کرونا در آفریقا ، کمبود دستگاههای تنفسی، جان باختن مقام ارشد نیجریه

به گزارش هیو بلاگ، مشاور ارشد دولت نیجریه در حالی در اثر ابتلا به این بیماری جان باخت که طبق هشدارهای اعلام شده، بسیاری از کشورهای آفریقایی حتی از لوازم اولیه مقابله با کرونا بی بهره هستند.

کرونا در آفریقا ، کمبود دستگاههای تنفسی، جان باختن مقام ارشد نیجریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابا ککمک مشاور ارشد دولت و رئیس دفتر ریاست جمهوری نیجریه در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

به نوشته روزنامه گاردین، سخنگوی دولت نیجریه گفت، ریاست جمهوری با تأسف درگذشت رئیس ستاد کارکنان را که نتیجه آزمایش کرونای وی مثبت شده بود، اعلام می کند.

ککمک به عنوان یکی از نزدیک ترین سیاست مداران نیجریه به محمد بوهاری رئیس جمهور این کشور محسوب می شد.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز تا کنون بیش از 1000 نفر در سرتاسر آفریقا در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، بسکمک از کشورهای آفریقایی به دستگاه های کمک تنفسی مجهز نیستند یا تنها تعدادی انگشت شمار از این دستگاه های حیاتی را برای مقابله با مرگ ومیر ناشی از کرونا در اختیار دارند.

نیویورک تایمز نوشت، در سودان جنوبی تعداد معاونین رئیس جمهور از تعداد دستگاه های تنفسی در کل این کشور بیشتر است. در کشور لیبریا نیز تنها 6 دستگاه سالم وجود دارد که یکی از آن ها پشت درهای سفارت آمریکا واقع شده است.

به طور کلی در 41 کشور آفریقایی کمتر از 2000 عدد دستگاه کمک تنفسی سالم وجود دارد و در 10 کشور حتی یکی از این دستگاه ها وجود ندارد.

در کشوری مانند لیبریا به قدری کمبود امکانات بهداشتی شدید است که 97 درصد از منازل حتی از آب جاری و تمیز بی بهره اند و صابون نیز در آن نایاب است.

هفته گذشته سازمان جهانی بهداشت گفت در کشورهای آفریقایی مجموعاً به ازای هر یک میلیون نفر، 5 تخت مراقبت های ویژه وجود دارد. درحالی که این تعداد در اروپا حدود 4000 هزار تخت مراقبت های ویژه به ازای هر یک میلیون نفر است.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3158

به "کرونا در آفریقا ، کمبود دستگاههای تنفسی، جان باختن مقام ارشد نیجریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آفریقا ، کمبود دستگاههای تنفسی، جان باختن مقام ارشد نیجریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید