کرونا موجب همبستگی ایرانیان برای ارتقای فرهنگ سلامت شد، روز سیزده به در سال جاری طبیعت شادمان بود

به گزارش هیو بلاگ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: باید بیماری کرونا را به فال نیک بگیریم چرا که موجب همبستگی و همدلی ایرانیان برای ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت شده است.

کرونا موجب همبستگی ایرانیان برای ارتقای فرهنگ سلامت شد، روز سیزده به در سال جاری طبیعت شادمان بود

فریبا خسروی نژاد در تبادل نظر با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: باید بیماری کرونا را به فال نیک بگیریم چرا که موجب همبستگی و همدلی ایرانیان برای ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت شده است.

وی با اشاره به نامگذاری روز سیزدهم فروردین به عنوان روز طبیعت اضافه نمود: طبیعت از ما دلگیر بوده و سال جاری اجازه شادی به ما در بیرون از منزل نداد؛ او قدرتمندتر از ماست و دستور می دهد که باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم و بیاموزیم با او، همه انسان ها و موجودات روی کره خاکی مهربان باشیم؛ خداوند را شاکریم که روز سیزده به در سال جاری طبیعت شادمان بود و پسماندی در پارک ها و بوستان ها مشاهده نشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اعلام کرد: طبق آئین کهن کشورمان، ایرانیان در سراسر دنیا در روز سیزدهم فروردین به دامان طبیعت می پیوندند و از زیبایی های خیره کننده آن حظ می برند؛ البته این رسم بی نظیر نه صرفا در روز طبیعت بلکه در روزهای مختلف در تمام دنیا مورد اقبال عمومی است.

خسروی نژاد با بیان اینکه از نظر علمی و در پژوهش های فراوان ثابت شده که پناه بردن به دامان طبیعت موجب آرامش روح و سلامتی جسم می گردد، گفت: باید در تمامی روزهای سال اوقاتی را برای این امر مهم مد نظر داشته باشیم تا بتوانیم جامعه ای سالم و شاد داشته باشیم اما در سال های طولانی به ما ثابت شده که عواقب بعضی لذت ها در کل سال به خصوص در روز طبیعت، آسیب های بسیاری از جمله مشاهده انبوهی از پسماندهای تر و خشک و تخریب طبیعت داشته است .

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر با فرهنگ سازی و راه اندازی پویش های ملی فراوان اقدامات خوبی توسط مردم برای حفظ محیط زیست اجرا شده است، توضیح داد: بابت این موضوع از مردم بی نظیر ایران سپاسگزار هستم که به فکر طبیعت هستند البته هنوز با نتیجه مطلوب فاصله داریم.

استاد فیزیولوژی گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تاکید نمود: جمع آوری پسماندها توسط فعالان محیط زیست و یاوران آن ها، ترغیب مردم با دادن گل و هدیه در ازای کارهای ارزشمند برای حفظ محیط زیست، فناوری جدید فراوری پلاستیک های سازگار با محیط زیست یا قابل بازیافت که با رسیدن به فراوری انبوه می تواند جوابگوی احتیاج کشور باشد، از جمله پیشرفت هایی بوده که در حوزه حفظ محیط زیست اجرا شده است.

خسروی نژاد گفت: ارزش قابل توجه تفکیک پسماند خشک در مبدا و تفکیک پسماندهای خشک از کل پسماند فراوریی به فراوری انرژی از پسماند در جهت زیست محیطی، بهداشتی و مالی از یک سو و لزوم دفن صحیح و بهداشتی زباله و همگامی با سایر کشورهای دنیا از سوی دیگر، اتخاذ استراتژی مناسب از سوی دولت محسوب می گردد.

انتهای پیغام/4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 2781

به "کرونا موجب همبستگی ایرانیان برای ارتقای فرهنگ سلامت شد، روز سیزده به در سال جاری طبیعت شادمان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا موجب همبستگی ایرانیان برای ارتقای فرهنگ سلامت شد، روز سیزده به در سال جاری طبیعت شادمان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید