راه های پیشگیری و درمان عرق سوز شدن

به گزارش هیو بلاگ، مجله دیجی کالا - ابراهیم دبیری: درست است که تابستان و گرما با خود چیزهای خوبی می آورند. چیزهای خوبی مثل بستنی و هندوانه. اما جنبه منفی هم دارند: عرق سوز شدن! اگر مسئله ای با عرق زیاد یا بوی بد بدن نداشته باشید، ممکن است نتوانید در مقابل عرق سوز شدن تاب بیاورید. تا جایی که حتی از کار و زندگی هم بیفتید. اما علت عرق سوز شدن چیست و چرا عرق سوز می شویم؟

راه های پیشگیری و درمان عرق سوز شدن

وقتی هوا زیاد و به مدت طولانی گرم می گردد یا زیاد عرق می کنیم، مجاری عرق بسته شده و پوست ملتهب می گردد. این التهاب در بعضی جاهای بدن مانند زیر بغل یا نواحی بین کشاله ران بیشتر از بقیه جاها اتفاق می افتد. اما چکار کنیم که عرق سوز نشویم؟!

راه های پیشگیری از عرق سوز شدن

برای پیشگیری از عرق سوز شدن کارهای زیر را انجام دهید:

لباس های آزاد و خنک بپوشید

لباس های تنگ باعث ایجاد گرما و عرق بیشتر می شوند. به غیر این دو، تنگی لباس باعث کشیده شدن آن به پوست شده و التهاب ایجاد می نماید.

تعداد کمتری لباس بپوشید

بعضی حتی از در زمستان هم عرق سوز می شوند. بهتر است متناسب با آب و هوا لباس بپوشید تا از گرم شدن بیش از حد پوست جلوگیری گردد.

پوستتان را خشک نگه دارید

بیشتر مواقع عرق سوزی به خاطر رطوبت به وجود می آید. پس سعی کنید تا جای ممکن پوست را خشک نگه دارید. مثلا بعد از حمام به طور کامل خود را خشک کنید و بعد لباس بپوشید. بهتر است برای خشک کردن خود به جای حوله از سشوار بهره ببرید. بعلاوه سعی کنید برای حمام از آب داغ استفاد نکنید. حتما از صابون مرطوب کننده پوست بهره ببرید.

از کرم مرطوب کننده بهره ببرید

برای مرطوب کردن پوست از کرم بهره ببرید. برترین زمان برای مالیدن مرطوب کننده روی پوست بعد از حمام و زمانی است که پوست را کاملا خشک نموده اید. بعلاوه از کرم بی بو و بی رنگ بهره ببرید. کرم های بو دار و رنگی حاوی ماده ای هستند که ممکن است منافذ پوست را ببندد.

از گرما و نور خورشید دور بمانید

درواقع این اولین توصیه ای است که باید به آن توجه کنید. نور خورشید به خود خود باعث عرق سوز شدن نمی گردد. چیزی که باعث می گردد گرمای آن است.

از پنکه بهره ببرید

برای اینکه پوستتان را خشک و خنک نگه دارید بهتر است کاری کنید که هوا در محیط جریان داشته باشد.

هوا را خنک نگه دارید

برای جلوگیری از تعرق بیش از حد، بهتر است هوا را خنک نگه دارید. چون همانگونه که در ابتدا گفتیم تعریق بیش از حد باعث گرفتگی منافذ پوست می گردد.

روش های بالا برترین روش ها برای پیشگیری از از عرق سوز شدن بود. اما اگر عرق سوز شدیم چه کنیم؟!

تغذیه مناسب داشته باشید

برای جلوگیری از عرق سوز شدن مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید

از پودر بچه بهره ببرید

اگر زیاد عرق سوز می شوید استفاده از پودر بچه راه حل خوبی است. به هر حال این پودر مخصوص پوست لطیف بچه ها فراوری شده است. پس برای پوست شما هم به خوبی عمل خواهد نمود.

وزن کم کنید

چاقی و وزن زیاد در عرق سوز شدن نقش دارد. وقتی چاق هستید بیشتر گرم می شوید، بیشتر عرق می کنید و در نواحی حساس به این عارضه، پوستتان بیشتر به هم ساییده می گردد. پس برای اینکه کمتر عرق سوز شوید، بهتر است از وزنتان بکاهید.

در وان آب سرد بنشینید

یک حمام آب سرد یا نشستن در وان آب سرد می تواند به کاهش التهاب و سوزش یاری کند. حل کردن کمی جوش شیرین در آب می تواند روند التیام را بهبود بخشد.

یک بسته یخ رو محل سوختگی بگذارید

یک بسته یخ می تواند تاثیر زیادی در کاهش سوزش داشته باشد. هر یکی دو ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه بسته را روی محل قرار دهید.

آب بخورید

عرق سوز شدن باعث می گردد بدنتان گرم گردد. پس برای خنک کردن خود مقدار زیادی آب خنک بنوشید.

ماست

وقتی عرق سوز می شویم، پوستمان گرم می گردد. برای کاهش حرارت پوست ماست را روی پوست مالیده و به مدت 15 دقیقه به همان حالت نگه دارید.

چوب صندل

مقداری از چوب صندل را با شیر پرچرب و سرد مخلوط نموده و روی پوست بمالید. بعد از اینکه به طور کامل خشک شد، آن را با آب سرد بشویید.

بلغور جو دوسر

برای درمان عرق سوز بلغور جو دوسر را کاملا آسیاب نموده و به صورت پودر درآورید. آن را در وان آب سر حل نموده تا به صورت شیری رنگ درآید. سپس به مدت 30 دقیقه در وان بنشینید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را روی محل سوختگی بمالید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید. سپس محل را با آب سرد بشویید. دو بار در روز این کار را تکرار کنید.

آرد نخودچی

کمی آب را با دو تا سه قاشق غذاخوری آرد نخودچی مخلوط نموده تا خمیری تشکیل گردد. سپس خمیر را روزی یکبار روی محل مورد نظر بمالید. بگذارید به مدت 15 دقیقه به همان حالت بماند سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

خیار

یک عدد خیار را قطعه قطعه کنید و آن را در مخلوطی از آب سرد و آب لیمو بخیسانید. قطعات خیار را به مدت 10 دقیقه روی محل سوختگی قرار دهید. سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

باز هم پودر بچه

چه بخواهید عرق سوز نشوید چه بخواهید سوزش را کاهش دهید یا آن را درمان کنید، پودر بچه یک محصول خوب برای پیشگیری، التیام و درمان عرق سوز شدن است.

از کرم هیدروکورتیزون بهره ببرید

برای التیام عرق سوختگی از کرم هیدروکورتیزون 1 درصد بهره ببرید.

از لوسیون کالامین یا کرم ضد سوزش بهره ببرید

برای درمان عرق سوز از لوسیون کالامین یا کرم ضد سوزش بهره ببرید. این محصولات را می توانید در هر داروخانه یا فروشگاه آنلاینی پیدا کنید. این محصولات را روزی یک بار بعد از حمام بهره ببرید تا محل مورد نظر التیام یابد.

از پماد کولاندولا بهره ببرید

این پماد برای درمان عرق سوز شدن واقعا عالی و موثر است. مقدار کمی از آن می تواند تاثیر چشمگیری در بهبودی شما داشته باشد. این کرم را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

پزشک

اگر هیچکدام از این روش ها کار نکرد بهتر است با پزشک مشورت کنید.

پیشگیری و درمان عرق سوز شدن بچه ها

برای جلوگیری از عرق سوز شدن در بچه ها تمام موارد بالا صادق است. به جز اینکه کرم و پماد را روی صورت آن ها نمالید چراکه باعث کرم باعث می گردد منافذ پوستشان گرفته گردد. ضمن اینکه به تعویض پوشک نوزاد بیشتر توجه کنید. به کودک و نوزاد خود لباس و شلوار از جنس پلاستیک یا دیگر مواد مصنوعی نپوشانید.

این بود روش هایی برای جلوگیری و درمان عرق سوز شدن. آیا شما هم عرق سوز می شوید؟ پیشنهاد شما برای درمان آن چیست؟

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 16 مهر 1403 بروزرسانی: 16 مهر 1403 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14608

به "راه های پیشگیری و درمان عرق سوز شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های پیشگیری و درمان عرق سوز شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید