خبرنگاران تشدید اختلاف یونان و ترکیه بر سر پناهجویان

به گزارش هیو بلاگ، تهران - خبرنگاران - وزارت امور خارجه یونان در واکنش شدید به اظهارات رجب طیب اردوغان درباره کشته شدن پناهجویان بدست سربازان یونانی بیان کرد: ترکیه در جایگاهی قرار ندارد که درباره قوانین بین المللی اظهارنظر کند.

خبرنگاران تشدید اختلاف یونان و ترکیه بر سر پناهجویان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

روزنامه یونانی کاتمرینی/ Kathimerini چاپ آتن، پایتخت یونان، روز سه شنبه گزارش داد: وزارت امور خارجه یونان به دنبال اظهارات روز دوشنبه رئیس جمهوری ترکیه درباره کشته شدن دو مهاجر به دست سربازان یونانی و زخمی شدن شدید مهاجر سوم، به این اظهارات واکنش تندی نشان داد.

وزارت امورخارجه یونان در واکنش گفت: وقتی کشوری از مردم به عنوان ابزاری برای شکستن حصارهای مرزی استفاده می نماید، اخبار را جعل می نماید تا آنها را گمراه کند و به طور نظام مند تمامیت ارضی کشورهای همسایه را نقض می نماید در جایگاهی قرار ندارد که انگشت اتهام را به سوی کسی نشانه رود.

در واکنش شدید الحن وزارت امور خارجه یونان همچنین آمده است: البته که این کشور (ترکیه) در جایگاهی قرار ندارد تا درباره حقوق بین الملل و حقوق بشر اظهارنظر کند. به هر حال ترکیه سالها سابقه شکست در تعهد و پایبندی به چنین حقوقی را داشته است.

ترکیه در چند روز گذشته دورازه های مرزی خود به سمت اروپا را به روی به پناهجویان و به ویژه آوارگان سوری گشوده است تا سیلی از آنها را روانه اروپا کند، اقدامی که به تجمع پناهجویان در مرز ترکیه و یونان و انتقاد شدید کشورهای اروپایی منجر شده است. اردوغان دیروز هشدار داد که به زودی میلیونها پناهجو به سمت مرزهای اروپا روانه خواهند شد.

پلیس مرزی یونان از قرار به منظور جلوگیری از ورود آوارگان به این کشور از گاز اشک آور، نارنجک های شوک دهنده استفاده نموده است و دولت این کشور اعلام نموده مصمم به جلوگیری از ورد آوارگان از مرز ترکیه است.

امروز هیاتی از بعضی مقامات اتحادیه اروپا از جمله جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به یونان سفر می نمایند تا از مرزهای یونان و ترکیه بازدید نمایند و از نزدیک در جریان اوضاع قرار گیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1841

به "خبرنگاران تشدید اختلاف یونان و ترکیه بر سر پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشدید اختلاف یونان و ترکیه بر سر پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید