مدرس خیابانی به نظام توزیع کالاهای مورد احتیاج مردم ورود کند، لزوم توجه ویژه به خرده فروشان محلی

به گزارش هیو بلاگ، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه عرضه کالا در سطح جامعه معین نیست، مدرس خیابانی به مسئله توزیع مایحتاج مردم ورود کند.

مدرس خیابانی به نظام توزیع کالاهای مورد احتیاج مردم ورود کند، لزوم توجه ویژه به خرده فروشان محلی

سیدمحمد جواد ابطحی در مصاحبه با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به گرانی کالاهای مورد احتیاج مردم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از مسائلی که مدرس خیابانی باید در ابتدای امر به آن ورود کند، نحوه توزیع اقلامی مانند برنج، حبوبات و دیگر کالاهای مورد احتیاج مردم است که تعیین نیست اینها فقط در فروشگاه های عظیم عرصه می شوند یا در مراکز خرده فروش محلی نیز توزیع می گردد و وزارت صنعت باید به این مسئله توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه با مسئولان وزارت صنعت مسائل مردم با گرانی های لحظه ای مایحتاج روزانه را مطرح کردم، اضافه کرد: اگر کالاهای مورد احتیاج روزانه مردم فقط در فروشگاه های عظیم توزیع گردد، ممکن است افرادی به آن دسترسی نداشته باشند و مجبور شوند مسافت زیادی را با ماشین برای خرید مایحتاج خود طی نمایند.

نماینده مردم خمینی شهر با تأکید براینکه نظام توزیع دارای مسائل است، توضیح داد: یکی از کارهایی که مدرس خیابانی باید انجام دهد اصلاح در نظام توزیع است؛ به نحوی که هم مردم راحت به کالای مورد احتیاجشان دسترسی داشته باشند و هم جلوی نظام دلالی گرفته گردد.

ابطحی با بیان اینکه باید روشی اتخاذ گردد که خرده فروشان و اصناف هم از این کالاها استفاده نمایند، اظهار کرد: خرده فروشان محلی برای فعالیت خود پروانه کسب گرفته و مالیات می دهند تا بتوانند به وسیله فروش اقلام مورد احتیاج مردم زندگی خود را بچرخانند، بنابراین صلاح نیست که کالاهای دولتی فقط به فروشگاه های زنجیره ای داده گردد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: یکی از نقاط قوتی که در شیوع ویروس کرونا خود را نشان داد این بود که خرده فروشان محلی توانستند بار عظیمی از احتیاجهای مردم را برآورده نمایند.

وی اضافه کرد: در کشورهای غربی که فقط کالاهای اساسی در فروشگاه های عظیم عرضه می گردد، مردم پس از کرونا ریختند و مغازه ها را غارت کردند. این فشار در کشور ما توسط همین خرده فروشان محلی تعدیل شد. اینها کالاهای مردم را را تهیه کردند و در اختیارشان قرار دادند و از آشفته بازار در کشور جلوگیری شد. اینها باید تقویت شوند.

ابطحی گفت: سرپرست جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به سیستم نحوه توزیع ورود کند تا فشار کمتری بر مردم وارد گردد.

4034/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3512

به "مدرس خیابانی به نظام توزیع کالاهای مورد احتیاج مردم ورود کند، لزوم توجه ویژه به خرده فروشان محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرس خیابانی به نظام توزیع کالاهای مورد احتیاج مردم ورود کند، لزوم توجه ویژه به خرده فروشان محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید