فن بازار سلامت برگزار گردید ، نقش آفرینی نوآوری های دانشگاهی در مقابله با کرونا

به گزارش هیو بلاگ، با برگزاری فن بازار سلامت، زمینه معرفی ایده های فناورانه و نوآورانه دانشگاهیان این حوزه برای ورود به بازار تجاری فراهم شد.

فن بازار سلامت برگزار گردید ، نقش آفرینی نوآوری های دانشگاهی در مقابله با کرونا

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ فن بازار سلامت که زمینه ای را برای تعامل صاحبان سرمایه، تعامل میان صاحبان کسب و کار و همچنین ایده های نوآورانه در حوزه سلامت ایجاد نموده است بستر معرفی تازه ترین نوآوری ها و فناوری ها، به ویژه در حوزه کرونا را فراهم کرد.

این فن باز به طور ویژه در پی شناختن و معرفی زمینه ها و فرصت هایی به سرمایه گذاران است تا از فناوری های حوزه سلامت حمایت و راه آن ها را برای ورود به بازار تجاری هموار نمایند. جلب سرمایه گذاران، تسهیل فرایند تجاری سازی دانش فنی و سایر فعالیت های حرفه ای که منجر به توسعه بازار فناوری می گردد از جمله نقش های اساسی فن بازار ها است. در جهان فن بازار ها به سه دسته فن بازار های اطلاعات فناوری، فن بازار های انتقال فناوری و فن بازار های ترکیبی تقسیم بندی می شوند.

ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت از دانشگاهیان و نوآوری هایشان بهره گرفت و بر همین اساس شعار محوری خود را دانشگاه فناور در خدمت صلح، سلامت و توسعه قرار داد. این فن بازار به صورت ویدئو کنفرانس بر بستر فضای مجازی با حضور فعالان فناور و سرمایه گذاران برگزار گردید.

ایجاد بستری برای سرمایه گذاری روی فناوری های کرونا

در این فن بازار صاحبان فناوری های دانشگاهی از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده علوم پزشکی نیشابور به عنوان کارفرما حضور داشتند و ضاحبان فناوری با معرفی و ارائه دستاوردهایشان، زمینه را برای سرمایه گذاری روی این طرح ها هموار کردند.

در این رویداد فناورانه با هماهنگی و همکاری برای حمایت از فناواران و شرکت های دانش بنیان فهرستی از توانمندی های شرکت ها در حوزه فراوری تجهیزات و مواد ایران ساخت در حوزه تجهیزات پزشکی، مواد و تجهیزات آزمایشگاهی دارای اولویت گردآوری و ارائه شد.

با هدف سرمایه گذاری روی این ایده ها و حمایت از ایده های نوآورانه و فناورانه، پژوهش ها و تحقیقات کاربردی و محصول محور این رویداد برگزار گردید و مورد استقبال هر دو سوی عرضه و تقاضای فناوری نهاده شد. بستری که زمینه پیشرفت در فراوری محصولات و ارائه خدمات دانش بنیان در حوزه سلامت به ویژه کارآمد های مقابله با کرونا را فراهم می نماید.

بستری برای فراوری فناورانه در حوزه کرونا

این فن بازار با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف های عرضه و تقاضا در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده گرفت. در این رویداد در قالب پانل های آموزشی، به ابعاد گوناگون فناوری های مقابله با کرونا مانند فناوری های نوین در زمینه مدیریت بیماری ها با تاکید بر همه گیری، مباحث حقوقی، اقتصادی، مدیریتی و مدیریت نیروی انسانی مرتبط با فراوری، کسب و کار های مرتبط با کرونا، استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت کرونا پرداخته شد.

همچنین در ادامه فن بازار حوزه سلامت، محور های دیگری، چون فناوری های نوین در زمینه مدیریت بیماری ها با تاکید بر پاندمی کووید-19 با هدف درمان و استفاده از فناوری های نرم و صنایع خلاق در کنترل مسائل بهداشتی و اصلاح سبک زندگی با تاکید بر پاندمی کرونا مورد توجه نهاده شد. توجه به اقتصاد سلامت و تاثیرپذیری آن از کرونا و فراوری دارو های مؤثر در درمان کرونا پرداخته شد.

لازم به ذکر است که طرح توسعه بازار محصولات دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و زیر نظر مرکز فن بازار ملی ایران انجام می گردد.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7049

به "فن بازار سلامت برگزار گردید ، نقش آفرینی نوآوری های دانشگاهی در مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فن بازار سلامت برگزار گردید ، نقش آفرینی نوآوری های دانشگاهی در مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید