حمایت اقتصادی از طرح های مرتبط با حوزه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی در دستور کار نهاده شد

به گزارش هیو بلاگ، هفتمین جلسه کمیته تخصصی توسعه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی تشکیل شد.

حمایت اقتصادی از طرح های مرتبط با حوزه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی در دستور کار نهاده شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران،هفتمین جلسه کمیته تخصصی توسعه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی با حضور دکتر طبائیان مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر جغتایی مسئول هماهنگی و توسعه کاربرد شبیه ساز ها در آموزش علوم پزشکی و سایر مسئولین حوزه آموزش برگزار گشت.

دکتر طبائیان مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اهمیت توسعه شبیه سازی در دانشگاه های علوم پزشکی از گذشته تا کنون، از حمایت همه جانبه کمیته تخصصی توسعه شبیه سازی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در زمینه توسعه شبیه سازی در آموزش پزشکی اطلاع داد و تأکید کرد فعال نمودن شرکت های دانش بنیان در این عرصه بسیار مهم است.

در ادامه دکتر جغتایی مسئول هماهنگی و توسعه کاربرد شبیه ساز ها در آموزش علوم پزشکی ضمن ارائه گزارش عملکرد کمیته تخصصی توسعه شبیه سازی در آموزش پزشکی، به بیان مسائل پرداخت.

دکتر جغتایی گفت متاسفانه در سال های گذشته، توسعه کاربرد شبیه ساز ها در آموزش علوم پزشکی مغفول مانده و حمایت و توجه بیشتر مسئولین امر را می طلبد لذا خواسته بیشتر مدیران مراکز مهارتی دانشگاه ها، تامین حداقل تشکیلات برای مراکز مهارتی دانشگاه های علوم پزشکی است که خلاء آن به شدت احساس می گردد.

سپس دکتر آیین محمدی رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی به تشریح موضوع آموزش پزشکی مبتنی بر شبیه سازی و با استفاده از واقعیت مجازی پرداخت؛ و پیگیری و تسریع فرایند توسعه شبیه سازی با حمایت دانشگاه ها، وزارت بهداشت و صندوق های حمایتی از پروژه های مرتبط نیز مورد آنالیز نهاده شد.

دکتر علامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ضمن بیان اهمیت تقسیم کار در حوزه توسعه شبیه سازی بین دانشگاه های علوم پزشکی یادآور شد آموزش این حوزه در بخش های مختلف تخصصی آن اهمیت بسیاری دارد و اگر با موضوع یک دانشگاه انجام گردد دستاورد مطلوب تری در پی خواهد داشت؛ لذا با توجه به اهمیت این موضوع و با رای بیشتریت آرا، مسئولیت این کار به دانشگاه مجازی علوم پزشکی واگذار شد.

در این جلسه اهمیت حمایت های اقتصادی از طرح های مرتبط با توسعه شبیه سازی در آموزش پزشکی نیز مورد آنالیز نهاده شد و پیشنهاد شد جهت تسریع و حمایت اقتصادی از طرح های مرتبط با حوزه شبیه سازی، کارگروهی در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) تشکیل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9851

به "حمایت اقتصادی از طرح های مرتبط با حوزه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت اقتصادی از طرح های مرتبط با حوزه شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید