شمارش معکوس برای تحول مالی سیستان و بلوچستان

به گزارش هیو بلاگ، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه چابهار و صنعت در سیستان و بلوچستان شکل گرفته است و شاهد تحول مالی در این استان پهناور هستیم.

شمارش معکوس برای تحول مالی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران، رضا رحمانی در نشست مشترک شورای اداری و فعالان مالی منطقه سیستان که در سرسرای فرمانداری زابل برگزار گردید، گفت: در 5 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18/4 درصد در حوزه صدور تاسیس فعالیت صنعتی در کشور رشد داشته ایم. وی از تفاهم نامه کامل با پاکستان و فعال سازی این مرز اطلاع داد و گفت: برای فعال سازی مرز افغانستان به زودی ملاقاتی با مسئولان این کشور از سوی ایران برگزار می گردد.

این مقام مسئول تغییر نگاه بانک ها را به واحدهای فراوریی و صنعتی خواهان شد و تاکید نمود: 16 ماه از جنگ مالی ایران به واسطه تحریم های ظالمانه گذشته است و امروز واحدهای بسیاری در کشور دچار مشکل هستند بنابراین بانک ها باید دیدگاه خود را تغییر دهند و مسائل را حل نمایند. رحمانی بیان نمود: کلنگ ساخت کارخانه لاستیک تایر هامون سال 93 به زمین زده شده، اما تاکنون هیچ اقدامی برای راه اندازی آن صورت نگرفته است. برای ساخت این کارخانه 2200 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

وی اضافه کرد: با توجه به مسائل بودجه ای، بیشترین سرمایه گذاری در بخش معدن در کشور اختصاص پیدا نموده است. وزیر صمت با اشاره به جذب سهمیه های اعتباری مربوط به استان سیستان و بلوچستان گفت: بانک ها باید با رویکرد تسهیل گری به مقوله فراوری و اشتغال بیندیشند. رحمانی با اشاره به ظرفیت های مختلف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این عقیده ایم که گوشت قرمز کشور می تواند به وسیله سیستان و بلوچستان تامین گردد. وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح احیای فرش سیستان اطلاع داد و توضیح داد: در این راستا 7 میلیارد سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می گردد و زمینه برای اشتغال 3 هزار نفر فراهم می گردد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل نیز بر لزوم ایجاد و توسعه فرش دستباف سیستان، پرداخت وام کم بهره، کاهش سهم بیمه کارفرما، کاهش مالیات برای سرمایه گذاران، کاهش نرخ سود تسهیلات، ایجاد تعرفه ترجیحی واردات خشکبار از افغانستان، حذف عوارض صادرات مرغ در مرز ایران و افغانستان و تامین اعتبار برای ایجاد شهرک صنعتی در زابل را خواهان شد. همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت پنجشنبه گذشته در راس هیاتی با حضور در منطقه سیستان از محل ساخت کارخانه لاستیک سازی تایر هامون، کارخانه کاشی و سرامیک، کاغذسازی شهرک صنعتی رامشار و کارخانه لوله جی آرپی در شهرستان نیمروز بازدید و در نشست شورای اداری منطقه سیستان شرکت کرد.

  • سهم یک درصدی سیستان و بلوچستان در تجارت کشور

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سهم این استان با دارا بودن 20 درصد مرزها، 11/5 درصد مساحت و 3/5 درصد جمعیت ایران در تجارت کشور تنها یک درصد است. احمدعلی موهبتی در نشست شورای اداری و فعالان مالی منطقه سیستان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سرسرای فرمانداری زابل برگزار گردید، اضافه کرد: اجرای طرح های ضربتی همچون انتقال گاز به زاهدان، زابل و خاش باعث شکوفایی در حوزه صنعت سیستان و بلوچستان می گردد.

وی تحقق وعده های مسئولان به سیستان و بلوچستان را خواهان شد و گفت: راه آهن، بزرگراه و آب آشامیدنی، سه مساله مهم این استان است که باید مدنظر قرار گیرد. استاندار سیستان و بلوچستان همچنین مشخص تکلیف منطقه آزاد تجاری- صنعتی سیستان را خواهان شد و گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی سیستان با وجود منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار بال دوم پرواز در تجارت این استان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 83

به "شمارش معکوس برای تحول مالی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای تحول مالی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید