مقاله: آب و هوای ایتالیا در طول سال چگونه است؟

به گزارش هیو بلاگ، جزئیات جغرافیایی کشور ایتالیا در آب وهوای این سرزمین تاثیر مستقیمی گذاشته است؛ علاوه بر تفاوت دما و آب و هوا در چهار فصل سال، تنوع جغرافیایی از کرانه های دریاها گرفته، تا ارتفاعات و دشت های گسترده بسیار مشهود است. در این برگ از مجله خبرنگاران به آنالیز آب و هوای کشور ایتالیا در طول سال و در تقسیمات جغرافیایی آن می پردازیم.

مقاله: آب و هوای ایتالیا در طول سال چگونه است؟

منطقه باردونکیا در غرب کشور ایتالیاست که میانه دمای سالانه 7.4 درجه سانتی گراد و میانه بارندگی سالانه 660 میلی متر بر آن حاکم است؛ در حالی که کورتینا دامپتزو در شرق کشور میانگین دمای سالانه 6.6 درجه سانتی گراد و میانگین بارش 1055 میلی متر دارد.

آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب کشور ایتالیا در شهرهای اصلی مانند میلان، ونیز، ورونا، تورین، تریسته و بولونیا حکم فرمایی می نماید.

میانگین دمای هوای کشور ایتالیا در فصل زمستان حدود 9 تا 3 درجه است، اما برخی روزهای سرد دمای منفی 7 درجه در کشور ایتالیا حکمرانی می نماید.

بیشترین حضور خورشید در کشور ایتالیا در ماه سپتامبر (حدود 8 ساعت در روز) اتفاق می افتد؛ شاید به همین علت باشد که بسیاری از شهرها هنوز بوی تابستان به مشام برسد. میانگین دمای ماه سپتامبر 15 تا 30 درجه سانتی گراد است و بارش های پراکنده در روزهای پایانی حضور پاییز را نمایان می نماید.

منبع مقاله: آب و هوای ایتالیا در طول سال چگونه است؟

انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 9845

به "مقاله: آب و هوای ایتالیا در طول سال چگونه است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: آب و هوای ایتالیا در طول سال چگونه است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آب و هوای ایتالیا در طول سال چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید