زالی: ایران جزو 5 کشور دنیا در فراوری کیت تشخیص سریع کروناست

به گزارش هیو بلاگ، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور اول دنیا در فراوری کیت های تشخیص سریع است، گفت:کیت سریع آنتی ژن کرونا با دقت 85 درصدی بوده و قیمت کیت فراوری داخل، 70 درصد قیمت کیت مشابه خارجی است.

زالی: ایران جزو 5 کشور دنیا در فراوری کیت تشخیص سریع کروناست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در مراسم رونمایی از کیت تشخیص سریع کرونا با اشاره به اهمیت تشخیص سریع کووید-19، فراوری کیت های تشخیص سریع آنتی ژن کرونا با امکان تشخیص در کمتر از 20 دقیقه را دستاوردی مهم دانست.

وی گفت: در جریان تفاهم نامه پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، پروژه های بسیاری شکل گرفت که فراوری این کیت ها نیز یکی از این پروژه هاست.

زالی با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور اول دنیا در فراوری کیت های تشخیص سریع است، اضافه کرد: سرعت و سهولت انجام تست، از مزایای این کیت ها به شمار می رود؛ نتیجه سایر تست های تشخیصی به 48تا 72ساعت زمان لازم دارد، اما نتیجه کیت تشخیص سریع در کمتر از 20دقیقه اعلام می گردد. همچنین این تست احتیاج به امکانات پیچیده ای ندارد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران عنوان نمود: از طرفی حضور افراد در آزمایشگاه ها برای انجام تست های مشابه و عدم امکان معین تکلیف آن ها در مدت زمان کم، سرایت پذیری را افزایش می دهد که این چالش نیز با استفاده از این کیت ها مرتفع خواهد شد.

وی از دقت 85درصدی تشخیص این کیت ها اطلاع داد و عنوان نمود: تا به امروز این کیت ها در جامعه 500 نفری مورد آزمایش قرار گرفته و از نظر بالینی مورد تایید است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران توضیح داد: با توجه به همزمانی رونمایی از این دستاورد عظیم با شروع طرح ملی محله محوری، نقش کلیدی و راهبردی مراکز جامع خدمات سلامت در بحث بیماریابی، غربالگری و شناسایی هوشمند بیماران بیش از پیش نمایان می گردد و این اقدامات از اولویت های وزارت بهداشت است.

زالی اظهار کرد: قیمت کیت فراوری داخل، 70 درصد قیمت کیت مشابه خارجی و ارزبری آن 30 درصد کیت مشابه خارجی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6192

به "زالی: ایران جزو 5 کشور دنیا در فراوری کیت تشخیص سریع کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: ایران جزو 5 کشور دنیا در فراوری کیت تشخیص سریع کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید