کوبا: تحریمهای آمریکا بی رحمانه تر از هر زمان است

به گزارش هیو بلاگ، کوبا از آمریکا به دلیل تداوم اعمال نزدیک به 60 سال تحریم بر این کشور شدیدا انتقاد نموده و این تحریم ها در زمان بحران شیوع ویروس کرونای جدید در دنیا را بی رحمانه تر از هر زمان خواند.

کوبا: تحریمهای آمریکا بی رحمانه تر از هر زمان است

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کوبا تا به امروز ابتلای 564 تن در این کشور به کروناویروس را گزارش نموده و از وقوع 15 مورد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس در خاک خود خبر داده است. با این حال این کشور کمونیستی تاکید داشته که در شرایط فعلی که تحت تحریمهای آمریکا قرار گرفته است، به سختی می تواند اقلام پزشکی مورد احتیاج خود را تامین کند.

نستور ماریمون، مدیر روابط بین الملل وزارت بهداشت کوبا اظهار کرد: محاصره مالی-اقتصادی آمریکا علیه کوبا به سطح ناعادلانه ترین، شدیدترین و طولانی ترین سیستم تحریم ها در تمام دوران ها که از سوی یک کشور علیه کشوری دیگر اعمال می شوند، رسیده است.

او گفت: نظام بهداشت و درمان کشور ما بیشترین تاثیر را از این تحریم ها دیده است و این تحریم ها سلامت مردم ما را هدف گرفته اند.

ماریمون در ادامه مطرح کرد: این محاصره علیه کشور ما در شرایط فعلی در مقایسه با زمانی که ما شیوع بیماری نداشتهایم حتی بی رحمانه تر شده و به سطح نسل کشی رسیده است.

تحریم های آمریکا علیه کوبا نخستین بار در 19 اکتبر 1960 در پاسخ به اقدام هاوانا در ملی سازی یک سری پالایشگاه های نفت که در تملک آمریکا قرار داشتند، اعمال شدند و در ادامه در سال 1962 تمدید شدند.

این تحریم ها در واقع میراث ادامه دار خصومت های میان دو کشور در زمان جنگ سرد هستند.

از سوی دیگر سازمان ملل 28 سال متوالی است که این تحریم ها را محکوم نموده است.

آمریکا در سال 1992 مدعی شد در تحریم هایش علیه کوبا اجازه فرستادن دارو به این کشور تا زمانی که منحصراً برای استفاده مردم باشند می دهد.

با این حال در شرایطی متناقض، بسیاری از بانک ها و شرکت ها نگران تحریم شدن از سوی آمریکا در صورت دست زدن به فعالیت بازرگانی و تجاری با کوبا بوده و از این کار امتناع نموده اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمان شروع به کار دولتش تا به امروز تحریم ها علیه کوبا را تشدید نموده و کار را برای کشورهای دیگر به منظور فرستادن محموله هایشان به این کشور را سخت تر ساخته است.

کوبا اخیرا از این مساله شکایت کرد که یک محموله کیت آزمایش، ماسک و دستگاه های تنفسی که از سوی گروه علی بابای چین به هاوانا اعطا شده بودند، به دلیل کارشکنی شرکت آمریکایی مسئول حمل و نقل آنها به بهانه نگرانی از شکستن قوانین تحریم ها، به خاک این کشور نرسیدند.

ماریمون تاکید نمود: کار ما برای خریداری تجهیزات، محموله ها و داروها بسیار سخت شده است. ما مجبور شده ایم تا اقلام مورد احتیاجمان را از بازارهای بسیار دوردست تر و با دو برابر تا سه برابر هزینه بیشتر بخریم و در بسیاری از موقعیت ها این کالاها دیرهنگام به دست ما می رسند.

او همچنین تاکید نمود، تحریم های آمریکا باعث شده که در بازه آوریل 2019 تا مارس 2020 بالغ بر 160 میلیون دلار آمریکا خسارت به وزارت بهداشت کوبا وارد گردد و این خسارات به میزان 60 میلیون دلار بیشتر از سال قبل از آن بوده اند.

او گفت که مجموع خسارات وارد شده در اثر تحریم های آمریکا به کوبا از سال 1962 تا به امروز به سه میلیارد دلار رسیده است.

اخیراً بنیاد خیریه آکسفام به آمریکا از بابت تداوم تحریم هایش علیه کشورهای جهان حمله نموده و خواهان برداشته شدن تحریم های آمریکا شد.،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2993

به "کوبا: تحریمهای آمریکا بی رحمانه تر از هر زمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا: تحریمهای آمریکا بی رحمانه تر از هر زمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید