شفاف نبودن شرایط اقتصادی و سیاسی در کنار پاندمی کرونا چالش های کنونی کسب وکار های نوپاست

به گزارش هیو بلاگ، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: هم اکنون سه عنصر شرایط بد اقتصادی و نامشخص بودن شرایط سیاسی کشور از یک طرف و از طرف دیگر شیوع بیماری کرونا موجب شده که نتوانیم کسب وکارمان را توسعه دهیم.

شفاف نبودن شرایط اقتصادی و سیاسی در کنار پاندمی کرونا چالش های کنونی کسب وکار های نوپاست

داود حاجی حسن اصفهانی مدیرعامل شرکت کامپیوکو اینترکیش در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران گفت: شرکت کامپیوکو، یک شرکت بین المللی در زمینه مشاوره و ساخت سیستم های نرم افزاری یکپارچه در زمینه های اقتصادی و صنعتی است. دفتر اصلی شرکت در ژنو- سوئیس مستقر است و شعبات آن در کشور های اسلواکی و ایران هستند و دو کنندگی در تهران و کیش دارد. این شرکت در سال 1370 در ژنو توسط من بنیانگذاری و در سال 1384 کنندگی این شرکت در جزیره کیش افتتاح شد. به طور کلی این شرکت در زمینه مشاوره فناوری اطلاعات تهیه و تولید نرم افزار های اقتصادی، بانکی، آموزش بانکی، IT و مدیریت فعالیت می کند.

حاجی حسن اصفهانی در مورد محصولات این شرکت گفت: ما نخستین نرم افزار مدیریت ریسک سازمانی را در کشور نوشته ایم و هنوز هم در این عرصه یکه تاز هستیم. این نرم افزار هم اکنون در بسیاری از بانک های معتبر کشور مانند اقتصاد نوین، مهر اقتصاد، آینده و ایران زمین مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از محصولات ما هوش تجاری است که اطلاعات مورد نیاز تجارت کسب وکار ها را در قالبی مناسب ارائه می دهد. این نرم افزار با ادغام داده ها از سراسر شرکت مشتری و ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل سلف سرویس، کاربران تجاری زمان کمتری را به جستجوی اطلاعات می پردازند.

وی با اشاره به اینکه خدمات دیگر این شرکت آموزش بانکداری بین المللی است، گفت: هم در ایران و هم در اروپا این آموزش را داریم و به غیر از این، آموزش ریسک پذیری و همچنین دوره های آموزشی IBM را در ایران و اروپا برگزار می کنیم.

حاجی حسن اصفهانی در مورد چشم انداز و برنامه های آینده شرکتش گفت: همواره سعی داریم که پیشرفت کنیم و کارشناسان خود را آموزش دهیم. از این رو، کارشناسان مان را به کشور های اروپایی می فرستیم تا در آنجا آموزش های لازم را ببینند و به روز شوند و حتی از شرایط زندگی در کشور هایی مثل سوئیس درس بگیرند. با این حال، مشتریان ما بانک ها هستند و برنامه آینده ما مستلزم سرمایه گذاری آن هاست، ولی تا روشن نشدن شرایط اقتصادی و سیاسی هیچ بانکی حاضر نیستند که هزینه زیادی را صرف نرم افزار های ریسک سازمانی یا نرم افزار های مدیریتی کنند. از این رو در حال حاضر برنامه جدیدی برای شرکت نداریم، اما از آنجا که نرم افزار های ما که در بانک ها مورد استفاده قرار می گیرند، نیاز به سرویس و ساپورت دارند، تمرکز خود را روی این بخش گذاشته ایم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد چالش ها و مسائل این شرکت نیز گفت: چالش اساسی ما شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی کشور و همچنین شیوع کرونا به شمار می رود و همانطور که گفتم در این شرایط بانک ها حاضر به خریداری نرم افزار های ما که هزینه زیادی در برخواهد داشت، نیستند.

وی چالش دیگر خود را نبود منبعی برای جذب نیرو دانست و گفت: در شرایط کنونی روزنامه ها فروشی ندارند و از سوی دیگر دانشگاه ها هم به دلیل پاندمی کرونا تعطیلند. به همین دلیل منبعی برای جذب نیرو وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت کامپیوکو در مورد حامیان شرکتش گفت: تا به امروز هیچ سازمانی از ما حمایت نکرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6100

به "شفاف نبودن شرایط اقتصادی و سیاسی در کنار پاندمی کرونا چالش های کنونی کسب وکار های نوپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف نبودن شرایط اقتصادی و سیاسی در کنار پاندمی کرونا چالش های کنونی کسب وکار های نوپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید