بایدن: خوشحالم که قانون هاوانا را امضا می کنم

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز آدینه اعلام نمود طرحی را امضا نموده است که به کارکنان دیپلماتیک این کشور که به اصطلاح از سندروم هاوانا آسیب دیده اند، خسارت پرداخت گردد.

بایدن: خوشحالم که قانون هاوانا را امضا می کنم

بایدن در همین رابطه طی بیانیه ای گفت: امروز من راضی شدم که مصوبه (سندروم) هاوانا HAVANA را برای تبدیل به قانون امضا کردم تا اطمینان حاصل گردد که ما تمام کوشش خود را برای در نظر گرفتن کارکنان دولت ایالات متحده که دچار حوادث غیر عادی مرتبط با سلامت شده اند، انجام می دهیم.

پیشتر مجلس آمریکا به اتفاق آرا قانونی را برای جبران خسارت پرسنل سازمان اطلاعات مرکزی این کشور موسوم به سیا و دیپلمات هایی که هنگام خدمت در کوبا، چین و جاهای دیگر تحت تأثیر سندروم هاوانا قرار گرفته بودند، تصویب نموده بود.

رسانه های آمریکایی در ماه آگوست با استناد به نامه ای که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به کارکنان وزارت امور خارجه ارسال کرد، گزارش داده بودند که وزارت خارجه این کشور هنوز نمی تواند دلایل و دلیل ایجاد سندروم هاوانا را تعیین کند.

بلینکن در این رابطه گفته بود: کارکنانی که به خارج از کشور می فرایند نگرانند که آیا آنها یا خانواده هایشان در معرض خطر هستند یا خیر. این کاملاً قابل درک است و ای کاش ما پاسخ های بیشتری برای شما داشتیم. ما همچنان در پی جواب این مسئله خواهیم بود.

علائم سندروم هاوانا در میان دیپلمات های آمریکایی و افسران سازمان سیا هر روز بیش از پیش گزارش می گردد.

پیشتر ویلیام برنز رئیس سیا در ماه جولای مدعی شده بود که حدود 100 افسر این سازمان و اعضای خانواده شان در میان 200 مقام آمریکایی و خویشاوندان مبتلا به سندروم هاوانا هستند.

ماه گذشته میلادی هم کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا ورودش به شهر هانوی مرکز ویتنام را به مدت سه ساعت به تاخیر انداخت.

وزارت خارجه آمریکا دلیل این امر را گزارش سفارت این کشور در هانوی مبنی بر مشاهده فردی با مشکل سلامتی مشابه با سندروم هاوانا اسم کرد.

سندروم مذکور اولین بار به وسیله مقامات سفارت آمریکا در کوبا در سال 2016 گزارش شد.

سال گذشته، یک هیئت آموزشگاه ملی علوم آمریکا دریافت که محتمل ترین نظریه این است که انرژی فرکانس رادیویی راهنمایی شده و پالسی باعث ایجاد این سندروم می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9517

به "بایدن: خوشحالم که قانون هاوانا را امضا می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: خوشحالم که قانون هاوانا را امضا می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید