کابینه الکاظمی پیش از ماه رمضان معرفی می شود

به گزارش هیو بلاگ، روزنامه رسمی الصباح امروز یکشنبه ضمن پیش بینی محل برگزاری نشست رای اعتماد به دولت جدید عراق ، احتمال داد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف، کابینه خود را پیش از ماه مبارک رمضان به مجلس معرفی کند.

کابینه الکاظمی پیش از ماه رمضان معرفی می شود

روزنامه الصباح نوشت که اعضای مجلس احتمال می دهند که الکاظمی نخست وزیر مکلف پیش از ماه مبارک رمضان کابینه خود در دولت آینده را معرفی کند.

این روزنامه ادامه داد که مقابله با عواقب ویروس کرونا، پایین آمدن قیمت نفت، بهبود سطح زندگی شهروندان و علاوه بر آن حفظ امنیت و احیای جایگاه کشور مهمترین وظایف دولت بعدی خواهد بود.

الصباح به نقل از یکی عضو مجلس نوشته که الکاظمی کابینه دولت خود را پیش از ماه مبارک رمضان معرفی خواهد کرد، همچنین برای جلوگیری از بهانه تراشی اعضا به دلیل کرونا و در راستای منافع ملت و کشور، جلسه رای اعتماد مجلس در سرسرای بزرگ برگزار میشود تا نمایندگان با فاصله دور از هم قرار گیرند.

در همین حال، عبدالخالق مدحت از نمایندگان اهل سنت مجلس عراق پیشتر تاکید کرد که تقریبا یک اجماع و وحدت میان جریان ها و گروه های سیاسی گوناگون برای شتاب در تایید دولت مصطفی الکاظمی وجود دارد.

وی گفت که اتفاق نظر سیاسی برای حمایت فوری از دولت مصطفی الکاظمی و دادن رای اعتماد به کابینه وی وجود دارد، به ویژه این که کشور با یکسری بحران های اساسی از جمله ویروس کرونا، فروپاشی بازار نفت و عواقب قابل توجه اقتصادی آن در بودجه روبه رو است.

این نماینده اهل سنت مجلس عراق اضافه کرد که خوش بینی سیاسی وجود دارد که الکاظمی در مدت زمان کوتاه برای تشکیل دولت پیروز شود تا در ادامه پرونده های مهم دیگر را پیگیری کند.

الکاظمی پنجشنبه گذشته پس از کناره گیری عدنان الزرفی، از تشکیل دولت به دلیل مخالفت گسترده جریانهای سیاسی شیعه، کرد و اهل سنت با حکم برهم صالح، رییس جمهوری مامور تشکیل دولت جدید عراق شد.

وی طبق قانون از زمان دریافت حکم مکلف شدن 30 روز مهلت دارد کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

بسیاری از کارشناسان سیاسی، شانس کسب رای اعتماد کابینه الکاظمی را با توجه به حمایت جریان های سیاسی شیعه، کرد و اهل سنت در مجلس عراق بسیار بالا ارزیابی کرده اند.،ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3012

به "کابینه الکاظمی پیش از ماه رمضان معرفی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینه الکاظمی پیش از ماه رمضان معرفی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید