واکنش مسکو به کوشش کاخ سفید برای متحد کردن کشورها علیه چین

به گزارش هیو بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که کشورهای به اصطلاح آزاد دنیا را به اتحاد علیه چین دعوت نموده بود، چنین اظهاراتی را توهین به ملت و حاکمیت چین خواند.

واکنش مسکو به کوشش کاخ سفید برای متحد کردن کشورها علیه چین

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز آدینه در واکنش به اظهارات اخیر مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا که از کشورهای به اصطلاح آزاد دنیا خواسته بود که علیه چین متحد شوند، ضمن محکوم کردن اظهارات وزیر آمریکایی خاطرنشان کرد که این اظهارات تنش زا نه تنها به روابط واشنگتن با پکن بلکه به نظام بین الملل آسیب جدی وارد می نماید.

زاخارووا با ابراز شگفتی از لحن جنجال برانگیز وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: اظهارات وزیر پامپئو حاوی کلماتی توهین آمیز و گستاخانه در قبال ملت چین، نظام اجتماعی-سیاسی چین و حاکمیت این کشور بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه نمود: روسیه اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت تشکیل یک ائتلاف علیه چین را تلاشی برای ایجاد شکاف بین مسکو و پکن می داند.

وی توضیح داد: مسکو میخواهد روابط خود را با پکن به عنوان یک عامل بسیار مهم در ایجاد ثبات در دنیا، بیش از پیش تقویت کند.

این دیپلمات ارشد روس هشدار داد: تنش هایی که واشنگتن در روابطش با پکن ایجاد می نماید، نه تنها به دو کشور آسیب می زند، بلکه اوضاع بین المللی را نیز به شدت پیچیده می نماید.

روز گذشته مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی که از حاکم بودن ذهنیت جنگ سرد بر مقامات کاخ سفید حکایت دارد، اروپا و کشورهای به اصطلاح آزاد دنیا را به رویارویی با چین فرا خواند. وی مدعی شد که اگر کشورهای به اصطلاح آزاد دنیا با همکاری یکدیگر تفکر حاکم بر چین را تغییر ندهند، حزب کمونیست چین تفکر حاکم بر دنیا را تغییر خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4577

به "واکنش مسکو به کوشش کاخ سفید برای متحد کردن کشورها علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به کوشش کاخ سفید برای متحد کردن کشورها علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید