کسب عنوان شهر جهانی نساجی سنتی می تواند فرصتی برای معرفی کاشان باشد

به گزارش هیو بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کسب عنوان شهر جهانی نساجی سنتی می تواند فرصتی برای معرفی کاشان باشد.

کسب عنوان شهر جهانی نساجی سنتی می تواند فرصتی برای معرفی کاشان باشد

علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در نشست گروه ارزیاب های جهانی صنایع دستی یونسکو اظهار کرد: معرفی و تبلیغات حلقه گمشده صنعت گردشگری کاشان با توجه به پتانسیل ها و ابزارهای قدرتمند آن در حوزه نساجی است.

وی اضافه کرد: پیشینه تاریخی و فرهنگی کاشان برای همگان روشن است و کسب عنوان شهر جهانی نساجی سنتی می تواند فرصتی برای معرفی این منطقه بوده و نگاه های جامعه بین المللی و علاقمندان به گردشگری صنایع دستی را به این شهر معطوف کند.

ایزدی توضیح داد: کاشان که به عنوان شهر ملی نساجی انتخاب شد، پرونده آن برای ثبت جهانی در یونسکو فرستاده شد که با پذیرش دفاع و رایزنی های ایران، ارزیاب های جهانی یونسکو برای بازدید و جمع بندی اطلاعات خود به مدت دو روز به کاشان آمدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گزارش ارزیاب های جهانی صنایع دستی یونسکو از شرایط کاشان تا دو ماه آینده در مرکز این مجمع جهانی ارائه خواهد شد و امیدواریم کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی در یونسکو انتخاب و معرفی گردد.

ایزدی توضیح داد: بنا به پژوهش های صورت گرفته، بافت منسوجات سنتی منطقه فرهنگی کاشان منحصر بفرد است و طراحی نقوش و شیوه بافت در هیچ جای دیگر ایران دیده نمی گردد.

گروه ارزیاب های جهانی صنایع دستی یونسکو در راستای آنالیز شاخص های صنعت نساجی کاشان برای معرفی و انتخاب شهر جهانی نساجی سنتی به مدت دو روز از مجموعه ها و کارگاه های سنتی بازدید می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 8 اسفند 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 13116

به "کسب عنوان شهر جهانی نساجی سنتی می تواند فرصتی برای معرفی کاشان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب عنوان شهر جهانی نساجی سنتی می تواند فرصتی برای معرفی کاشان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید