باید راه چاره مؤثری برای مدیریت دانشگاه در شرایط حضوری درنظر داشته باشیم

به گزارش هیو بلاگ، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به تاکید ستاد ملی کرونا بر حضوری شدن دانشگاه ها گفت: در آینده، دانشگاه ها با شرایط نو روبرو خواهند شد و باید راه حل موثری برای مدیریت آن در نظر گیرند.

باید راه چاره مؤثری برای مدیریت دانشگاه در شرایط حضوری درنظر داشته باشیم

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و سرپرست دانشگاه گلستان با حضور هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، برگزار گشت.

داداش پور در این مراسم با اشاره به تاکید ستاد ملی کرونا بر حضوری شدن دانشگاه ها به مسئولان یادآور شد: در آینده، دانشگاه ها با شرایط تازه روبرو خواهند شد و باید راه چاره موثری برای مدیریت آن در نظر گیرند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر افزایش سطح تاب آوری دانشجویان به عنوان یکی از راه چاره های موثر در شرایط حضوری دانشگاه ها گفت: این مهم را می توان به وسیله تدابیری در معاونت دانشجویی و فرهنگی، مرکز مشاوره و سلامت، تربیت بدنی، نهاد های علمی و اجتماعی دانشگاه ها و افزایش سطح صبر و آگاهی اساتید و یاوران علمی ایجاد کرد.

علیرضا خواجه شاهکوهی، سرپرست تازه دانشگاه گلستان نیز در این مراسم ضمن ارائه برنامه ها و اقدامات آینده دانشگاه گلستان، بر ایجاد دانشگاه کارآفرین طبق بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد.

خواجه شاهکوهی گفت: دانشگاه ها باید مسئله محور باشند و فعالیت های پژوهشی و آموزشی خود را مبتنی بر حل معضلات کشور تبیین نمایند.

سرپرست تازه دانشگاه گلستان راه چاره تغییر شرایط موجود به شرایط مطلوب را مبتنی بر علم و نوآوری دانست و تاکید نمود: صنعت و جامعه باید با یاری اعضای هیات علمی به عنوان شبکه مشورتی و مشاوران بومی و منطقه ای، فاصله بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی را کاهش دهند.

وی با اشاره به پتانسیل های اعضای هیات علمی دانشگاه به مسئولان استانی پیشنهاد داد: برای حل مسائل باید اتاق اطلاعاتی حاوی مسائل و معضلات استان در موضوعات مختلف شکل دهیم.

خواجه شاهکوهی در ادامه گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان در مشورت و انجام تمام امور با پیوست علمی اهتمام ورزند، همانگونه که پیوست فرهنگی از الزامات است.

فرهاد یغمایی، رئیس پیشین دانشگاه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبریک به دکتر خواجه شاهکوهی سرپرست تازه دانشگاه، گزارش مختصری از اقدامات اجرا شده ارائه و از همه مسئولانی ملی و استانی، اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه گلستان که در این هشت سال ایشان را همراهی کردند، تشکر و قدردانی داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10530

به "باید راه چاره مؤثری برای مدیریت دانشگاه در شرایط حضوری درنظر داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید راه چاره مؤثری برای مدیریت دانشگاه در شرایط حضوری درنظر داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید