خبرنگاران ترامپ ضدعفونی کردن ماسک های استفاده شده را موفقیت آمیز دانست

به گزارش هیو بلاگ، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا با تکرار تاثیر مثبت داروی تایید نشده هیدروکسی کلروکوئین بر کووید-19، در تمجید از عملکرد برخی شرکت ها در ضدعفونی کردن ماسک های صورت استفاده شده، ابراز خرسندی کرد.

خبرنگاران ترامپ ضدعفونی کردن ماسک های استفاده شده را موفقیت آمیز دانست

دونالد ترامپ روز جمعه در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران که در غیاب کارزار انتخاباتی برگزار می کند، اظهار کرد: احتمال دارد تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری در آمریکا، به 60 هزار نفر برسد.

این رقم از مرگ و میر بسیار کمتر از پیش بینی اولیه از حداقل 100 هزار کشته در آمریکا است.

وی گفت می خواهم تلاش های اجرا شده در این جنگ برابر دشمن نامرئی را برای مردم آمریکا بازگو کنم.

**کاهش تولید نفت

رئیس جمهوری آمریکا اما ترجیح داد پیش ازاین مساله به گفت وگوی خود با مکزیک، عربستان سعودی و روسیه و توافق کشورهای عضو اوپک اشاره کند و اضافه نمود: مکزیک متعهد شد که 100 هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش دهد.

ترامپ گفت ما با رئیس جمهوری مکزیک روابط و دوستی عالی داریم. آنها در حفاظت از مرز بسیار به ما کمک می کنند. آنها 27 هزار سرباز مکزیکی را در مرز مستقر کرده اند و ورود مردم به کشورمان را همانگونه که دیوار مرزی ساخته می شود، متوقف می کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون 108 مایل از این دیوار ساخته شده است، اضافه نمود: آنها به کاهش تولید توافق کردند و اعضای اوپک هم برای محدودیت دیگری به توافق رسیده اند. این کاهش، نزدیک 23 درصد است و به نظر می رسد پذیرفتنی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما به مکزیک کمک می کنیم و آنها وقتی آمادگی لازم برای انجام این کار را دارند به ما پاداش می دهند. ما یک مکالمه عالی داشتیم اما می فهمیم که چگونه این کارها انجام می شود. همانطور که می دانید، آنها در تلاشند تا از وابستگی به نفت خلاص شوند.

ترامپ اضافه نمود: ما نمی خواهیم چیزی به صنعت باورنکردنی ما آسیب برساند، ما اکنون بزرگترین تولید کننده جهان هستیم، بنابراین ما نمی خواهیم چیزی به آن مشاغل عالی در تگزاس، داکوتای شمالی، اوکلاهما و هر جای دیگر آسیب برساند.

وی با بیان اینکه یک تجارت انرژی فوق العاده دارند و می خواهند این مشاغل را حفظ کنند، اظهار کرد: ما روی آن کار می کنیم و سرانجام آن نتیجه خواهد گرفت. این ممکن است سریع تر از آنچه بیشتر مردم فکر می کردند، عملی باشد و شاید نتیجه ندهد اما در نهایت نتیجه خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: در میان غم و اندوه و درد ، شاهد علائم واضحی هستیم که نشان می دهد استراتژی تهاجمی ما جان های بی شماری را نجات داده و پیشرفت شگرفی در حال حرکت است.

ترامپ با بیان اینکه صحبت خوبی با فرماندار دموکرات نیویورک داشته است، اظهار کرد: وقتی به آمار نگاه می کنید ، تعداد کشته ها، افرادی که جان خود را از دست داده اند، وحشتناک است. از طرف دیگر، تعداد تخت های بیمارستانی که استفاده می شود به طور قابل ملاحظه ای درحال کاهش است.

وی این فرایند را نشانه ای از حرکت رو به کاهش منحنی مبتلایان به کووید-19 دانست و مدعی شد: فاصله اجتماعی و دیگر جنبه های مراقبتی که می توانم بگویم توسط 90 درصد مردم رعایت شد، این فرایند را کاهشی کرده است. پیش بینی ها از مرگ حداقل 100 هزار نفر سخن می گفت.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اگر ما 60 هزار کشته داشته باشیم ،خشنود کننده نیست اما این بسیار کمتر از آن چیزی است که در ابتدا گفته می شد.

**تصمیم علیه سازمان جهانی بهداشت

ترامپ بار دیگر اتهامات خود را علیه سازمان جهانی بهداشت تکرار کرد و گفت آن بسیار چین محور است؛ بسیار چین محور.

وی با بیان اینکه آمریکا در سال بین 400 تا 500 میلیون دلار به این سازمان کمک می کند، اضافه نمود: این در حالی است که چین تنها 40 میلیون می پردازد. یعنی آمریکا حدود 10 برابر به این سازمان پرداخت می کند اما چین محور است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در هفته آینده تصمیم خود را درباره این سازمان اعلام می کند، از بیان جزئیات آن خودداری کرد و گفت نمی خواهد در جمعه خوب این خبر را مطرح کند.

بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده، تا این ساعت تعداد 487 هزار نفر در آمریکا به کووید-19 مبتلا شده اند و 18 هزار و 22 نفر هم جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند.

بنابر اعلام دکتر آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مبارزه با کووید-19 در این کشور، مواردی از مرگ افراد زیر 25 سال هم در ایالات متحده به ثبت رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2979

به "خبرنگاران ترامپ ضدعفونی کردن ماسک های استفاده شده را موفقیت آمیز دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ ضدعفونی کردن ماسک های استفاده شده را موفقیت آمیز دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید