مایکروسافت شورای اجرایی امنیت سایبری آسیا و اقیانوسیه تاسیس کرد

به گزارش هیو بلاگ، مایکروسافت شورای اجرایی امنیت سایبری بخش عمومی آسیا و اقیانوسیه را با حضور 7 کشور این منطقه و متخصصان امنیت سایبری تاسیس نموده است.

مایکروسافت شورای اجرایی امنیت سایبری آسیا و اقیانوسیه تاسیس کرد

جرایم سایبری در سراسر دنیا اختلالاتی ایجاد می نماید و خسارت های اقتصادی فراوانی به بار می آورد، به طوری که هزاران میلیارد دلار به ضرر اقتصادی و مسائل در کسب وکار قربانیان منجر می گردد. بعلاوه جرایم سایبری امنیت ملی را تهدید می نماید و اعتماد به اقتصاد دیجیتال واینترنت را کاهش می دهند.

این درحالی است که کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه همچنان با نرخ بالایی از حملات بدافزاری و باج افزاری روبرو می شوند، به طوری که اندازه این نوع حملات به ترتیب 1.6 و 1.7 بار بیشتر از بقیه منطقه ها دنیا است. هیچ سازمان یا کشوری به تنهایی نمی تواند با جرایم سایبری مقابله کند. به همین علت مایکروسافت نخستین شورای اجرایی امنیت سایبری بخش عمومی آسیا و اقیانوسیه (Asia Pacific Public Sector Cyber Security Executive Council) را تأسیس نموده است.

این شورای اجرایی با ایجاد ائتلافی از سیاست گذاران و سازمان های دولتی و بعلاوه رهبران صنعتی و فناوری کانال های ارتباطی قدرتمندی برای پرداختن به تهدیدهای سایبری و اشتراک گذاری برترین روش ها در کشورهای عضو ایجاد می نماید.

در این هیأت 15 سیاست گذار از برونئی، اندونزی، کره، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند عضو شده اند و متخصصان حرفه ای امنیت سایبری مایکروسافت هم از آن پشتیبانی می نمایند. این اقدام تعهدی مهم به سرعت بخشیدن شراکت بخش عمومی در حوزه امنیت سایبری به شمار میرود و همزمان به ارتقای فرایند اشتراک گذاری تهدیدهای امنیتی منجر می گردد و در نتیجه آن در مقابل حملات سایبری ارتقا می یابد.

قرار است اعضای این هیأت به طور مجازی هر 3 ماه یک بار با یکدیگر دیدار نمایند تا اطلاعات درباره تهدیدهای سایبری و راه چاره های امنیت سایبری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.،مهر

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8654

به "مایکروسافت شورای اجرایی امنیت سایبری آسیا و اقیانوسیه تاسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت شورای اجرایی امنیت سایبری آسیا و اقیانوسیه تاسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید