6 کشوری که برای تزریق واکسن به گردشگران اعلام آمادگی نموده اند

به گزارش هیو بلاگ، واکسن کرونا علاوه بر تاثیرهای غیرمستقیمی که به واسطه تامین امنیت و سلامت مسافران بر صنعت گردشگری دنیا می گذارد، امروزه خود به یکی از اهداف گردشگری در دنیا بدل شده است؛ به گونه ای که تعدادی از کشورهای دنیا، با وعده تزریق واکسن گردشگران بسیاری را جلب می نمایند.

6 کشوری که برای تزریق واکسن به گردشگران اعلام آمادگی نموده اند

تا به امروز، آمار افراد واکسینه شده علیه ویروس کرونا در دنیا به بیش از یک میلیارد نفر می رسد؛ اما بدیهی است که آمار واکسیناسیون در تمامی کشورهای دنیا همسان نیست و بر اساس آمار سازمان دنیای توریستی، واکسیناسیون در بعضی کشورهای پیشرفته به بالای 60 درصد جمعیت می رسد؛ این در حالی است که بعضی کشورها به سختی پیروز به واکسیناسیون یک درصد از جمعیت خود شده اند.

توسعه واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته تا حدنصاب امن، سبب شده است که این کشورها از ظرفیت های توریستی سلامت خود برای جذب توریست استفاده نمایند. البته در این بین کشورهایی هم هستند که آمار واکسیناسیون بالایی برای شهروندان خود ندارند و ترجیح می دهند که از درآمدهای حاصل از این راه استقبال نمایند؛ به همین تبع، پای بعضی ابهامات در مورد وجاهت اخلاقی چنین رویکردی هم به موضوع باز می گردد.

تا به امروز 6 کشور برای تزریق واکسن به توریستان اعلام آمادگی نموده اند یا هم اکنون هم در حال اجرای چنین طرحی هستند. در این مطلب به معرفی این کشورها خواهیم پرداخت.

ابوظبی؛ امارات متحده عربی

ابوظبی، مرکز امارات متحده عربی، از ماه ژوئن توریستان ورودی به این شهر را واکسینه می نماید. توریستان ابوظبی قادر خواهند بود تا با ثبت اطلاعات گدرنامه و ویزا در اپلیکیشن کووید 19 در این کشور، واکسن های فایزر یا سینوفارم دریافت نمایند. امارات متحده عربی میخواهد تا در آینده نزدیک این طرح را در شهر توریستی دبی هم به اجرا درآورد.

مالدیو

مقامات کشور مالدیو چندی قبل برای اجرای طرح بازدید، واکسیناسیون، تعطیلات اعلام آمادگی کردند. این طرح پس از انتها واکسیناسیون ساکنان این جزیره کلید خواهد خورد. مالدیو که یکی از مقاصد لوکس توریستی در دنیا محسوب می گردد، برای جذب 400 هزار توریست در سال برنامه ریزی نموده است تا خسارات صنعت توریستی را در این کشور جبران کند.

تا به امروز 41 درصد از جمعیت بزرگسالان مالدیو واکسینه شده اند که این احتمال وجود دارد که این کشور در ماه مارس تا آوریل سال آینده، پذیرای انبوه توریستان باشد.

ایالات متحده آمریکا

بعضی از استان های کشور آمریکا، شرایطی را فراهم کردند گه توریستان بدون نوبت قبلی به وسیله واکسن جانسون اند جانسون واکسینه شوند. مقامات نیویورک به اسم یکی از کلان شهرهای ایالات متحده، در اماکن توریستی شهر به صورت رایگان توریستان را واکسینه می نمایند؛ گرچه سهمیه توریستان در این شهر چندان چشم گیر به نظر نمی رسد.

استان آلاسکا هم به اسم یکی از پیشگامان این عرصه، برای ترویج توریستی از مسافران در فرودگاه با واکسن فایزر و مدرنا استقبال می نماید. بعلاوه استان های آریزونا، فلوریدا، لوئیزیانا و تگزاس هم با بهره گیری از مازاد ذخایر واکسن خود، اقدام به واکسیناسیون توریستان می نمایند.

بالی؛ اندونزی

جزیره بالی در کشور اندونزی یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی شرق آسیا است که در ماه های اخیر، آسیب های بسیاری را از رکود صنعت توریستی متحمل شده است.

مقامات اندونزی قصد دارند با ارائه بسته های تعطیلات تابستان که تزریق واکسن در محل اقامت هم بخشی از آن است، منابع اقتصادی ازدست رفته را جبران نمایند. این موضوع در حالی است که شرایط شیوع پاندمی در کشور اندونزی بسیار وخیم گزارش می گردد و تاریخ شروع طرح تابستانی، همچنان در هاله ای از ابهام واقع شده است.

در منظره طرح بسته های تابستانی سفر به بالی، توریستان با واکسن های آسترازنکا و سینوفارم واکسینه می شوند و هزینه واکسیناسیون هم در بسته تعطیلاتی آن ها لحاظ خواهد شد.

روسیه

روسیه به اسم یکی از فراوری نمایندگان عمده واکسن کرونا در دنیا، قصد بهره برداری از طرفیت مازاد واکسن خود به اسم مشوق حوزه توریستی دارد. بنا بر طرح پیشنهادی مقامات روس، تزریق هر دوز واکسن اسپوتنیک وی برای توریستان خارجی مبلغی بین 1200 تا 2200 یورو هزینه در بر خواهد داشت.

این موضوع در حالی است که صدود ویزای توریستی روسیه کماکان متوقف شده و چگونگی اجرای این برنامه محل بحث است. رئیس اتحادیه صنعت توریستی روسیه در این رابطه اذعان دارد:

این محصول آماده است؛ اما مسائل مربوط به پشتیبانی ویزایی و ورود قانونی برای خارجی هایی که مایل به تزریق واکسن روسی هستند هنوز رفع نشده است.

شایان ذکر است که پیش از این مقامات روسیه اسم نموده بودند تا تمامی شهروندان روسیه واکسینه نشوند، واکسنی به توریستان خارجی تعلق نخواهد گرفت.

ارمنستان

حضور نام ارمنستان در این لیست شاید کمی عجیب به نظر برسد و همان طور که انتظار می رود، تفاوت عمده ای میان این کشور با سایر کشورهای لیست مذکور وجود دارد.

مقامات کشور ارمنستان پس از مواجهه با بی رغبتی مردم این کشور به واکسیناسیون، در اقدامی آلترناتیو و برای جلوگیری از انقضای واکسن های خریداری شده، از آن ها برای جذب توریستان خارجی بهره می برد. کشور ارمنستان که از واکسن های اسپوتنیک وی و سینوواک هم برخوردار است، از توریستان به صورت رایگان با واکسن آسترازنکا پذیرایی می نماید.

در روزهای اخیر و در پی فقر واکسیناسیون در ایران، موج سفر شهروندان ایرانی به ارمنستان از 14,000 نفر هم گذشت و اخبار ناراحت نماینده ای از سرگردانی شهروندان ایرانی در ایروان به گوش رسید. استقبال غیرمنتظره شهروندان ایرانی از تور ارمنستان و واکسن رایگان در این کشور، سبب شد که سفیر این کشور در تهران از تغییر قانون واکسیناسیون توریستان خارجی خبر دهد. بر این اساس، از 24 تیر ماه افرادی می توانند در کشور ارمنستان واکسن کرونا تزریق نمایند که بیش از 10 روز در آنجا اقامت داشته باشند.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8734

به "6 کشوری که برای تزریق واکسن به گردشگران اعلام آمادگی نموده اند" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 کشوری که برای تزریق واکسن به گردشگران اعلام آمادگی نموده اند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 کشوری که برای تزریق واکسن به گردشگران اعلام آمادگی نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید