گردشگری در کپنهاگ دانمارک (شهر بندر خرید)

به گزارش هیو بلاگ، جاذبه های گردشگری کپنهاگ با توجه به موقعیت این شهر در کنار آب های اقیانوسی منحصر به فرد می باشند که گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

گردشگری در کپنهاگ دانمارک (شهر بندر خرید)

کپنهاک پایتخت کشور کوچک دانمارک در شمال اروپاست. تاریخ کپنهاگ به قرن یازدهم بر می شود که توسط اسقف آپسی لان بنا شد و از اواسط قرن دوازدهم به اهمیت آن افزوده شد. از این رو گردشگران با سفر به این شهر زیبا می توانند خیابان های باریک سنگ فرش، خانه های قدیمی چوبی، کانال های شهری، آسیا ب های بادی، لشکر دوچرخه ها و معماری مدرن را یکجا با یکدیگر ببینند. بهترین زمان برای مسافرت به این شهر اواخر فصل بهار و تابستان است. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری کپنهاگ انداخته ایم.

1. خیابان استروگت

این خیابان سنگفرش شده یکی از بزرگترین خیابان های پیاده رو در اروپاست که شعبات بیشتر فروشگاه های فعال در دانمارک را در خود دارد و خرید کنندگان بدون نگرانی از وسائط نقلیه و دوچرخه می توانند در آن قدم زنان به خرید بپردازند. دو سر این خیابان به میدان شهرداری (Rådhuspladsen) و میدان جدید شاه (Kongens Nytorv square) متصل می شود. در طول این خیابان نیز جاذبه هائی از جمله Helligåndskirken و Church of Our Lady (محل برگزاری مراسم ازدواج ولیعهد با شاهزاده مری)، قرار دارند. در طول این خیابان نوازندگان موسیقی و هنرمندان خیابانی در طول سال به اجرای برنامه می پردازند.

خیابان استروگت کپنهاگ

2. میدان سیتی هال کپنهاگ

میدان سیتی هال کپنهاگ قلب شلوغ شهر و یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود. این میدان تقاطعی است که در آن همه چیز با هم تلاقی دارند. این بخش که در مرکز قرار گرفته زمانی به عنوان لبه و دیوار شهر به حساب می آمده و برای هفت قرن کپنهاگ در میان این دیوارها قرار گرفته بود. در اواسط قرن هجدهم میلادی بیش از صد هزار نفر در داخل آن زندگی می کردند.

این تراکم جمعیت سبب مسائل بهداشتی شد و بعد از اینکه وبا شایع شد و هزاران نفر را کشت برای همه مشخص شد که باید دیوارهای شهر برداشته شوند و بالاخره این کار صورت گرفت. امروزه تنها انعکاسی از آن ها باقی ماندهاست. بقایای خندق و باروها حالا یک کمربند سبز مطبوعی از یک رشته دریاچه های آرام و پارک های محبت آمیز مردمی شکل داده است. از مرکز شهر استروگت مجموعه ای از خیابان های پویا و میدان های جذاب در امتداد شهر قدیمی قرار گرفته اند که در سال 1962 تاسیس شدند و این اولین بلوار عابر پیاده در اروپا بوده اند.

نمایی از میدان سیتی هال کپنهاگ

3. موزه ملی دانمارک

موزه ملی دانمارک یکی از جاذبه های گردشگری کپنهاگ و کشور دانمارک محسوب می شود. این موزه ملی آثار باستانی این سرزمین را از زمان های بسیار دور در بر می گیرد. تمدن عصر برنز دانمارک به 1500 سال پیش از میلاد بر می شود و کلاه های شاخدار در حدود 500 سال بعد یعنی هزار سال قبل از میلاد مسیح پوشیده می شده است. برخلاف باور عمومی این کلاه ها به وسیله وایکینگ ها پوشیده نمی شده و برای اجداد عصر برنز بوده است، کسانی که این کلاه ها را برای مهمانی ها دو هزار سال قبل از اریک سرخ می پوشیدند.

تصویری از داخل موزه ملی دانمارک

4. پارک تفریحی تیوولی

با قدم زدن از میدان تالار شهر و عبور از بلوار اندرسون، پشت پارک دیزنی به شهربازی تیوولی (Tivoli) مشهور خواهید رسید که از سال 1843 مشغول به کار است. در این پارک وسایل زیادی را برای سرگرمی پیدا خواهید کرد از جمله: ترن هوایی، چرخ و فلک، تالار آینه، نمایش پانتومیم، نمایش عروسک خیمه شب بازی، تئاتر در محیط های سرباز، مجموعه ای از رستوران و کافه ها، باغ گل و سالن کنسرت به سبک معماری موروها! این پارک در سراسر دنیا شناخته و در فیلم های مشهوری ظاهر شده است. عده ای شاید به حق بگویند که این پارک جذاب ترین جاذبه های گردشگری شهر کپنهاگ است. هنگام کریسمس شهر بازی تیوولی تزئین و به شهر عجایب تبدیل می شود.

پارک تفریحی تیوولی

5. کاخ کریستین برگ

کاخ کریستین برگ، یکی از جاذبه های گردشگری اصیل کپنهاگ تاریخ 800 ساله خود را به رخ می کشد و امروزه خانه مجلس، دفتر نخست وزیری و دیوان عالی دانمارک در آن قرار گرفته است. علاوه بر این، برخی قسمت های کاخ توسط خاندان سلطنتی استفاده می شود و خوشبختانه همچنان برای بازدید عموم باز است. می توانید سری به استحکاماتی بزنید که توسط اسقف آبسالون (Absalon) در سال 1167 بنا شد. ویرانه های قصر آبسالون و دژ قرون وسطایی (که گردشگران می توانند آنها را مشاهده کنند) زمانی کشف شدند که قصر کنونی در حال ساخت بود.

عکسی قدیمی متعلق به کاخ کریستین برگ

6. موزه کشتی وایکینگ

موزه کشتی وایکینگ یکی از جاذبه های گردشگری کپنهاگ است که علاقمندان به تاریخ میتوانند به دیدار آن بروند. در این موزه نمایشگاه های زیادی ساخته شده که حتی برخی از انها مربوط به بچه ها است. بیشترین بازدید و لذت بردن مربوط به چندین کشتی اصلی وایکینگ که در Roskilde آبدره کشف شده است. برای دیدن این موزه 3 الی 4 ساعت باید وقت بگذارید.

نمای داخلی موزه کشتی وایکینگ

کلام آخر

برای دیدن جاذبه های گردشگری کپنهاگ بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید ولی اگر پاییز و زمستان راهی این شهر شدید، حتما لباس های گرم و شال گردن برای جلوگیری از سرمازدگی را همراه خود داشته باشید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: setare.com
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6016

به "گردشگری در کپنهاگ دانمارک (شهر بندر خرید)" امتیاز دهید

1 کاربر به "گردشگری در کپنهاگ دانمارک (شهر بندر خرید)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری در کپنهاگ دانمارک (شهر بندر خرید)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید