وزارت خارجه ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا را رد کرد

به گزارش هیو بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای شرکت مایکروسافت مبنی بر تلاش هکرهای مرتبط با ایران برای تاثیر گذاری بر انتخابات امریکا گفت واشنگتن در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند.

وزارت خارجه ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، سعید خطیب زاده در تکذیب ادعای شرکت مایکروسافت گفت: ایالات متحده که دهه ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده و با کودتا موجب سرنگونی دولت منتخب مردم ایران دکتر مصدق شده است و کارزار فعال ضداطلاعاتی علیه دیگر کشورها را رهبری می کند، در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: همانگونه که بارها گفته ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم های بین المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است.

به گزارش ایرنا، شرکت مایکروسافت می گوید، هکرهایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در تلاش هستند تا از افراد و گروه های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020 جاسوسی کنند. این شرکت فعال در حوزه فناوری گفت که هکرهای روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات ها در سال 2016 دخالت داشتند بار دیگر درگیر شده اند.

مایکروسافت تاکید کرد که واضح است گروه های فعال خارجی با هدف گیری انتخابات، تلاش های خود را افزایش داده اند. هر دو کارزار انتخاباتی در دو جبهه دموکرات به رهبری جو بایدن و جبهه جمهوری خواه به رهبری دونالد ترامپ طبق گفته مایکروسافت هدف این مهاجمان سایبری هستند.

4153/

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5327

به "وزارت خارجه ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید