کتاب هنرمند ایرانی در بازار جهانی عرضه شد

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران ؛ امیرحسین طائی نوازنده ویولا و خواننده موسیقی ایرانی، کتابی با عنوان KFamous Viola Concertos به معنای کنسرتوهای مشهور ویولا را به بازار عرضه نموده است.

کتاب هنرمند ایرانی در بازار جهانی عرضه شد

این کتاب به عنوان نخستین اثر در زمینه ساز ویولا از یک هنرمند ایرانی در بازار موسیقی جهانی منتشر شده است.

طائی در این کتاب به جمع آوری و ارائه چندین کنسرتو برجسته برای ساز ویولا پرداخته است که از جمله این کنسرتوها می توان به Concerto in E Minor, Oskar Reiding و Viola Concerto No.2, Friendrich Seitz و دیگر آثار معتبر اشاره نمود که برای ساز ویولا از سطح مقدماتی تا میانه بازنویسی و انتقال داده شده است.

وی با اشاره به ضرورت انتشار این کتاب گفت: بعد از سال ها تدریس در زمینه ساز ویولا، نبود کتابی برای ساز ویولا احساس می شد، به علت اینکه رپرتوارهایی که برای ساز ویولا در سطح بین المللی وجود دارد از سطوح میانه به بالا و به صورت مجموعه و البته بدون طبقه بندی بوده و برای سطوح ابتدایی و میانه تقریبا کنسرتویی وجود ندارد تا علاقه مندان به صورت قدم به قدم سطح خودشان را ارتقا دهند.

وی اضافه نمود: به همین علت تصمیم گرفتم این مجموعه را برای هنرجویانی که در زمینه ساز ویولا فعالیت می نمایند تهیه تا به نوعی خدمتی در این زمینه نموده باشم. این کتاب با کنسرتوهای ساده برای ویولن شروع و برای ویولا به وسیله اینجانب بازنویسی، انتقال و بازنگری شده است.

این نوازنده و مدرس ویولا اعلام کرد: بعلاوه جلد دوم این اثر به صورت تخصصی برای نوازندگان میانه تا پیشرفته ای که خود را برای آزمون های ورودی به دانشگاه ها و ارکسترهای بین المللی آماده می نمایند تنظیم شده است.

جلد نخست کتاب Famous Viola Concertos از سطح مقدماتی تا میانه طبقه بندی شده و در سایت های معتبر بین المللی موجود بوده و به زودی در ایران نیز منتشر می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14064

به "کتاب هنرمند ایرانی در بازار جهانی عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب هنرمند ایرانی در بازار جهانی عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید