چطور از کوالالامپور به پنانگ برویم؟

به گزارش هیو بلاگ، رفتن از کوالالامپور به پنانگ

اگر شما بخش پر آرامش و فرهنگ جالب تری را از مالزی می خواهید ببینید، پس حتما باید به پنانگ بروید، مخصوصا اگر در حال حاضر در شهر پر ازدحام و پر زرق و برق کوالالامپور هستید. در پنانگ می توانید هنرهای خیابانی، دکه های غذا فروشی کوچکی در سطح شهر و به طور کلی جاذبه هایی را ببنید که شما را غرق خود می نمایند. جورج تاون، مرکز ایالت پنانگ از سال 2008 که به ثبت یونسکو رسید، گردشگران زیادی را به خود جذب کرد که دلیل خوبی هم برای آن داشت؛ در اینجا طبیعت بکر، بوتیک های جالب، کافه های دوست داشتنی و یکشنبه بازارهای دیدنی پیدا خواهید کرد. برای رفتن از کوالالامپور به پنانگ خبرنگاران برای شما هدایت تهیه نموده که در ادامه آورده شده است؛ با ما همراه باشید.

چطور از کوالالامپور به پنانگ برویم؟

چرا باید از پنانگ بازدید کنید؟

پنانگ با تراکم جمعیت در 1،663 کیلومتر مربع، یکی از پرجمعیت ترین ایالت های مالزی است. می خواهید بدانید چرا تور پنانگ اینقدر محبوب است؟ به دلیل غذا (ارزان و فوق العاده خوشمزه)، هنر خیابانی (که در جای جای این ایالت، انتظار شما را می کشند)، مکان هایی برای تماشای هنر و فرهنگ و حتی مزرعه ای که بیش از 4 هزار پروانه در خود جای داده است. این ها دلایل کمی نیستند و باید بدانید که در اطراف شهر جورج تاون، طبیعت زیبایی هم نهفته که حتما دلتان برایش پر خواهد کشید.

چه باید بدانید؟

اگر قرار است که از کوالالامپور یا دیگر شهرها به ایالات پنانگ بروید، شما احتیاجی به ویزا نخواهید داشت و همانی که در پاسپورتتان وجود دارد، کافی است. در حقیقت رفتن از کوالالامپور به پنانگ کار بسیار راحتی است و روش های حمل و نقل متفاوتی بسته به بودجه، زمان و دیگر اولویت ها، پیش روی شما خواهد بود. اما مورد دیگری که حتما باید در خصوص پنانگ بدانید این است:

به عنوان یک مکان فرهنگی، در اینجا فستیوال و جشنواره های مختلفی در طول سال برگزار می گردد؛ مثلا فستیوال جورج تاون در ماه آگوست برپاست، فستیوال ادبیان جروج تاون را در ماه نوامبر خواهید دید و در ماه دسامبر می توانید به فستیوال جاز پنانگ بروید. پس بهتر است اگر می خواهید مردم زیادی از پنانگ را زمانی ببینید که دور هم جمع شده و یکی از جشن های محبوبشان را برپا نموده اند، کاملا هوشمندانه برنامه خود را بچینید و ببینید که چه زمانی برای رفتن به پنانگ برایتان بهتر است.

یکی از پیشنهادهای ما برای جشنواره، هات ایر بالون فیستا (Hot Air Balloon Fiesta) یعنی جشن بالن است که سالانه صدها نفر را در ماه فوریه گردهم می آورد. در این جشن بالن های زیادی به هوا فرستاده می شوند و شهر حال و هوای بسیار متفاوتی را به خود خواهد دید. شما هم می توانید یکی از افرادی باشید که در این فستیوال سالانه حضور پیدا می نمایند.

اولین راه، یک پرواز ارزان قیمت

یکی از پیشنهادی های سریع رفتن از کوالالامپور به پنانگ خرید بلیط ارزان هواپیما مانند ایر آسیا (AirAsia) است که حدودا 200 رینگیت مالزی هزینه خواهد داشت. پرواز یک طرفه کوالالامپور به پنانگ حدودا 1 ساعت زمان خواهد برد که به همین دلیل هم در زمان شما بسیار صرفه جویی می گردد. از آنجایی که کوالالامپور به پنانگ یک پرواز داخلی محسوب می گردد، خود مالزیایی ها برای آن می توانند از کارت ملی خود استفاده نمایند اما شما به عنوان یک توریست خارجی احتیاج به پاسپورت خواهید داشت.

اگر زمان کمی دارید و هزینه چندان برایتان مهم نیست، این گزینه بهترین راه برای رسیدن به پنانگ است.

قطار ETS فراموش نگردد

سرویس قطار الکترونیکی مالزی (ETS) که توسط شرکت ملی راه آهن مالزی (Keretapi Tanah Melayu) برگزار می گردد، جهتی از کوالالامپور سنترال (KL Sentral) به پنانگ باتروورث (Penang Butterworth) دارد که روزی 5 بار اجرا می گردد. هر کدام از این جهتها حدودا 4 ساعت طول می کشند که این زمان بسته به تعداد ایستگاه هایی که بین این دو شهر وجود دارد، متغیر است. هزینه ای که باید بپردازید هم حدودا 59 رینگیت مالزی است.

اگر زمان نسبتا خوبی دارید، از بودن در قطار و تماشای مناظر روستایی و طبیعت جهت که پر از درختان نخل و قلعه های مخروب است لذت می برید، این گزینه بهترین راه رفتن از کوالالامپور به پنانگ است.

اتوبوس، گزینه بعدی

ارزان ترین روش رسیدن به پنانگ قطعا استفاده از اتوبوس است. این جهتها حدودا 4.5 ساعت طول می کشد و شما می توانید با پرداخت حدودا 40 رینگیت مالزی یک جایگاه در اتوبوس را رزرو کنید. اگر می خواهید بیشتر هزینه کنید (جای پای بیشتر و یک غذای سبک) یک نوع اتوبوس لوکس در مالزی وجوددارد که به Aeroline معروف است؛ استفاده از این اتوبوس ها حدودا 60 رینگیت مالزی برایتان هزینه دربرخواهد داشت. اتوبوس ها معمولا از ترمینال برسپادو سلاتان (Terminal Bersepadu Selatan) یا ایستگاه قطار کی تی ام اولد (KTM Old Railway Station) حرکت می نمایند و در پنانگ به ترمینال اتوبوسرانی سونگای نیبونگ (Sungai Nibong) می رسند.

اگر ترجیح می دهید که در سفر توقف داشته باشید، زیرا اتوبوس ها به طور معمول یک توقف کوتاه مدت 10 یا 15 دقیقه ای را در Ipoh یا Taiping می گذرانند، ما این گزینه را توصیه می کنیم.

بعضی از جاذبه های پنانگ

  • ارتفاعات کامرون: کامرون به دلیل داشتن مزارع چای شهرت دارد و جزو ارتفاعات وسیع مالزی محسوب می گردد.
  • مزرعه پروانه: اگر عاشق پروانه های هستید، می توانید بیش از 4 هزار پروانه را در این مزرعه سرپوشیده ببنید.
  • پل پنانگ: از معروف ترین جاذبه های پنانگ، این پل است که 13.5 کیلومتر ادامه پیدا می نماید و Gelugor در پنانگ را به Seberang Prai متصل می نماید.
  • ساحل باتو فرینگی: به نظر ما اولین کاری که بعد از رفتن از کوالالامپور به پنانگ می کنید این است که به این ساحل بروید. اینجا پر از آرامش، حس خوب و زیبایی هایی است که شما را شیفته می نماید.
  • کک لوک سی: یکی از بناهای مذهبی پنانگ Kek Lok Si است که در مقابل دریا قرار گرفته و همین ویژگی هم آن را به یکی از دیدنی ترین جاذبه های پنانگ تبدیل نموده است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 21

به "چطور از کوالالامپور به پنانگ برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از کوالالامپور به پنانگ برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید