با شماری از مجذوب کننده ترین میوه های منطقه آمازون آشنا شوید

به گزارش هیو بلاگ، در جهان، میوه هایی عجیب و غریب با طعم و بوی خوب وجود دارند که از خواص زیادی هم برخوردار هستند. در منطقه آمازون هم میوه هایی پیدا شده که مزه خاص و متفاوتی دارند. بیشتر این میوه ها در شرایط خاص و ویژه ای رشد داشته و به راحتی نمی توانید آنها را در بازار بیابید. با ما در مقاله مجذوب کننده ترین میوه های منطقه آمازون همراه باشید تا شما را با تعدادی از عجیب ترین میوه های منطقه آمازون آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با خوشمزه ترین میوه های منطقه آمازون برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از مجذوب کننده ترین میوه های منطقه آمازون آشنا شوید

پاپایا

این مورد از خوشمزه ترین میوه های منطقه آمازون به صورت عددی فروخته شده و میزان تقریبا بزرگی دارد. این میوه دانه های خوراکی و گوشتی بی مثالی داشته و رنگ آن نارنجی است. در اول کار، پوستش سبز بوده و زمانیکه به رنگ نارنجی یا زرد کهربایی در می آید، آماده مصرف هست. در این مورد از مجذوب نماینده ترین میوه های منطقه آمازون آنزیمی به نام پاپایین وجود داشته که باعث هضم سریع تر میوه می شود. در پاپایا انواع متفاوتی از ویتامین ها نظیر C، A و مواد معدنی در کنار فیبر، کاروتنوئید و لیکوپن دیده می شود. این میوه مملو از پتاسیم بوده که در بهبود جریان خون در رگها و کاهش فشار خون موثر است.

مونسترا

این میوه که تا حدودی شبیه به بلال بوده، ظاهری سبز رنگ و پوسته پوسته دارد. گوشت درونش سفید بوده و ظاهری شبیه به آناناس دارد. برگ انجیری مونسترا یکی از گیاهان آپارتمانی بوده و معمولا برگهایی با سوراخ های زیاد دارد. مونسترا ظاهری سفت و غیر قابل خوردن داشته و فقط گوشت درونش را زمانی که کاملا رسیده باشد، میتوان مصرف کرد.

گواو

این مورد از عجیب ترین میوه های منطقه آمازون می تواند هسته نداشته باشد اما گاهی اوقات هسته هایی بدون رنگ نیز در درون آن دیده می شوند. مزه این میوه میکسی از توت فرنگی و گلابی بوده و فسفر، ویتامین A، پتاسیم، ویتامین C و فیبر دارد. پوست آن می تواند زرد، قرمز، سفید و صورتی باشد و ابعادش به چیزی حدود ده سانتیمتر می رسد. گواو معمولا در قالب گرد، بیضی یا حتی به شکل گلابی رشد می نماید.

کوپوآکو

این میوه شبیه به شکلات ته مزه میوه های گرمسیری را داشته و پالپ درونش بسیار خوش طعم هست. کوپوآکو دارای پوسته ضخیم و سختی بوده و برزیل عنوان بزرگترین فراوری نماینده آن در دنیا را به خود اختصاص داده است. این میوه می تواند تا 2 کیلوگرم وزن داشته باشد و طولش نیز به 20 سانتیمتر می رسد. از روغن یا کره کوپوآکو در محصولات زیبایی و آرایشی استفاده شده و از میوه اش هم در داخل دسر میتوان بهره برد. مصرف این میوه در افزایش قدرت بافت های بدن موثر بوده و در تحریک سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی نیز تاثیرگذار است. در این میوه ویتامین های b1 ، b2 و b3 پیدا شده و از دیگر خواص و مزایای آن می توانیم به مواردی از قبیل محافظت از پوست، سلامت روده، مرطوب نماینده پوست و...اشاره کنیم.

فیسالیس

این میوه که به خانواده گوجه فرنگی متعلق بوده، میزان کوچکی دارد و یک برگ شفاف روی پوسته آن قرار گرفته است. این میوه را معمولا در تهیه بعضی از داروهای سنتی بکار می برند، چرا که سرشار از خواص دارویی، آهن و ویتامین C و B است. معمولا برای حفظ این میوه از آفت، آن را در کیسه های کاغذی شکل می پوشانند. از این میوه میتوان در مربا، دسر و ژله استفاده کرد و امکان مصرفش به صورت خام نیز وجود دارد. طعم و بوی این میوه میکسی از میوه های ترش مانند توت فرنگی با آناناس است.

مصرف این میوه می تواند در کاهش کلسترول موثر باشد، چرا که سرشار از نوعی فیبر به نام پکتین است. مصرف این میوه باعث قدرت بخشیدن به سیستم ایمنی هم می شود، چرا که مملو از ویتامین p است که در یاری به بدن برای جذب ویتامین C ایفای نقش می نماید.

جابوتیکابا

این میوه دارای پوسته خارجی ضخیم بوده و معمولا بر روی درخت رشد پیدا می نماید. این میوه ظاهری به رنگ بنفش دارد اما پالپ درونش سفید و شیرین است و از آن میتوان برای ساخت مربا استفاده کرد. مصرف این میوه در درمان آسم و اسهال موثر هست. این میوه پس از گذشت 3 تا 4 روز پس از برداشت حتما باید مورد استفاده قرار بگیرد، چرا که عمر بسیار کوتاهی دارد.

کیوی

این میوه سرشار از پتاسیم و فیبر بوده و یک میوه پشمالو بشمار می آید که دارای حدود 70 کالری است. این میوه را میتوان در سالاد، آبمیوه، اسموتی و با ماست کم چرب مورد استفاده قرار داد.

پرتقال میمون

این میوه طعمی تلفیقی از زردآلو، موز و پرتقال دارد و پوست و میوه نارس آن در درمان مار گزیدگی موثر است. این میوه میزان کوچکی دارد اما طعمش فوق العاده است و بویی همانند میخک تند دارد. از این میوه بی مثال به عنوان دسر استفاده می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11489

به "با شماری از مجذوب کننده ترین میوه های منطقه آمازون آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از مجذوب کننده ترین میوه های منطقه آمازون آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید