وزیر فرهنگ: در طول 18 ماه شیوع کرونا جامعه به ویژه جامعه دینی پیشتاز خدمت رسانی بودند

به گزارش هیو بلاگ، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای عمومی کشور با پیشتازی جامعه دینی کشور پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره موایات و همدلی متحول شد، گفت: باعث ناراحتی است که هنوز حوزه های هنری ما این افتخارات را به تصویر نکشیدند.

وزیر فرهنگ: در طول 18 ماه شیوع کرونا جامعه به ویژه جامعه دینی پیشتاز خدمت رسانی بودند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی در قالب تهیه و توزیع بسته معیشتی برای احتیاجمندان که امروز 14 شهریور در آستان مقدس شیخ صدوق برگزار گردید، با اشاره به اینکه همزمان با شیوع کرونا تصور می شد دوگانگی ایجاد گردد، گفت: یکی از مواردی که دوگانگی ایجاد می کرد، مباحث دینی در ایام کرونا بود؛ به طوری که بعضی می گفتند چرا حوزه های دینی فعال نیست و مناسب متناسب با این موضوع متحول نمی گردد. اما رهبر معظم انقلاب این تهدید را به فرصتی برای کارآمدی دین و ادبیات دینی در عبور از بحران ها تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه تعبیر مواسات و همدلی که رهبری فرمودند باعث شد که جامعه به این عمل سوق داده شده و فضای عمومی کشور هم با پیشتازی جامعه دینی کشور متحول گردد، ادامه داد: در کارنامه حاکمیت دینی، این مقطع هم به اسم نقطه عطف به ثبت خواهد رسید. در طول 18 ماه شیوع کرونا جامعه به ویژه جامعه دینی پیشتاز خدمت رسانی بودند. امامزاده ها که باید قطب فرهنگی باشند، در این زمینه فعال شدند و مساجد و تکایا محل خدمت به مردم شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جریان همایش شمیم حسینی هم به همت مردم بوده است، خاطر نشان کرد: مهمترین راه حل ما این است که همه بخش ها وظیفه تسهیل گری را انجام دهند و دولت مانعی نباشد. دولت مردمی خود را همراه مردم می داند. عملکرد رئیس جمهوری مردمی و سفر های استانی به منطقه ها محروم باعث تعجب شده و بارقه امید را در دل مردم زنده نموده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه افتخار رئیس جمهور خدمت رسانی به مردم به ویژه محروم ترین آن ها است، اضافه نمود: ما در حوزه وزارت ارشاد در دوره نو کوشش می کنیم مجموعه فعالیت ها را در یک جهت هماهنگ و همراه تعریف کنیم. اگر این حرکت مؤمنانه به وسیله اوقاف صورت می گیرد حتماً سایر بخش ها باید پشتیبان آن باشند. حوزه رسانه و نمایش ما باید در خدمت این روحیه باشند و این سبک زندگی اصیل ایرانی و اسلامی را به نمایش بگذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی یعنی فرد احتیاج دیگران را به احتیاج خود ترجیح می دهد، گفت: هنوز حوزه های هنری ما نتوانستند این افتخارات را به تصویر بکشند که باید از این امر ناراحت باشیم. جنگ و بمباران، تحریم و حالا کرونا همه واقعیت هایی است که جامعه فرهنگی باید این واقعیت ها را به تصویر بکشد. ما کوشش می کنیم در حلقه به هم متصل شده همه مجموعه گفتمانی کوشش کنیم تا به نقطه واحد که تحقق جامعه طراز انقلاب اسلامی است، برسیم. همه باید در این جهت حرکت نمایند و از این کوشش سازمان اوقاف هم تشکر می کنیم که جهت خدمت به مردم را تسهیل کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9161

به "وزیر فرهنگ: در طول 18 ماه شیوع کرونا جامعه به ویژه جامعه دینی پیشتاز خدمت رسانی بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ: در طول 18 ماه شیوع کرونا جامعه به ویژه جامعه دینی پیشتاز خدمت رسانی بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید