینه های اقامتی دیگر مراجعه نمایند.

او ادامه داد:

هزینه سفر در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار بالا است و مردم به علت اینکه سفر داخلی و اقامت در هتل برایشان گران تمام می گردد، ترجیح می دهند اقامت در هتل را در سفر خود فاکتور بگیرند؛ زیرا هزینه یک شب اقامت در هتل 5 ستاره شهرهای کشور به نسبت عایدی سالانه 1.2 درصد و تقریبا دو برابر میانگین دنیای است. در حالی که این رقم در ترکیه 0.7 درصد و در چین 0.4 درصد است. حال اگر بتوانیم سهم سفرهای داخلی را از عایدی سالانه هر خانواده به استانداردهای دنیای نزدیک کنیم، به راحتی صنعت گردشگری کشور با رشد 100 درصدی روبرو خواهد شد.

مدیر ارشد اجرایی اسنپ تریپ با تشریح استراتژی های این استارتاپ برای جذابیت خدمات به مسافران اظهار کرد:

ما به جای پرکردن بیلبوردهای تهران ترجیح دادیم شرایطی را برای سفر آسان و ارزان برای ایرانیان فراهم کنیم و از سویی یاری کنیم تا هتل ها در فصل رکود تعداد مشتریانشان افزایش پیدا کند. با این برنامه ها توانستیم فروش مان را در فصل رکود 220 درصد افزایش بدهیم و در حال حاضر به پرفروش ترین پلتفرم آنلاین رزرو هتل در ایران تبدیل شویم.

در ادامه این نشست، امیرحسین قاضی زاده، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره موفقیت گروه اسنپ در ایران گفت:

همواره کسب و کارهای نو با مقاومت هایی روبه رو می شوند؛ ولی تجربه اسنپ نشان داده است که شیوه های نوین همواره می توانند به تحول مالی و رشد منجر گردد. من معتقدم این اتفاقات به اقتصاد ملی کشور یاری خواهد نمود. ما در مجلس از گروه اسنپ حمایت خواهیم کرد؛ زیرا استارتاپ ها نقش ویژه ای در رشد درون زای اقتصاد ایران ایفا می نمایند.

پروانه مافی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس نیز به عنوان یکی از سخنرانان این گردهمایی با اشاره به اهمیت گردش مالی در حوزه گردشگری گفت:

از گروه اسنپ به علت طراحی بسته های ارزان سفر برای خانواده های ایرانی تشکر می کنم. زیرا گردشگری مهم ترین حوزه برای فراوری ثروت در دنیا شناخته شده و شاید جالب باشد که بدانید حدود 10 درصد از گردش مالی دنیا در حوزه گردشگری صورت می گیرد.

او ادامه داد:

صنعت گردشگری ایران در حال رشد است و به تدریج صنعت گردشگری، رقیب سرسخت فراوری و دیگر صنایع کشور خواهد شد. به همین علت مسوولان باید تقویت گردشگری داخلی را در اولویت قرار دهند. طبیعت بکر، تنوع اقلیمی، شرایط تاریخی و فرهنگی کشور مزیت های نسبی ما در صنعت گردشگری هستند و می توانند به ما در جذب سرمایه یاری شایانی کند.

مافی با بیان اینکه در مشهد فقط از 50 درصد ظرفیت هتل ها استفاده می گردد، گفت:

این روزها اقتصاد ملت ها به حوزه دیجیتال گره خورده و تمام کشورهای قدرتمند می دانند برای رشد مالی به استارت آپ ها وابسته هستند. در آینده مرزهای سیاسی و جغرافیایی تغییر معنا خواهند داد و نشانه های آن هم کاملا تعیین است. ما باید برای آینده اقتصاد خود به تجهیز بخش دیجیتال به ویژه نقض استارت آپ ها توجه کنیم و یادمان باشد گره خوردن صنعت گردشگری و تجارت الکترونیک، راهگشای موثری برای توسعه سفر در کشور خواهد بود.

او ادامه داد:

فعالیت اسنپ تریپ به عنوان یکی از موثرترین پلتفرم های آنلاین سفر می تواند بخشی از مسائل بخش هتلداری و البته علاقه مندان به سفر در ایران را حل نماید.

به اعتقاد مافی با استفاده از پتانسیلی که استارت آپ ها در اقتصاد ایران به ویژه در حوزه گردشگری ایجاد می نمایند، بیش از 18 میلیون فرصت شغلی در ایران شکل خواهد گرفت.

منبع: کجارو
انتشار: 18 آذر 1403 بروزرسانی: 18 آذر 1403 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14690

به "استراتژی اسنپ تریپ برای ارزان کردن سفر به مشهد مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی اسنپ تریپ برای ارزان کردن سفر به مشهد مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید