خبرنگاران زالی: سفرهای نوروزی نگرانی های جدیدی برای کنترل کرونا فراهم می نماید

به گزارش هیو بلاگ، تهران- خبرنگاران- فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به این که برای کاهش سرایت پذیری به وسیله به حداقل رساندن ارتباطات بین فردی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اطلاع رسانی و اقدامات زیادی اجرا شده، گفت: متأسفانه عده ای از هموطنان با وجود همه توصیه ها، مبادرت به انجام سفرهای نوروزی نموده اند که این موضوع می تواند نگرانی های جدیدی در زمینه کنترل بیماری کرونا فراهم کند.

خبرنگاران زالی: سفرهای نوروزی نگرانی های جدیدی برای کنترل کرونا فراهم می نماید

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، راهبردهای مداخله ای برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را پیشنهاد داد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران شرح داد: گزارش های دریافتی از برخی استانها، حاکی از بستری شدن تعدادی مسافران نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستان ها و مراکز استانها دارد که این موضوع باعث افزایش بار اضافی به بخش های بهداشتی درمانی نیز شده است.

زالی با اشاره به پیچیدگی استان تهران به لحاظ ترددها و تراکم جمعیت، خواهان تعطیلی ادارات در ایام بین تعطیلات تا 15 فروردین 99 شد و اظهار کرد: ضروری است در خصوص استمرار بیماری، در روزهای آینده نیز تصمیماتی متناسب با شرایط اتخاذ گردد.

افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل 3 تا 5 برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت نموده اند، پیشنهاد دوم فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا به دکتر نمکی بود.

وی اضافه نمود: ضروری است منابع حاصله از عوارض بزرگراهی برای یاری به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهرستانها اختصاص یابد.

زالی گفت: اخذ عوارض روزانه از خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستانها مسافرت نموده اند و تخصیص منابع حاصله از آن به شهرستانهای مقصد راهبرد مهمی برای کنترل بیماری است.

وی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت مبنی پرهیز از سفر و ماندن در خانه ها اعلام کرد: در صورتیکه مسافرین به علت بروز علایم بالینی کرونا در شهرستانهای مقصد بستری گردند، باید ملزم به پرداخت حداقل 50 درصد مبلغ فرانشیز باشند.

افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان 2 تا 3 برابر در صورت تخلف از قوانین هدایت و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستانها مسافرت نموده اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد و ارائه بنزین در جایگاههای سوخت به خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستانهای مسافرت نموده اند، صرفاً با دریافت هزینه آزاد، یکی دیگر از پیشنهادات دکتر زالی به وزیر بهداشت بود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد: به رغم کاهش تردد بین استانی در سفرهای نوروزی، از آنجا که در شروع تعطیلات هستیم و سفرهای نوروزی در گذشته معمولاً به صورت دوفازی انجام می پذیرفت، ضروری است اقدامات کنترلی و شدیدتری در مبادی خروجی از استان تهران با همکاری و مشارکت پلیس راهور و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعمال ممنوعیت خروج از استان تهران به عمل آید.

وی در بخش دیگری از این مکاتبه، با هشدار نسبت به این که تعدادی از مسافران در شهرستانهای مقصد دچار بیماری کرونا خواهند شد، اظهار کرد: ضروری است با استفاده از ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی مقصد، نسبت به قرنطینه سازی این گونه افراد اقدام گردد و از بازگشت آنان به اتفاق خانواده و سایر همراهان تا قبل از 14 روز دیگر به استان تهران ممانعت به عمل آید و در این ارتباط، استفاده از ظرفیت پلیس راهور و امکان رصد تلفن های همراه، یاری کننده خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2574

به "خبرنگاران زالی: سفرهای نوروزی نگرانی های جدیدی برای کنترل کرونا فراهم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زالی: سفرهای نوروزی نگرانی های جدیدی برای کنترل کرونا فراهم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید