انتقاد مشاور امنیت ملی بایدن از سیاست های ترامپ در قبال چین

به گزارش هیو بلاگ، مشاور امنیت ملی بایدن با انتقاد از سیاست های دولت ترامپ در قبال چین، از همکاری نکردن وزارت دفاع با تیم انتقالی رئیس جمهوری منتخب آمریکا، ابراز نگرانی کرد.

انتقاد مشاور امنیت ملی بایدن از سیاست های ترامپ در قبال چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جیک سالیوان روز سه شنبه در گفت وگو با رادیو ملی آمریکا اضافه نمود دولت در حال خروج ترامپ هنوز اطلاعات را آنگونه که منصوبان جو بایدن در تیم انتقالی مناسب می دانند، برای دولتی که قرار است قدرت را در دست گیرد، فراهم نمی سازد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت دفاع از29 آذر ماه، جلسه ای با تیم انتقالی بایدن برگزار نکرده است.

این در حالی است که کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع دولت ترامپ گفت او با تیم بایدن برای توقف موقتی نشست ها به توافق رسیده است اما تیم بایدن می گوید هرگز با چنین وقفه ای موافقت نکرده اند.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری منتخب آمریکا اظهار کرد : او (میلر) اشتباه می نماید. همین الان که صحبت می کنیم، به معنای واقعی کلمه ده ها درخواست کتبی برای کسب اطلاعات وجود دارند.

سالیوان افزود: بایدن، کامالا هریس و معاونانشان نیازمند خواندن گزارش های بعضی مسایل فوری همچون حمله سایبری هستند که به نظر می رسد منشا روسی دارد و منجر به خطر بخش عظیمی از سیستم های دولت آمریکا شده است.

وی همچنین مطالعه گزارش های مربوط به توزیع واکسن کووید-19 و مسایل دیگر را ضروری دانست.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم روز گذشته در اظهاراتی از همکاری نکردن وزارت دفاع و آژانس های زیر مجموعه آن با تیم انتقالی وی، ابراز نگرانی کرد.

مشاور امنیت ملی بایدن در این گفت وگو یکی از نگرانی های تیم بایدن را شرایط فعلی دولت در مساله مهمی همچون جنگ افغانستان برشمرد که اطلاعات آن را در اختیار ندارند.

سالیوان اظهار کرد که اگر دولت جدید نتواند از آنچه در این نوع مسائل اتفاق می افتد آگاه شود، توانایی آن را برای اقدام از همان روز نخست ورود به دفتر، به تاخیر می اندازد.

وی گفت: این به عدم رویت چشم انداز در تعدادی از موضوعات مهم مربوط به عملیات نظامی برمی شود که به دلیل انسداد وزارت دفاع و ممانعت آنها، ایجاد شده است.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه نمود: این بدان معنی است که ما مجبوریم پس از 20 ژانویه و آغاز به کار دولت جدید، برای نگاهی دقیق به شرایط استقرار نیروهایمان، تهدیدهایی که ما در برابرشان می ایستیم، چگونگی فرایند کاهشی خطرات متوجه نیروها و دیگر ملاحظات ، زمان صرف کنیم.

سالیوان همچنین درباره تمایل خود و بایدن برای متصل کردن سیاست های خارجی و تصمیم گیری های امنیت ملی در واشنگتن با زندگی روزمره آمریکایی ها صحبت کرد و گفت: دنیایِ جهانی شده و پیامدهای گسترده آنچه دولت دور دست به نظر می رسد، به این معنی است که مردم در مسائل ژئوپلیتیک سهیم هستند، حتی اگر چنین احساسی نداشته باشند.

وی اضافه نمود: یک نمونه شاخص آن، چین است که یک شریک تجاری حیاتی برای ایالات متحده است، حتی اگر این کشور همچنان میخواهد با نفوذ آمریکا رقابت کند.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری منتخب آمریکا ادامه داد: دولت ترامپ سیاست گذاری خارجی را در این نوع مناطق خالی کرد و به نیابت از او و منافع قدرتمند آن با همتایانش در پکن معامله کرد؛ نه آنگونه که او می گوید بایدن پس از ورود به کاخ سفید انجام خواهد داد.

سالیوان گفت: اولویت های مذاکره آنها چه بود؟ آنها برای چه کاری تحت فشار قرار گرفتند؟ خب ، یکی از مواردی که آنها تحت فشار قرار گرفتند، دسترسی موسسات اقتصادی عظیم ایالات متحده برای تجارت در چین بود.

وی اضافه نمود: سوالی که من مطرح خواهم کرد این است که اگر افرادی چون جی پی مورگان یا گلدمن ساکس بتوانند فعالیت های اقتصادی را در پکن یا شانگهای انجام دهند، چه ارتباطی با مشاغل و دستمزدهای اینجا در ایالات متحده دارد؟ مایلم بگویم این رابطه جدی با رفاه و ثروت طبقه متوسط آمریکایی ندارد.

مشاور امنیت ملی بایدن یادآور شد: او و بایدن کوشش خواهند کرد تا خطی بین مسائل حیاتی تر و سیاست گذاریشان ترسیم نمایند که سرقت اسرار صنعتی و تجاری آمریکایی توسط چین یکی از آنها است که به شرکت ها و کارگران آمریکایی آسیب می رساند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6717

به "انتقاد مشاور امنیت ملی بایدن از سیاست های ترامپ در قبال چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مشاور امنیت ملی بایدن از سیاست های ترامپ در قبال چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید