همکاری شرکت راکت لب با یک استارتاپ ژاپنی

به گزارش هیو بلاگ، یک استارتاپ ژاپنی میخواهد نخستین ماهواره خود را با یاری شرکت راکت لب به مدار پرتاب کند.

همکاری شرکت راکت لب با یک استارتاپ ژاپنی

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از تک کرانچ، استارتاپ ژاپنی سینسپکتیو(Synspective) که در حوزه فضا فعال است، میخواهد با همراهی شرکت راکت لب(Rocket Lab) پرتاب نخستین ماهواره اکتشافی خود را به مدار انجام دهد. این پرتاب برای اواخر سال 2020 برنامه ریزی شده و قرار است طی آن، فضاپیمای موسوم به استریکس(StriX) این استارتاپ، ماهواره را با خود حمل کند.

استارتاپ سینسپکتیو که بین سال 2018 و اواسط سال 2019 بنیان گذاشته شد، توانست حدود 100 میلیون دلار بودجه به دست بیاورد که یکی از پیروز ترین پروژه های جذب بودجه به شمار می رود. هدف سینسپکتیو این است که نهایتا 25 ماهواره را به مدار پرتاب کند تا به صورت منظم، تصویری از سراسر زمین ارائه دهند.

شاید این تعداد ماهواره در مقایسه با تعداد ماهواره شرکت هایی مانند اسپیس ایکس(SpaceX) که صدها یا هزاران ماهواره را برای پوشش دهی زمین پرتاب می نمایند، کم به نظر برسد. دلیل این موضوع، این است که ماهواره های سینسپکتیو، اکتشافات بصری انجام نمی دهند و امکان دستیابی به اینترنت را فراهم نمی نمایند، بلکه با استفاده از فناوری رادار دهانه ترکیبی(Synthetic Aperture Radar)، به تصویربرداری از سطح زمین می پردازند.

این فناوری پیچیده، از حرکت ماهواره استفاده می نماید تا تصاویر جامعی را ارائه دهد. این فناوری می تواند نسبت به دوربین های نوری و آنتن های رادیویی، نواحی گسترده تری را پوشش دهد و داده های بیشتری را ارائه کند.

هر ماهواره، حدود 100 کیلوگرم وزن دارد و همین موضوع، مزیتی برای سینسپکتیو به شمار می رود و به این شرکت امکان می دهد تا از وسیله کوچک تری مانند موشک الکترون(Electron) راکت لب، برای پرتاب ماهواره خود استفاده کند.

برنامه ریزی های این پرتاب هنوز انجام نشده اند اما سینسپکتیو، آزادی عمل بسیاری در انتخاب زمان پرتاب و مدار مورد نظر خواهد داشت. موتویوکی آرای(Motoyuki Arai)، بنیانگذار و مدیرعامل سینسپکتیو گفت: ما از همکاری با شرکت راکت لب و همچنین انعطاف پذیری در خصوص زمان پرتاب و مدار مورد نظر خود، بسیار مسرور هستیم.

در حال حاضر فقط معین شده که پرتاب در اواخر سال 2020 و از مجتمع پرتاب شماره یک آزمایشگاه راکت لب در نیوزیلند صورت خواهد گرفت.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3113

به "همکاری شرکت راکت لب با یک استارتاپ ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری شرکت راکت لب با یک استارتاپ ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید