سفر به آمریکا ، کشور رویاها

به گزارش هیو بلاگ، آمریکا کشوری است که برای برخی ها فرصت، برای برخی ها تنها یک هدف و برای برخی های دیگر یک آرزو و یا رویا بوده چون هزینه سفر به آمریکا نسبتا بالاست. امروزه در سرتاسر دنیا، شاهد این هستیم که افراد بسیار زیادی با علت متفاوت زیادی تمایل دارند به آمریکا سفر نمایند و این تکاپو در کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای آسیایی بسیار بیشتر از سایر نقاط دنیا است. قبل از سفر به آمریکا باید حتما با مواردی آشنایی داشته باشید.

سفر به آمریکا ، کشور رویاها

استان متحده آمریکا یک کشور آزاد است و مردم با این ذهنیت که بسیاری از آرزوی آن ها محقق خواهد شد، این کشور را برای ادامه زندگی خود انتخاب می نمایند. از سوی دیگر استان های مجذوب کننده آمریکا دارای پوشش های گیاهی متنوعی دارند و هر کدام از آن ها درست مانند یک کشو عظیم هستند و همین امر گردشگران را به تکاپو انداخته است، تا هر طور شده، به این کور پهناور سفر نمایند.

اما سوال بسیار مهمی که مطرح می شود هزینه سفر به آمریکا چقدر است و چگونه باید به آمریکا سفر کنیم. در ادامه مطلب ما به این سوالات شما پاسخ خواهیم داد، پس با خبرنگاران همراه باشید.

ارزش پول ملی

در سالیان گذشته با توجه به تحریم های اجرا شده علیه ایران، ارزش پول کشورمان به شدت افت نموده است و بسیاری از افراد حتی توان سفر به کشورهایی که در همسایگی ما واقع شده اند را ندارند و تنها قشر مرفه هستند که در حال حاضر توانایی سفر به آمریکا و سایر نقاط دنیا را دارا هستند.

ویزا برای سفر به آمریکا

آمریکا هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای ایران ویزا قرار داده و افرادی که تمایل به سفر به این کشور را دارند، باید ویزای استان متحده را تهیه نمایند.

با توجه به رابطه ایران و آمریکا پس از انقلاب، این کشور در ایران دارای سفارتی نمی باشد و همین امر باعث شده است کار بسیار سخت تر شود و ایرانیان که قصد گرفتن ویزا را دارند باید به یکی از کشورهای امارات، ترکیه و یا ارمنستان سفر نمایند.

بنابراین بعد از گرفتن وقت آنلاین از سفارت این کشور و معین شدن وقت سفارت، برای گرفتن ویزا باید به یکی از این کشورها سفر کنید و صدور ویزای شما مدتی طول خواهد کشید و همین امر باعث میشود برای سفر یک هفته ای در حدود 1000 الی 2000 دلار هزینه کنید.

از دیگر موارد مهمی که باید به آن توجه شود، آمریکا برای ایرانیان و برخی از کشورهای دیگر شرط تمکن اقتصادی را در نظر گرفته است، از این رو، باید در حساب شما معادل 10 هزار دلار آمریکا که بر اساس دلار 23 هزار تومانی این مبلغ 230 میلیون تومان است و بعد از گرفتن رسید گردش اقتصادی از بانک مربوط و ترجمه آن به وسیله دارالترجمه های رسمی و مهر دادگستری، به سفارت آمریکا مراجعه می کنید.

اگر قصد شما از سفر به آمریکا، به صورت کوتاه مدت و یا توریستی باشد هزینه بسیار کمتری از شما مطالبه مینمایند و چیزی در حدود 4 هزار باید گردش اقتصادی داشته باشید و اگر از قبل هتل و بلیط هواپیما را تهیه نموده باشید و در روز سفارت ان را به افسر مربوطه نشان دهید، احتیاجی به تمکن اقتصادی نمی باشد و به راحتی می توانید به ایالات متحده آمریکا سفر کنید، البته به دلایل سیاسی و امکان ریجکت شدن توصیه داریم تا قبل از صدور ویزا، اقدام به رزرو هتل و یا خرید بلیط پرواز نکنید.

برخی افراد هستند که خانواده و یا فامیل درجه یک آنها در آمریکا زندگی میکند، اگر این افراد از اقوام درجه یک فامیل، دعوت نامه به صورت رسمی دریافت نمایند میتوانند این دعوت نامه را به سفارت نشان دهند و بعد از آن احتیاجی نیست که برگه تمکن اقتصادی در اختیار داشته باشند.

بعد از تمکن اقتصادی، هزینه ای بابت صدور ویزا، باید به سفارت پرداخت کنید. ویزاها می توانند کاری، توریستی، تحصیلی، سرمایه گذاری و یا به هر دلیل دیگری باشند، که هر کدام مبالغ مخصوص به خود را دارا هستند که با دیگری فرق دارد. اما به طور تقریبی چیزی در حدود 220 دلار بابت صدور ویزا باید هزینه کنید.

مبلغی که بابت هزینه صدور ویزا پرداخت می کنید بابت این است، تا افسران پرونده شما را مورد مطالعه قرار دهند و اگر درخواست شما مورد پذیرش قرار نگیرد این مبلغ به هیچ وجه برگردانده نخواهد شد.

مراحل درخواست صدور ویزا آمریکا

ابتدا باید معین کنید که در کدام یک از کشورهای ترکیه، امارات و یا ارمنستان قصد دارید درخواست ویزای خود را پیگیری کنید. بدین منظور وارد سایت سفارت آمریکا شده و بعد از پر کردن کامل فرم های مربوطه، هر کدام از 3 کشور بالا که مد نظر شما بود را انتخاب کنید و وقت سفارت برای شما معین خواهد شد.

در این مرحله احتیاجی نیست که هزینه ای پرداخت کنید. سفارت آمریکا وقتی را برای مصاحبه در نظر می گیرد و شما در روز مورد نظر به یکی از سه کشوری که در بالا گفته شد و در سایت انتخاب کردید مراجعه می کنید قبل از مصاحبه هزینه ای بابت صدور ویزا پرداخت میکنید. در روز مصاحبه حتما برگه تمکن اقتصادی را با خود همراه داشته باشید.

مدت زمان صدور ویزا برای سفر به آمریکا

تا پیش از کرونا، اگر به سفارت آمریکا مراجعه می کردید و درخواست خود را برای صدور دریافت ویزا ارائه می دادید در کمتر از 30 روز نتیجه نهایی معین می شد، اما با توجه به شیوع کرونا و تاخیر در وقت سفارت این زمان به بیش از 90 روز افزایش پیدا نموده اس.

بنابراین زمانی که شما به کشور واسطه مراجعه می کنید بهتر است بعد از مصاحبه به کشور ایران بازگردید و بعد از معین شدن نتیجه مجددا به کشور واسطه سفر کنید.

گاهی اوقات به دلایی مانند بیماری های صعب العلاج مراحل صدور ویزا بسیار سریع تر اجرا شده و در کمتر از 72 ساعت برای شخص مورد نظر ویزا صادر می شود. در چنین شرایطی فرد مورد نظر باید هزینه 3 روز زندگی در کشور واسطه را متقبل شود.

بلیط هواپیما برای سفر به آمریکا

در اقتصاد قیمت کالاها را عرضه و تقاضا معین می نماید و بلیط هواپیما هم از این قاعده مستثنی نیست. در بسیاری از فصل های سال تقاضا برای سفر به آمریکا بالا می گیرد. بنابراین بلیط هواپیما ها بسیار گران تر است و در برخی دیگر از روز های سال با توجه به عدم تقاضای کافی، هزینه ها کاهش پیدا نموده و با قیمت های ارزان می توانید رهسپار این کشور رویایی شوید.

یکی از عواملی که بر قیمت بلیط ها تاثیرگذار هستند شرکت های هواپیمایی میباشند، هر شرکتی با توجه به کیفیتی که دارد و خدماتی که در طول سفر ارائه میکند، هزینه جداگانه ای را مطالبه می نماید، بنابراین بسیار مهم است که از کدام شرکت هواپیمایی استفاده می کنید.

یکی دیگر از عواملی که باعث شده نرخ قیمت بلیط ها گران باشند راستا هواپیمایی است. چرا که ایران و آمریکا هیچگونه پرواز مستقیم به یکدیگر ندارند و اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید باید از پروازهای 2 الی 4 سفره بهره ببرید. بدین صورت که در بلیط سفر را از قبل تهیه می کنید و وارد فرودگاه بین المللی خود میشوید و کشور را معمولا به یکی از مقاصد استانبول، کیف، دبی و یا دوحه ترک میکنید و بعد از چندین ساعت معطلی در این فرودگاه ها با پرواز دیگر راهی استان متحده امریکا میشوید.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا پروازهای کمتری در جریان است و در حال حاضر بلیط قیمت هواپیما در حدود 12 الی 23 میلیون تومان متغیر میباشد.

زمان و هزینه سفر به آمریکا

زمان سفر ارتباط مستقیمی با بودجه شما دارد و اگر سرمایه بالایی را به این سفر کنار اختصاص داده اید، برترین زمان آن در ماه آذر و دی ماه می باشد، چرا که در این ماه ها شاهد کریسمس هستیم، با توجه به تقاضای بالا در این ماه بلیط سفر هوایی گرانتر و ازدحام در هتل ها، هزینه سفر بسیار بالا می باشد. اگر در پی برترین ماه برای سفری ارزان هستید خرداد و تیر زمان بسیار مناسبی است چراکه در این ماه ها افراد کمتری تمایل دارند به آمریکا سفر نمایند، بنابراین تقاضا کاهش پیدا می نماید و همین کاهش تقاضا باعث میشود قیمت ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

هزینه وسیله نقلیه در آمریکا

از آنجا که قیمت بنزین در آمریکا بسیار گران است، بنابراین بابت هر رفت و آمد باید هزینه بسیار بالایی را پرداخت کنید و برترین راه استفاده از وسایل نقلیه عمومی، اعم از اتوبوس و یا مترو است. با توجه به اینکه عموم مردم آمریکا از مترو استفاده می نمایند، وسایل نقلیه همیشه مملو از جمعیت است و همین هم می تواند باعث اذیت شدن شما شود.

در صورتی که تاکسی را ترجیح می دهید هزینه بسیار بالایی را باید پرداخت کنید و در شهرهایی مثل نیویورک که دارای جمعیت بسیار زیادی است، دقایق و ساعت ها در ترافیک معطل خواهید ماند تا به مقصد برسید. با توجه به مقصد شما هزینه تاکسی از 60 دلار بالاتر خواهد بود، اما هزینه مترو و اتوبوس در حدود 3 دلار می باشد.

برای اینکه هزینه های خود را کاهش دهید، پیشنهاد می شود در صورتی که قصد دارید از تاکسی بهره ببرید، از اپلیکیشن های که مانند اسنپ در ایران هستند بهره ببرید و رانندگان این سرویس ها مبالغ کمتری را از شما مطالبه خواهند کرد.

اگر هم مدت اقامت شما در کشور آمریکا بیش از چند هفته می باشد، به جای تهیه بلیط مترو به صورت روزانه از کارت های مدت دار بهره ببرید که در هزینه هایتان در سفر به آمریکا بسیار صرفه جویی خواهد شد.

هزینه های جانبی سفر به آمریکا

در کنار هزینه های اصلی که به آن اشاره شد، برخی از هزینه هایی هستند که باید به صورت جداگانه پرداخت کنید، از جمله اینترنت همراه که احتیاج بیشتر افراد جامعه است که تعرفه آن برای یک ماه به طور مبه وسیله 45 دلار م یباشد. اگر هم تمایل داشته باشید با دوستان و یا خانواده خود به کافی شاپ مراجعه کنید، بابت هر فنجان قهوه مبلغ 7 دلار باید پرداخت کنید.

هزینه خورد و خوراک در سفر به آمریکا

هزینه رستوران در آمریکا بسیار گران است و بهتر است با خرید مایحتاج اقدام به آشپزی کنید که بسیار در هزینه شما صرفه جویی خواهد شد. اما اگر تمایل دارید غذاهای رستوران را امتحان کنید، برای ناهار و یا شام در هر وعده باید مبلغی در حدود 30 دلار را پرداخت کنید و برای صبحانه هم چیزی در حدود 10 دلار هزینه های شما خواهد بود. اما اگر در پی رستوران های ارزان تر هستید، مک دونالد برترین گزینه موجود است و با 12 دلار میتوانید یک وعده غذایی میل کنید.

اقامت در هتل ها بخشی از هزینه سفر به آمریکا

هزینه هتل ها در استان های مختلف فرق دارد، اگر بخواهید در استان های گرانی مانند نیویورک و کالیفرنیا اقامت داشته باشید باید مبلغی در حدود200 الی 300 دلار برای یک شب اقامت پرداخت کنید که این هزینه در استان های دیگر کمی کمتر می باشد.

اقامت در شهرهای گران تر، هزینه های سفر شما بسیار بالا می برد. اگر تمایل دارید هزینه اقامت کمتری پرداخت کنید، در امریکا متل هایی قرار دارند که کاربردی شبیه به مسافرخانه های وطنی دارند که در سطح شهر بسیار فراوان است.

هزینه های متل های آمریکا، نسبت به هتل بسیار کمتر است و از امکانات جانبی کمتری هم برخوردار می باشند. به یاد داشته باشید برای هر شب اقامت در این متل ها باید چیزی در حدود 60 الی 80 دلار پرداخت کنید.

جاذبه های دیدنی

تعدادی از جاذبه های تاریخی و طبیعی ایالات متحده آمریکا به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است، اما برای بازدید از بسیاری از جاذبه ها باید بلیط تهیه کنید که هزینه هر مکان گردشگری متفاوت می باشد و حداقل قیمت بلیط ها، چیزی در حدود 30 دلار می باشد.

آیا قصد سفر به آمریکا را دارید؟ کدام یک از استان های امریکا را دوست دارید از نزدیک مشاهده کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دلتابان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8916

به "سفر به آمریکا ، کشور رویاها" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا ، کشور رویاها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا ، کشور رویاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید