اختلالات خوردن در زنان

به گزارش هیو بلاگ، امروزه فرایند نگران کننده ای وجود دارد که تعداد قابل توجهی از زنان دچار اختلالات خوردن شده اند. نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد این اختلالات و پیامدهای آن داشته باشیم.

اختلالات خوردن در زنان

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

امروزه فرایند نگران نماینده ای وجود دارد که تعداد قابل توجهی از زنان دچار اختلالات خوردن شده اند. نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد این اختلالات و پیامدهای آن داشته باشیم.

در دنیای مد و تفریح امروز اهمیت بسیار زیادی به ظاهر افراد داده می گردد. گفته می گردد که ظاهر فیزیکی فرد می تواند بسیار موثر باشد. داروها، جراحی و گرسنگی و یا اختلالات خوردن تنها بعضی از عوامل موثر بر ظاهر افراد است. یکی از بزرگترین مسائل شایع اختلالات خوردن است تقریبا هر دختر جوان با وجود اندام مناسب بی عیب به نظر می رسد. واقعیت این است که این موضوع درستی نیست که چیزی را که خیلی گذرا باشد مورد توجه قرار دهیم. بیشتریت این وسواس های کاهش وزن احتمالا به علت اینکه فرد به وزن مناسبی برسد و حالت باربی را داشته باشد. اختلالات خوردن عبارتند از: بی اشتهایی، اشتهای بیش از حد و پرخوری. اجازه دهید نگاهی دقیق تر به هر کدام از آنها داشته باشیم تا ببینیم که بیشتر زنان تحت تاثیر کدام یک از اختلالات قرار می گیرند.

اختلالات خوردن رایج در زنان

همانطور که در بالا ذکر شد، شناخته شده ترین اختلالات پرخوری عبارتند از بی اشتهایی، اشتهای بیش از حد و پرخوری اجباری است. بیشتر زنان برای به دست آوردن زیبایی تمایل دارند در هر صورتی وزن خود را کم نمایند که منجر به یک سری از اختلالات می گردد. نگاهی دقیق تر به اختلالات بیان شده داشته باشیم.

بی اشتهایی

وقتی که به اختلالات خوردن فکر می کنیم، ممکن است یک چیز غریزی را تصور کنیم. همه ما یک اختلال شناخته شده به اسم بی اشتهایی را شنیده ایم. که می تواند به اسم یک اختلال خوردن شناخته گردد، بعلاوه می تواند به اسم یک اختلال روانی شناخته گردد. در ساده ترین اصطلاحات و ایده ها، بی اشتهایی به اسم شکل افراطی رژیم غذایی و میل به از دست دادن وزن می دانیم. این تمایل منجر به فردی بسیار لاغر که فاقد وزن مناسب و بدن سالم است. این نوع اختلال باعث رنج و ناراحتی افراد می گردد و موجب می گردد افراد تصور بسیار بدی از خود داشته باشند.

گفته شده است که در هر 200 دختر / زن یک نفر مبتلا به بی اشتهایی می گردد، و ازهر 2000 نفرمرد یک نفر به بی اشتهایی مبتلا می شوند، مهم است که درک کنیم که واکنش بی اشتهایی بسیار شدید است و اثرات طولانی مدتی می تواند داشته باشد. علائمی که در افراد مبتلا به بی اشتهایی مشاهده گردد شامل.

وسواس با رژیم غذایی، کالری و مانند آن

افسردگی

از دست دادن بیش از حد وزن، و غیره

شایع ترین اثرات بی اشتهایی:

مسائل قلبی

پوکی استخوان

مسائل کلیوی

مسائل عصبی

کم خونی یا سایر مسائل خون

اینها رایج ترین مسائل مربوط به بی اشتهایی بودند. نگاهی به اثرات اشتهای بیش از حد

اشتهای بیش از حد

یکی دیگر از اختلالات خوردن اشتهای بیش از حد است که بیشتر در زنان در مقایسه با مردان شایع است، مانند اختلال بی اشتهایی که قبلا ذکر شد در این نوع اختلال هم فرد مبتلا نسبت به وزن خود وسواس پیدا می نماید و نمی خواهد چاق گردد. ولی با این وجود غذا خوردن را ترک نمی نمایند. کاری که این افراد انجام می دهند این است که به میزان خیلی زیادی غذا می خورند و سپس در مواردی دچار استفراغ فوری می شوند و مجبور به استفاده از مصرف ملین ها و دیورتیک ها و غیره می شوند. در واقع، اغلب افراد مبتلا به اختلال اشتهای بیش از حد از این بیماری بسیار رنج می برند. نگاهی به بعضی از عواملی که به تشخیص زودرس این اختلال یاری می نماید .

اعتیاد به غذا، به ویژه غذا هایی با کالری زیاد

عدم کنترل عادات پرخوری

الگوهای غذا خوردن مطلق

افزایش وزن مکرر

اضطراب و افسردگی

این ها بعضی از علائم شایع در اختلال اشتهای بیش از حد بود. واضح است که اثرات بدی هم در این نوع اختلال وجود دارد. در اینجا بعضی از آنها بیان می گردد.

سوزش مری (از استفراغ بیش از حد)

مسائل گلو

کم آبیافزایش وزن غیر منتظره، درست است؟

پوسیدگی دندان

تورم بدن و غیره

پرخوری

این اختلال اغلب به اسم اختلال خوردن غذا شناخته می گردد و همه چیز به شدت وابسته به غذا است. اگر چه ممکن است به نظر برسد اشتهای بیش از حد مشابه است، تفاوت در اینجا این است که اگرچه فرد میزان زیادی غذا مصرف و احساس گناه می نماید، اما به مصرف دیورتیک ها، مسهل ها و غیره نمی رسد. بیشتر افرادی که از پرخوری رنج می برند مواردی از خوردن عاطفی هستند و می بینیم که غذا به اسم یک روش برای پنهان کردن ناراحتی آنها است. علائم شایع که به شناسایی افرادی که مبتلا به پرخوری اجباری هستندیاری می نماید عبارتند از:

عزت نفس پایین

خوردن غذا

کوشش های ثابت در رژیم غذایی

بیخوابی

نوسان در وزن

عوارض جانبی این بیماری عبارتند از:

دیابت

ضعیف شدن استخوان ها

اختلالات قلبی

کلسترول بالا / فشار خون بالا

آرتروز

متأسفانه، این روزها، مفهوم زیبایی عمدا یا به طور غیرمستقیم ایده های اشتباهی را دنبال می نماید. این ذهنیت منجر به تبدیل به یک اختلال بزرگ در میان بسیاری از دختران جوان می گردد، به این ترتیب منجر به مسائل بی شماری بهداشتی می گردد

لازم است که با بعضی از شایع ترین اختلالات خوردن آشنا شوید زیرا به ناچار این تمایل به زیبایی این روزها به لاغر شدن یا به اصطلاح عدم چاقی محدود می گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9530

به "اختلالات خوردن در زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلالات خوردن در زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید