پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 26 مرداد 1401

به گزارش هیو بلاگ، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و پنج درجه به مرور و در طول روز به سی و هفت درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 26 مرداد 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 36 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (26 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (27 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و برای روز آدینه (28 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 23 درجه و با حداکثر دمای 34 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شرایط جوی استان تهران همراه با افزایش دما و افزایش آلاینده های جوی پیش بینی می گردد.

بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، شرایط جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات و نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید (در ارتفاعات گاهی قسمتی ابری) پیش بینی می گردد.

از چهارشنبه تا آدینه (26 تا 28 مردادماه) فرایند کاهش نسبی دما مورد انتظار است. طی سه روز آینده در بعضی ساعات افزایش نسبی بعضی آلاینده های جوی به ویژه ازن سطحی پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ کیفیت هوا در شرایط قابل قبول واقع شده است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای مرکز هم اکنون (25 مردادماه) در شرایط قابل قبول واقع شده است و این شرایط برای یک هفته تجربه شده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 96 وکیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 132 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

غلظت آلاینده ها از ساعت 12 تا 3 بامداد افزایش یافت و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد، اما از ساعت 4 دوباره کاهش یافت، به عدد 97 رسید و در شرایط قابل قبول نهاده شد که این شرایط تا به امروز ادامه داشته است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور برای چند روز آینده

در شرق و بعضی منطقه ها جنوب غرب، تداوم وزش باد های شدید توام با گردوخاک پیش بینی شده که در منطقه زابل به شکل طوفان شن و خاک است.

بر اساس تحلیل اخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی پنج روز آینده درنیمه جنوبی سیستان وبلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رشد ابر های همرفتی و رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد. در نیمه جنوبی سیستان وبلوچستان بارش شدت خواهد داشت. سایر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

طی سه روز آینده در استان های مرزی کشور واقع در جنوب غرب و غرب کشور غبار رقیق و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد. بعلاوه طی این مدت وزش باد شدید در منطقه های از شمال شرق و شرق رخ خواهد داد که در منطقه زابل باعث خیزش گرد وخاک و کاهش دید افقی خواهد شد. شرق دریای عمان طی سه روز آینده و طی دو روز آینده شرق تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 11793

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 26 مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 26 مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید