خبرنگاران بارش باران کردستان را فرا گرفت

به گزارش هیو بلاگ، سنندج- خبرنگاران- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: براساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با ورود امواج ناپایدار بارش پراکنده باران، وزش باد و گرد و خاک استان را فرا گرفت.

خبرنگاران بارش باران کردستان را فرا گرفت

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بارش پراکنده باران از امروز (چهارشنبه) در سطح استان آغاز شده و همزمان وزش باد قابل ملاحظه و گرد و خاک را نیز شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برای روز پنج شنبه بارش های پراکنده، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود، افزود: امروز و فردا دمای هوای استان فرایند افزایشی دارد اما از روز جمعه دما افت پیدا می کند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان، به تشریح شرایط هوای استان در روز طبیعت(13 بدر) پرداخت و گفت: در روز جمعه بارش باران را شاهد نیستیم اما وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل دمای هوای استان در مقایسه با شبانه روز گذشته افزایش یافته است افزود: در این مدت حداقل دمای شهرهای دیواندره و زرینه منفی یک درجه سانتی گراد، سقز یک، سنندج، مریوان و کامیاران 2، قروه چهار و بانه پنج درجه سانتی گراد بود.

پناهی افزود: سراب شهرک دهگلان با دمای منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین و سلین اورامان با 25 درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی گفت: در سال های گذشته فقط شاهد ورود گرد و خاک از کشور همسایه عراق بودیم اما در حال حاضر علاوه بر این، در خود استان نیز به دلیل خشک شدن برخی از مناطق و وزش باد شدید، امکان ایجاد پدیده گرد و خاک وجود دارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای 22 ایستگاه هواشناسی شامل 9 ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می شود) و 13 ایستگاه اقلیم شناسی، 79 ایستگاه باران سنجی و سه ایستگاه جاده ای است و این ایستگاه ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه گیری و ثبت می کنند.

میانگین بارندگی های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تا به امروز 271 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته(354 میلیمتر) بیش از 30 درصد و در مقایسه با بلندمدت(30 سال قبل) 12 درصد کاهش نشان می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7653

به "خبرنگاران بارش باران کردستان را فرا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش باران کردستان را فرا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید