حتی اگر رژیم دارید هم می توانید این اسپاگتی را نوش جان کنید

به گزارش هیو بلاگ، وقتی غذایی همراه با پاستا به عنوان یکی از وعده های غذایی پیشنهادی به رژیم دارها معرفی می گردد، این تصور پیش می آید که امکان ندارد کسی رژیم کم کالری داشته باشد ولی بتواند پاستا هم بخورد.

حتی اگر رژیم دارید هم می توانید این اسپاگتی را نوش جان کنید

این تصور درست نیست زیرا برای سیر شدن حتما لازم نیست یک بشقاب کامل پاستا یا برنج بخورید. شما می توانید غذای مختلفی با پاستا بپزید که نه تنها چرب و پرسس نبوده بلکه برای آنها که رژیم کم کالری دارد هم مناسب باشد.

مواد لازم برای 4 نفر

400 گرم اسپاگتی (ماکارونی رشته ای)

1 عدد پیاز (ریز خرد گردد)

3 حبه سیر

200 گرم جوجه کبابی

2 عدد کدو و بادمجان (هر کدام 1 عدد)

3 عدد گوجه فرنگی (رنده گردد)

50 گرم قارچ

20 گرم فلفل سبز

1 ق س جعفری خرد شده

به میزان لازم نمک و فلفل

نوک ق چ زعفران

روغن به میزان لازم

آب لیموترش(به میزانلازم برای مزه دارکردن)

1. جوجه های کبابی را به قطعات مناسب تقسیم نموده و از شب قبل با زعفران و آب لیموترش، پیاز و نمک طعم دار کنید. در این فاصله کدو و بادمجان ها را پوست کنده و حلقه حلقه کنید و کناری بگذارید.

2. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و بگذارید گرم گردد. سپس جوجه ها، کدو، بادمجان، قارچ و فلفل هارا(به صورت درسته) سیخ کنید.

3. روی سینی فر را با کمی روغن چرب نموده و سیخ های جوجه و سبزیجات را روی سینی بخوابانید و مدت 20 دقیقه با شعله بالای فر کباب کنید.

4. در فاصله کباب کردن مرغ و سبزیجات، پاستای رشته ای را به روش معمول در آب جوش ریخته و مدت 12 دقیقه بپزید و آبکشی کنید. حالا نوبت درست کردن سس گوجه فرنگی می رسد.

5. برای درست کردن سس گوجه، قابلمه کوچکی آماده کنید و در آن کمی روغن بریزید. پیازها را در روغن تفت دهید تا کمی سبک گردد، سپس سیر را رنده نموده و بعد از اضافه کردن گوجه فرنگی و نمک و فلفل بگذارید 5 تا 10 دقیقه بجوشد. بعد از این مدت جعفری خرد شده را اضافه نموده و بعد از یکی دو دقیقه جوشیدن کنار بگذارید.

6. حالا شما می توانید کمی از اسپاگتی را همراه با یک سیخ جوجه و سبزیجات و میزانی سس گوجه فرنگی بخورید و نگران کالری آن هم نباشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14164

به "حتی اگر رژیم دارید هم می توانید این اسپاگتی را نوش جان کنید" امتیاز دهید

2 کاربر به "حتی اگر رژیم دارید هم می توانید این اسپاگتی را نوش جان کنید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتی اگر رژیم دارید هم می توانید این اسپاگتی را نوش جان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید