هشدار سازمان ملل: اقتصاد کرونازده بیش از ویروس مردم را خواهد کشت

به گزارش هیو بلاگ، سازمان ملل هشدار داد تعداد افرادی که از پیامدهای مالی شیوع کرونا می میرند، به احتمال زیاد بیش از شمار افرادی خواهد بود که بر اثر ابتلا به خود این ویروس از پا درمی آیند.

هشدار سازمان ملل: اقتصاد کرونازده بیش از ویروس مردم را خواهد کشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، این هشدار از سوی دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه دنیای غذا در مقابل اعضای شورای امنیت سازمان ملل اعلام شد.

او تاکید نمود که بر اساس آنالیز ها، پیامدهای مالی شیوع بیماری همه گیر کووید 19 باعث می گردد که 130 میلیون نفر دیگر تا سرانجام سال در آستانه گرسنگی قرار بگیرند.

  • کارگران و بچه ها؛ اولین قربانیان پیامدهای مالی کرونا

بنا به اعلام این نهاد، کارگران فقیر به دلیل کاهش گردشگری و صادرات در سطح دنیا، کاهش قیمت نفت و حذف یاری های خارجی بیشترین آسیب را خواهند دید.

خطر گرسنگی، بچه های را که به دلیل اجرای قرنطینه سراسری در بسیاری از کشورها از حضور در مدارس محروم شده اند بیشتر از دیگران تهدید می نماید. بسیاری از این بچه ها مهمترین وعده غذایی روزانه خود را در مدارس صرف می کردند.

او با تاکید بر اینکه سازمان ملل متحد و کشورهای عضو فرصت اندکی برای جلوگیری از تلف شدن صدها هزار نفر بر اثر گرسنگی ناشی از شیوع ویروس کرونا دارند گفت که بشر به دلیل همه گیری گرسنگی در آستانه بدترین بحران انسانی پس از جنگ دنیای دوم واقع شده است.

  • قحطی در بیش از 30 کشور دنیا

بنا بر اعلام دیوید بیزلی، اکنون وقوع قحطی در بیش از 30 کشور دنیا به دلیل جنگ و مناقشات نظامی، بحران مالی و فجایع طبیعی به یک احتمال واقعی و خطرناک تبدیل شده است و هم اکنون در حداقل 10 کشور، بیش از یک میلیون نفر در آستانه گرسنگی قرار دارند.

به گفته مدیر اجرایی برنامه دنیای غذا، پیش از شیوع ویروس کرونا 821 میلیون نفر از ساکنان کره زمین با گرسنگی مزمن و 135 میلیون نفر با سطحی بحرانی از گرسنگی یا بدتر روبرو بودند.

او از جنگ در سوریه و یمن، بحران مالی در لبنان و هجوم ملخ ها به محصولات کشاورزی در شرق آفریقا به عنوان عواملی یاد کرد که حتی پیش از شیوع کرونا و تبعات مالی آن، سال 2020 را به سالی خطرناک از نظر سطح گرسنگی در دنیا تبدیل نموده بود.

بنا به اعلام برنامه دنیای غذا کشورهای یمن، کنگو، افغانستان، ونزوئلا، اتیوپی، سودان جنوبی، سوریه، سودان، نیجریه و هائیتی 10 کشوری بودند که از نظر قحطی و گرسنگی در سال 2019 میلادی شدیدترین بحران را در مقایسه با دیگر کشورها تجربه کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3342

به "هشدار سازمان ملل: اقتصاد کرونازده بیش از ویروس مردم را خواهد کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل: اقتصاد کرونازده بیش از ویروس مردم را خواهد کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید