همه چیز درباره مهاجرت پزشکان به آمریکا

به گزارش هیو بلاگ، مهاجرت پزشکان به آمریکا به دلیل بازار اشتغال پر رونق پزشکان ، شرایط زندگی مطلوب و در آمد بالا همواره مورد توجه بسیاری از پزشکان خارجی بوده است. فرآیند مهاجرت به آمریکا برای پزشکان، با چالش هایی معادل سازی مدارک پزشکی و دریافت مجوز پزشکی در استان های آمریکا روبروست. با این وجود لازم است بدانید همه روش های مهاجرت پزشکان به آمریکا با این چالش ها و محدودیت ها روبرو نیستند.

همه چیز درباره مهاجرت پزشکان به آمریکا

در این مقاله به شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت پزشکان به آمریکا از طریق مسیرهای مختلف کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و … می پردازیم.

شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا

شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا به روش مهاجرتی که انتخاب می کنند بستگی دارد. پزشکان می توانند به صورت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری برای اقامت آمریکا اقدام کنند. برای اخذ اقامت آمریکا از طریق هر یک از این مسیر ها پزشکان باید الزامات و شرایط لازم را بر آورده کنند.

یکی از رجحانن مسیر های مهاجرتی پزشکان فرایند های کاری است. اگر قصد دریافت ویزاهای کاری آمریکارا دارید یکی از الزامات مهم اخذ جاب افر (پیشنهاد کار) از یک کار فرما در آمریکاست. کارفرمایان در آمریکا می توانند برای دریافت اقامت موقت و دائم آمریکا اسپانسر شما شوند. در نظر داشته باشید اگر قصد طبابت و کار به عنوان خبرنگاران در آمریکا را دارید باید با گذراندن دوره های معادل سازی مدارک تحصیلی خود را در آمریکا معادل کنید اما برای کار در سایر پوزیشن های شغلی نیازی به معادل سازی ندارید.

همچنین پزشکانی که بتوانند رجحان خود را در عرصه علمی یا کاری اثبات کنند می توانند برای اقامت دائم آمریکا بدون نیاز به جاب افر اقدام کنند.

یکی دیگر از مسیرهای اخذ اقامت آمریکا برای پزشکان ویزای تحصیلی است. برای ورود به دانشکده های پزشکی آمریکا باید آزمون ورودی دهید مگر اینکه وارد رشته های شناور شوید.همچنین پزشکان می توانند با اخذ پذیرش در پوزیشن های ریسرچ برای ویزاهای فرصت های مطالعاتی آمریکا اقدام کنند.

و یا در صورت داشتن سرمایه کافی برای دریافت اقامت دائم و گرین کارت آمریکا از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

گزینه های مختلف دریافت ویزا برای مهاجرت پزشکان به آمریکا

گزینه های مختلف دریافت ویزا برای مهاجرت پزشکان به آمریکا شامل ویزاهای موقت و دائم

آمریکاست. در این قسمت به رایج ترین ویزاهای آمریکا برای پزشکان می پردازیم:

از طریق کار

ویزا H-1B: ویزا H1B یک ویزای کاری است برای پزشکانی که سابقه کار به صورت تخصصی دارند و یک جاب افر از کارفرما در آمریکا دریافت می کنند. اعتبار این ویزا تا 6 سال است و امکان تبدیل آن به گرین کارت آمریکا وجود دارد.

ویزای :O-1 ویزای کاری O-1 برای افرادی که دارای توانایی یا رجحان در حوزه های مختلف از جمله علمی هستند، مناسب است. این ویزا برای پزشکانی که رزومه علمی قوی و جاب افر دارند، مناسب است و اعتبار آن حداکثر سه ساله که تا یک سال دیگر هم قابل تمدید است. هم چنین و امکان تبدیل آن به گرین کارت امریکا وجود دارد.

ویزای EB-1: این ویزا برای پزشکانی که دارای رجحان در عرصه ملی و بین المللی هستند و یا اساتید برجسته ای که حداقل سه سال سابقه تدریس یا تحقیق دارند، مناسب است و دارندگان آن گرین کارت آمریکا را مستقیما دریافت می کنند.

ویزای :EB-2 این ویزا برای افرای است که مدارک تحصیلی پیشرفته و دارای سوابق کار تخصصی هستند و توانایی خاص در حوزه کاری خود دارند. یکی از رجحانن زیر گروه های این ویزا برنامه NIW است که نیازی به جاب افر ندارد. پزشکان می توانند با داشتن یک رزومه علمی یا کاری قوی و بدون نیاز به اخذ جاب افر برای دریافت گرین کارت آمریکا از طریق NIW اقدام کنند.

از طریق سرمایه گذاری

ویزای EB-5: پزشکانی که توانایی سرمایه گذاری در آمریکا دارند می توانند با سرمایه گذاری حداقل 800000 دلار در یک کسب و کار مستقیما گرین کارت آمریکا را دریافت کنند.

ویزای E2: پزشکانی که سرمایه کافی برای اخذ ویزای EB-5 ندارند، می توانند با در نظر گرفتن مبالغ کمتر ویزای E-2 را دریافت کنند. این ویزا موقت است و به ایرانی ها تعلق نمی گیرد.

از طریق تحصیل

رایج ترین ویزای تحصیل برای پزشکان ویزای J1 است. این ویزا برای پزشکانی است که پذیرش از یک دوره کار آموزی یا ریسرچ دارند. این ویزا موقت است و متقاضیان هنگام دریافت ویزرا باید افیسر را متقاعد کنند که بعد از اتمام دوره به کشور خود باز می گردند تا دانش کسب شده را در کشور خود به کار گیرند.

معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا

معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا یکی الزامات فارغ التحصیلان خارجی رشته پزشکی است برای اینکه به صورت رسمی اجازه طبابت در آمریکا را داشته باشند. هر پزشک خارجی مدرک پزشکی پایه خود را از یک دانشکده پزشکی واقع در خارج از آمریکا دیافت کرده و قصد طبابتدر آمریکا دارد، ابتدا باید گواهی ECFMG و در آزمون USMLE شرکت کند و را دریافت کنند. این آزمون سه مرحله است که دانش و مهارت های شما را در مراقبت از بیماران ارزیابی می کند. با توجه به مدرک و تخصص شما دوره های معادل سازی بین 3 تا 6 سال هستند.

ساعت کاری پزشکان در آمریکا

ساعت کاری پزشکان در آمریکا با توجه به تخصص و شرایط کار هر فرد فرق دارد. طبق آخرین آمارها در سال 2024 ساعت کاری پزشکان به طور میانه 50 ساعت در هفته است.

شرایط سنی مهاجرت پزشکان به آمریکا

شرایط سنی مهاجرت پزشکان به آمریکا به فرایند ای که اقدام می کنند بستگی دارد. به طور کلی دریافت هیچ یک از ویزاهای امریکا محدودیت سنی خاصی ندارد اما سن یکی از فاکتورهای مهم در دریافت ویزاست. به عنوان مثال اگر قصد کار کردن در آمریکا دارید باید بدانیدکه سن بازنشستگی پزشکان در آمریکا 65 سال است.

اخذ اقامت دائم آمریکا از طریق مدرک پزشکی

اخذ اقامت دائم آمریکا از طریق مدرک پزشکی با روش هایی مانند ویزا نخبگان EB1)) یا NIW سریعترین و آسانترین روش مهاجرت به آمریکاست. اگر دارای مدارک تحصیل پزشکی، سوابق کاری یا آکادمیک قوی و خاص، ثبت اختراع یا رزومه ای که رجحان شما را در عرصه ملی یا بین المللی نشان دهد هستید، می توانید اقامت آمریکا را از طریق این دو روش به آسانی اخذ کنید.

درآمد پزشکان در آمریکا در سال 2024

درآمد پزشکان در آمریکا به تخصص آنها بستگی دارد. در سال 2024 به طور میانه 345000 دلار در سال است. بر اساس آخرین آمارها بالاترین حقوق خبرنگاران در آمریکا 1500000دلار و کمترین حقوق برای خبرنگاران 12000 دلار است.

هزینه مهاجرت پزشکان به آمریکا

هزینه مهاجرت پزشکان به آمریکا با توجه به نوع ویزایی که درخواست می دهند، تفاوت دارد. برای اطلاع از هزینه ها ابتدا باید بدانید که برای کدام یک از ویزاهای دائم یا موقت اقدام کنید. همچنین معادل سازی مدارک پزشکی در آمریکا هم رایگان نیست و باید برای شرکت در دوره های معادل سازی شهریه پرداخت کنید.

سخن پایانی

اگر قصد دریافت اقامت آمریکا با مدارک پزشکی دارید، آمریکا گزینه های مختلفی از ویزاهای را در اختیار شما قرار می دهد. موسسه مهاجرتی رویال اپلای تنها موسسه تخصصی آمریکا در ایران از صفر تا صد فرایند مهاجرت پزشکان به آمریکا از طریق انواع ویزاهای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و همچنین اخذ گرین کارت آمریکا برای پزشکان از طریق ویزای NIW و EB-1 همراه شما خواهد بود. در صورت تمایل به بررسی شرایط خود و دریافت مشاوره رایگان از این مجموعه با شماره تلفن 22407171-021 تماس حاصل نمایید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 تیر 1403 بروزرسانی: 23 تیر 1403 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14568

به "همه چیز درباره مهاجرت پزشکان به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مهاجرت پزشکان به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید