نخستین پیوند ریه از اهداکنندگان زنده به بیمار کرونایی انجام شد

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، طبق گزارشی جدید یک زن ژاپنی که ریه های وی به دلیل ابتلاء به کووید 19 آسیب دیده بود برای نخستین بار در دنیا از اهدا کنندگان زنده پیوند ریه دریافت کرد.

نخستین پیوند ریه از اهداکنندگان زنده به بیمار کرونایی انجام شد

طبق بیانیه بیمارستان دانشگاه کیوتو یک تیم 30 نفره از پزشکان به مدت 11 ساعت روی این زن عمل جراحی انجام دادند تا بافت ریه اهدا شده از همسر و پسرش را به بدن او پیوند بزنند.

کووید 19 به خسارت شدیدی در ریه های بعضی از بیماران منجر می گردد و بسیاری از افراد در سراسر دنیا به عنوان بخشی از فرایند بهبود از این بیماری پیوند ریه دریافت نموده اند.

این در حالی است که بیمارستان کیوتو گفت این نخستین باری بود که بافت ریه از بدن اهدا کنندگان زنده به یک بیمار کووید 19 پیوند زده شد.

دکتر هیروشی دیت یکی از جراحان بیمارستان مذکور و رهبر عمل جراحی معتقد است این شیوه برای بیماران کووید 19 که دچار آسیب شدید ریه شده اند، نوید بخش است.

او در کنفرانس خبری گفت: ما نشان دادیم اکنون گزینه پیوند ریه از اهدا کنندگان زنده را در اختیار داریم.

این زن که تا به امروز فقط تعیین شده از شهروندان منطقه کنسای در غرب ژاپن است، اواخر سال گذشته به کووید 19 مبتلا شد و چند ماه از طریق ماشینی زنده بود که به عنوان ریه مصنوعی عمل می کرد.

کووید 19 چنان خسارتی به ریه او زد که این عضو بدن وی دیگر قادر به فعالیت نبود و این زن برای زنده ماندن نیازمند پیوند ریه بود.

پسر و همسر این زن بخشی از ریه خود را اهدا کردند. عمل پیوند از اهدا کنندگانی که دچار مرگ مغزی شده اند هنوز در ژاپن نادر است. بنابراین عمل جراحی پیوند با یاری اهدا کنندگان زنده گزینه بهتری بود.

طبق اطلاعیه بیمارستان کیوتو همسر و پسر این زن در شرایط با ثباتی هستند و خود بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه است. پیش بینی می گردد این زن ژاپنی دو ماه دیگر از بیمارستان مرخص گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7853

به "نخستین پیوند ریه از اهداکنندگان زنده به بیمار کرونایی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پیوند ریه از اهداکنندگان زنده به بیمار کرونایی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید