گام بلند دانش بنیان ها در خودکفایی و داخلی سازی جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو

به گزارش هیو بلاگ، یک شرکت دانش بنیان داخلی با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی با افزایش فراوری و عرضه جک هیدرولیک فرمان، موجبات بالا رفتن تیراژ فراوری جعبه فرمان هیدرولیک در کشور شده است.

گام بلند دانش بنیان ها در خودکفایی و داخلی سازی جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت دانش بنیان سیال نیرو صنعت در سال 1379 تاسیس و آغاز به کار نموده است. این شرکت فراوری کننده پمپ و ادوات هیدرولیکی در صنایع خودروسازی و صنعت است. بعلاوه فراوری و عرضه کنیستر یا بخارگیر بنزین همراه با فرهنگ سازی جهت تعویض و جایگزینی آن در خودرو هم در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. شرکت سیال نیرو صنعت در سال 1382 با بهره مندی از خط فراوری خریداری شده از شرکت انتگرال هیدرولیک آلمان پیروز به خودکفایی در فراوری پمپ هیدرولیک پره ای طرح ویکرز در ایران هم شده است .

مهندس نظامعلی علی نژاد، قائم مقام و عضو هیئت مدیره شرکت سیال نیرو صنعت در خصوص کارکرد و ویژگی های سیستم هیدرولیک فرمان خودرو گفت: با وجود فعالیت 25 ساله صنایع خودروسازی برای هیدرولیک کردن فرمان خودروهای فراوریی، 80 تا 85 درصد وزنی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو شامل شیر مقسم فرمان، جک هیدرولیک و پمپ وارداتی بوده است. الباقی قطعات هم به وسیله شرکت های داخلی فراوری و تأمین شده است. برای اولین بار شرکت دانش بنیان سیال نیرو صنعت پیروز به راه اندازی خط فراوری با خودکفایی بالای 95 درصد جک هیدرولیک فرمان و راه اندازی خط فراوری آزمایشی شیر مقسم هیدرلیک فرمان با پیچیدگی در تکنولوژی فراوری و سخت افزار مورد احتیاج شده است. فراوری کیفی با قیمت و شرایط رقابتی از جمله ویژگی های محصول ماست.

وی اضافه نمود: با آغاز تحریم های دوره اول استکبار جهانی و محدویت های نسبی ایجاد شده مصمم به خودکفایی و داخلی سازی مجموعه های حساس فوق در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو در ایران شدیم، اما به علت عدم حمایت های قراردادی، مالی، مالی و برنامه ای به جهت ایمنی قطعات در خودرو، این مسئله باعث تأخیر و کندی فرایند خودکفایی شده است.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره شرکت سیال نیرو صنعت در خصوص صادرات این محصول دانش بنیان هم نام کرد: ظرفیت های ایجاد شده فعلا در حد احتیاجهای داخلی کشور است. با توسعه و توانمندسازی مجموعه، در صورت حمایت های بیشتر به وسیله مبادی ذیربط امکان صادرات فراهم خواهد بود.

علی نژاد در خصوص تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت و فراوری جعبه هیدرولیک فرمان هم گفت: صندوق نوآوری برای فراوری و عرضه جک هیدرولیک فرمان وام سرمایه در گردش به این شرکت تخصیص داده است که موجبات افزایش فراوری و توسعه بازار را فراهم نموده است. این شرکت در کوشش است با جذب مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به راه اندازی فاز فراوری صنعتی شیر هیدرولیک فرمان برای برطرف احتیاجمندی صنایع خودروسازی کند.

وی پروژه سیستم هیدرولیک فرمان را جزو تکنولوژی های هایتک و برتر دانست و گفت: ما پیروز شدیم این مجموعه را به صورت ایرانی و بومی فراوری کنیم اما در فراوری هیدرولیک فرمان به امکانات و سخت افزارهای بسیار مخصوص برای فراوری این محصول احتیاج داریم که با حل مشکل و جایگزینی آن به صورت بومی امکان راه اندازی و توسعه فراوری را خواهیم داشت.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره شرکت سیال نیرو صنعت با اشاره به اینکه مصرف کننده نهایی جعبه هیدرولیک فرمان، شرکت های ایران خودرو و سازه گستر سایپا هستند، توضیح داد: فراوریات جاری شرکت در جعبه فرمان خودروهای پژو، سمند، پژو پارس و دنا مورد استفاده قرار می گیرد .

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9156

به "گام بلند دانش بنیان ها در خودکفایی و داخلی سازی جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند دانش بنیان ها در خودکفایی و داخلی سازی جعبه های هیدرولیک فرمان خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید